Keskustelut Tekniikka Metsänomistajan parempi uusi auto

Esillä 10 vastausta, 1,481 - 1,490 (kaikkiaan 5,990)
  • Metsänomistajan parempi uusi auto

    Nyt siis on aika etsiä uudempi auto.
    Parametrit:
    Mukavuus maantiellä
    Ilmastoitu
    Automaatti
    Bensiini
    käytetty alle 10v
    kilometrit alle 150 000
    Hinta alle 10 000€
    Ei nahkapenkkejä, pakuja, varmareita ei shitty maastureita
    Optiot:
    neliveto

    Merkkejä:
    Volvo S60 tai S80, ei äksiä
    Citroen
    Muita?

    Ruotsista tai saksasta tuonnin kannattavuus?

  • Visakallo Visakallo

    Hetkinen, onko tämä Jessen auto siis Pösö 2008?  Jos on, niin yllätys oli kyllä melkoinen, vaikka eihän se suinkaan ensimmäinen kerta ollut.  Jessen kohdalla kun tuo korrelaatio tahtoo tehdä vielä ihan omat kuvionsa!

    Lainaus Wikipediasta sanasta korrelaatio:

    Korrelaatio voi olla pienestä otoksesta johtuva sattuma. Voi myös olla, että y on x:n syy tai päinvastoin, tai sitten jokin kolmas asia voi olla molempien syy, esimerkiksi jäätelönsyönti ja hukkumiset ovat kumpikin runsaampia kesällä mutta eivät silti ole toistensa syitä vaan kuumuus on molempien syy. Siis korrelaatio ei implikoi kausaliteettia. Usein se on kuitenkin hyvä vihje mahdollisesta syy-seuraussuhteesta.

    Jäätelökorrelaatio” tarkoittaakin sitä klassista virhepäätelmää, että asioiden esiintyminen yhdessä tarkoittaisi toisen olevan toisen syy.

    Visakallo Visakallo

    Taitaahan se Pösö 3008:kin olla pienellä koneella kolmisylinterinen? Se siis on Jessen auto?

    Toivotan onnea uudelle autolle! Kaverille kävi tässä niin, että oli aikansa Pösö-mies, mutta vaihtoi sitten Toyotaan, kun Pösö viihtyi liikaa korjaamolla jo takuuaikana ja myös sen jälkeen.

    Nimetön

    Ei kyllä se taitaa Jeesen uutukainen olla 3008, yllätys kummiskin että noin tämänpäivän mallia! Pösö 2008  ois ollut 200kg Corollaa keveämpi, 3008 pääsee nipin napin Corollan painoon. Coroola vaan senverta matalampi että kyllä sillä ois hirven jalkoja ollut turvallisempi vedellä poikki.

    suorittava porras suorittava porras

    Niin..onnittelut tältäkin suunnalta.Hyvä valinta tuo ranskalainen . Ei harmita ihan niin paljon olla tien ohessa nokkapelti pystyssä verrattuna siihen , että tien ohessa haukottelisi  Audi . Toisaalta ranskalaisen kyyti on mukavaa ja varmaa , kunhan malttaa vaihtaa ajoissa uuteen .

    Gla Gla

    Mutta etkö sinä kehunut Renaultin viattomuutta? Ei kai Pösö yhtään huonompi ole.

    308 samalla koneella vei tm:n testissä vajaat 5 litraa maantiellä, kevyesti alta 6 pitäisi tuonkin mennä.

    Ihailen sitä, että pystyy muuttamaan mieltään ja sen myötä tekemään nykyaikaisen ratkaisun, vaikka vähän aikaa sitten kulutuksella yms asioilla ei ollut väliä. Jos vielä jees alat kulkea työmatkat pääsääntöisesti pyörällä, saat minulta lahjakortin turkulaiseen pyöräkauppaan.

    Visakallo Visakallo

    Ja jos seuraavaksi autoksi muuttuisi  vielä joku japanilainen tai korealainen, niin minäkin voisin kyllä luvata Jesselle jotakin… ei hemmetti, minähän olen jo yhden vedon tällä palstalla hävinnyt ja maksanutkin!

