Keskustelut Tekniikka Metsänomistajan parempi uusi auto

Esillä 10 vastausta, 1,401 - 1,410 (kaikkiaan 5,990)
  • Metsänomistajan parempi uusi auto

Nyt siis on aika etsiä uudempi auto.
    Parametrit:
    Mukavuus maantiellä
    Ilmastoitu
    Automaatti
    Bensiini
    käytetty alle 10v
    kilometrit alle 150 000
    Hinta alle 10 000€
    Ei nahkapenkkejä, pakuja, varmareita ei shitty maastureita
    Optiot:
    neliveto

Merkkejä:
    Volvo S60 tai S80, ei äksiä
    Citroen
    Muita?

Ruotsista tai saksasta tuonnin kannattavuus?

• Visakallo Visakallo

Enpä ole koskaan ostanut autoa sen mukaan, että se olisi kaikkein eniten myytyjen joukossa. Ostan auton itselleni aina kulloiseenkin mieltymykseen ja tarpeeseen. Se on näinä vuosikymmeninä osoittautunut hyvin toimivaksi ratkaisuksi. Tällä kertaa Mazda CX3 täytti kriteerit. En aseta itselleni ennakkokahleita puukaupoissakaan. Sekin on toiminut oikein hyvin.

jees h-valta

Ja tokkiinsa Toyotan tippumisen tilastoissa käsittää jos kerran menee polkupyörällä mieluummin kuin autolla töihin. Minäkin varmaan tekisin niin. Eihän siellä sähkötolpissa nytkään ”naru” kiinni ollut kuin Toyotassa ja Honda CRV:ssä. Vanha Bemarikin selkiää ihan siitä vain liikennöimään. Samassa päivän työssä ovat.

jees h-valta

Viaskallo, vuosiluonteiset sopimukset puukauppoihin mahdollistavat turvallisen kaupanteon niin puukaupoille kuin autokaupoillekkin. Pankkikin tykkää kun homma ”skulaa” ja rahavirta tasainen. Eikä tarvitse tinkiä ihan halvimpaan pikkuautojohdannaiseen. Pitää sitä sentään päästä palstat katsomaan että tietää koska ja missä on myytävää.

Visakallo Visakallo

Jesse ei taida muistaa, että olen nyt eläköitymässä, ja jätän uusien palstojen katsastelut nuoremmille. Pankin mielipidettä ei ole tarvinut tekemisilleni onneksi koskaan kysellä. Vielä kun auto seisoo pahimmat rospuuttoajat ajamatta koto-Suomessa, uskon valintani olevan tarpeeseni aika sopiva. Mitään näyttämisen tarvetta ei ainakaan auton muodossa ole minulla koskaan ollut.

Jätkä

”Ja tokkiinsa Toyotan tippumisen tilastoissa käsittää jos kerran menee polkupyörällä mieluummin kuin autolla töihin. Minäkin varmaan tekisin niin. Eihän siellä sähkötolpissa nytkään ”naru” kiinni ollut kuin Toyotassa ja Honda CRV:ssä. Vanha Bemarikin selkiää ihan siitä vain liikennöimään. Samassa päivän työssä ovat.”

Voi hyvänen aika!!!!!!

Oletko muistanut ottaa lääkkeesi????

jees h-valta

En tarvitse lääkitystä joten aiheeton kysymys. Aivan tervehellä mielellä ja kropalla pyyhitään menemään. Itse asiassa en edes muista koska olen viimeksi käynyt lääkärissä. Paitsi kortin viisvuotissyynissä kas kun sattuu olemaan kuorma-autokortti.

Visakallo Visakallo

Tuo Jessen kammo Toyotaa ja muita japanilaisia autoja kohtaan johtuu kyllä jostain aivan muusta kuin itse autoista.  Huvittavaahan se joka tapauksessa on.

jees h-valta

Ei se mitään kammoa ole, vain tervettä itsesuojeluvaistoa. Ihan kaikkiin ”pyydyksiin” ei pidä tarttua. Sitäpaitsi kannattaisi kyllä muidenkin ajatella kun japani ei kova meidän tarvikkeiden ostaja ole. Aljäämää alijäämän perään. Johtuu juuri eniten ajattelemattomista jotka ostavat kalliin jenin turhanhuonoa katurihkamaa. Tasapaksua tusinatuotantoa aivan liian hintavana. Meille suomalaisille. On meillä eurooppan ja britteihin sentään jotain vientiäkin.

Visakallo Visakallo

Kansantalous ei valitettavasti parane vanhoja autoja korjailemalla.

Gla Gla

Jees: ”Ja tokkiinsa Toyotan tippumisen tilastoissa käsittää jos kerran menee polkupyörällä mieluummin kuin autolla töihin.”

Menisin automerkistä riippumatta, jos matka olisi tolkullinen. Mutta älä vahingossakaan itse kokeile, sinä kasvaa riski joutua muuttamaa mielipidettä työmatkapyöräilystä.

Vaan eipä silti minun mielipiteet uusien autojen myyntitilastoissa vaikuta.

Jees: ”Eihän siellä sähkötolpissa nytkään ”naru” kiinni ollut kuin Toyotassa ja Honda CRV:ssä. Vanha Bemarikin selkiää ihan siitä vain liikennöimään.”

Tai sitten noiden omistajat ajattelevat ja vähentävät kulutusta + päästöjä, kun tänään oli sentään pakkaspäivä. Toiset ei piittaa tippaakaan koko asiasta.

Jees: ”Ei se mitään kammoa ole, vain tervettä itsesuojeluvaistoa. Ihan kaikkiin ”pyydyksiin” ei pidä tarttua.”

Ei pidä, mutta mielipide kannattaisi perustaa vasta aiheeseen tutustumisen jälkeen.

Jees: ”Aljäämää alijäämän perään. Johtuu juuri eniten ajattelemattomista jotka ostavat kalliin jenin turhanhuonoa katurihkamaa.”

Autojako tarkoitat? Alijäämä syntyy euroista ja mitä enemmän euroja viedään, sitä enemmän aliäämää syntyy. Touaregin ostaja vie rahaa ulos ainakin tuplasti sen mitä Corollan ostaja, eikä uusi Kodiakkikaan  ihan halpa taida olla. Alijäämän kannalta on sama, meneekö rahat Slovakiaan (Touareg), Tsekkeihin (Kodiaq) vai japaniin. Tai britteihin, Ranskaan tai Turkkiin (Toyota). Alijäämää syntyy muuten myös öljyn tuonnista. Touareg kuluttaa elikaarensa aikana uuden Corollan hinnan verran  enemmän polttoainetta kuin tavallinen Corolla. Samalla ajosuoritteella. Eli melkoinen alijäämä aiheutuu siitä autosta.

Esillä 10 vastausta, 1,401 - 1,410 (kaikkiaan 5,990)