    jees h-valta

    Eipäs ny intoilla, kyllä tämä tavallaan oli vain järjen surullinen voitto. Kun ei juuri tuo BMW:n X6:n sitten ole kuin harvinaisuutena suomessa bensakoneella ja kuitenkin hinta yli satatuhatta ajettuna vei vielä isosti miinukselle tähän uuteen autoon jossa kuitenkin turva ja takuu matkan keskeytymättömyydestä inan parempaan suuntaan. Ja kulupuoli vain myös. Ja kun auto oli sitten luonnossa (jonkun muunkin makuun kuin minun) jopa muotoilultaan nätti. Sopusuhtainen, itse sanoisin. Gla, kuten visakallokin voivat olla huoletta, ei tule teille kuluja. Kumpikaan ei tule taatusti toteutumaan. Kuten mainitsin otan ranskalaisen pienellä varaumalla eli kolmen vuoden kokeilu mutta jos ongelmia liikaa alkaa merkki vaihtua. Mutta ei japan/ei korea edelleenkään. Kiitos kuitenkin harvinaisen ymmärtävistä lausunnoista Lasse,suorittava,visakallo, Gla. Kyllä nyt kehityksessä yritän mukana roikkua vaikka kaikki siinä ei miellytäkkään. Uusi auto on kuitenkin kallis ja minulle harvinainen, eli ensimmäinen tähänasti. Muutaman vuoden päästä olen viisaampi ja sitten saatan jo siirtyä polkupyörään jos tasapaino vielä pelaa. Nyt neljällä pyörällä ja rapealla ranskiksella eteenpäin. Tosin vasta melkein kesän korvilla.

    Tolopainen Tolopainen

    Ei ollut ainakaan taloudelleinen menestystarnia ottaa liisattu auto nykyisellä korkotasolla, autosta pitää maksaa puolet kolemssa vuodessa. Sehän olisi kannattanut ottaa kaikilla varusteilla, jos aikoo kolmenvuoden päästä lunastaa itselle ja jos ei lunasta, tulee vielä isompi tappio.Rahoitusyhtiöt ei tee tuota tappiokseen. Matkan keskeytysturvan saa vielä vaikka kymmenen vuotta vanhaan autoon, se sisältyy laajaan kaskoon. Miten noita nykyautoja voisi ilman kaskoa pitääkään, kun niissä ei ole edes tunkkia eikä vararengasta, rengasrikossa joutuu hinauttamaan korjaamolle.

    Gla Gla

    En ota kantaa siihen, onko kolmen vuoden sopimus kallis vai edullinen, koska en tiedä niistä mitään. Voihan se olla vaikka työsuhdeauto, kun Jees tällaisen äkkikäännöksen teki. Kuitenkin 3008 tuottaa pelkästään bensalaskussa säästöä noihin möhköihin verrattuna niin paljon, että pelkästään se jo tuntuu. Yhdellä mökkimatkalla 50 euroa ja ero jatkossa vain kasvaa, kun bensan hinta on taas nousussa.

    Maavaraa luvataan 22 cm, mutta veikkaan valmistajan tehneen mittauksen jostain muualta kuin matalimmasta paikasta. Tavaratilaa Pösössä näyttää olevan vähntään saman verran kuin Touaregissa, samoin riittävästi tilaa neljälle henkilölle.

    Yleensä paikka vararenkaalle auton tavaratilan pohjalta löytyy, kun heittää sen täyttävän styroxin pois. Meistä suurimmalla osalla on toinen rengaskerta kotona ja siitä voi yhden laitaa varalle. Tunkki ei tarvikeliikkeessä montaa kymppiä maksa, joten tämän isompaa ongelmaa vararenkaan puuttumisesta ei kannata tehdä. Itse asiassa suomalaisittain onkin täysin järjetöntä, että vuosikymmenet autoihin on ylimääräinen rengas laitettu. Joskus jopa erilainen kuin normaali rengas, jolloin sitä ei ole voinut ottaa edes kiertoon mukaan. 20 vuotta käytännössä käyttämättömänä se mukana on roikkunut.

    Mutta Jees, mieti vielä pyöräilyä uudestaan. Auttaa siihen, että tasapaino on tallella vielä siinä vaiheessa, kun seuraavan kerran 2oo tkm ajon jälkeen autoasi vaihdat.

    Tolopainen Tolopainen

    Tuskin alan vararengasta kuskaamaan niinkauan kuin autossa on laaja kasko, matkan keskeytyminen menee vakuutuksen piikkiin. Tuollainen renkaan paikkaussarja koiranpaska systeemi on helpompi käyttää kuin vararengas, jos renkaan haluaa itse korjata tienpäällä. Autoissa on mukana kompressori ja renkaan paikkausainetta, jolla saa pienet vuodot korjattua.

Esillä 10 vastausta, 1,481 - 1,490 (kaikkiaan 5,990)