Keskustelut Tekniikka Metsänomistajan parempi uusi auto

Esillä 10 vastausta, 1,531 - 1,540 (kaikkiaan 5,990)
  • Metsänomistajan parempi uusi auto

    Nyt siis on aika etsiä uudempi auto.
    Parametrit:
    Mukavuus maantiellä
    Ilmastoitu
    Automaatti
    Bensiini
    käytetty alle 10v
    kilometrit alle 150 000
    Hinta alle 10 000€
    Ei nahkapenkkejä, pakuja, varmareita ei shitty maastureita
    Optiot:
    neliveto

    Merkkejä:
    Volvo S60 tai S80, ei äksiä
    Citroen
    Muita?

    Ruotsista tai saksasta tuonnin kannattavuus?

  • kiipiä

    Hajuvesiä ranskalaiset osaavat tehdä, kenties autojakin. Itsellä ei kokemusta mutta kuulopuheiden mukaan hyviä ajaa. 3008 ei paha – voisin kokeilla jopa omistaa.

    Tolopainen Tolopainen

    Hiukan tässä alkaa omakin haavankasvatus huolestutta, kun johtavalta asiantuntijalta ei sitten auto vaihdukkaan käteisellä. No hirvet ei ainakaan syö haapojani, kun palsta on kiväärin kantaman päässä torpastani.

    wanhajätkä

    Eipäei. Ensviikolla saan vihdoin eteläafrikkalaisen hiluxinki peltikorjauksesta. Nyt oon ajellu palstalle 450 tuhatta ajetulla Nissan Almeralla. Hyvin oon mettään päässy silläkin. Lähtee lämmittämättä kovastakin pakkasesta ja on lämmin.

    Oli mulla aikoinaan Pösö 504….sitä en kyllä lämmöllä muistele. Ja olihan meidän koulutaksi-volgassakin pösön tiisseli…

     

    harrastelija harrastelija

    Onnea vain Jees:ille sitten uuden auton kanssa! Sen verran katselin 3008 SUV_malleja, etteikö niillä ole nelivetoa? Suomi on pitkä maa ja keliolot vaihtelevat, ehkä H-vallan talvet ovat niin lyhkäisiä, että 2-vedolla pärjäilee? Näillä korkeuksilla puoli vuotta on ongelmakeliä, joten aion kyllä vielä pysyä nelikolla ja dieselilläkin.

    Tolopaisen juttuja kun lukee, niin ei hän autoa tarvitse, helpompi on tilata auto kuskin kanssa tarvittaessa! Takapenkillä voi sitten rupatella pankinjohtajan kanssa pörssikursseista!

    suorittava porras suorittava porras

    Tuosta Volgasta …

    meitä oli kerran 18 vaahtosammuttimen kokoista ihmisenalkua kyseistä merkkiä edustaneessa koulutaksissa .  Tunnelma oli kieltämättä vähän tiivis , mutta eipähän palellut . : )

    Visakallo Visakallo

    Olen tehnyt kauan myyntihommia. Ei tosin koskaan autoja.  Ajattelin joskus joulukuulla kokeilla toiseen myyntialalla olevaan, eli Jesseen,  pystynkö myymään hänelle ajatuksen uudesta autosta. Yllätyin, että se onnistui niinkin nopeasti. Sen olen kyllä jo alkuaikoina oppinutkin, että mitä enemmän asiakas väittää vastaan, sitä varmemmin hänen kanssaan syntyy kaupat. Onko teillä toisilla samoja kokemuksia?

    Tolopainen Tolopainen

    Kyllähän tuo valinta tietenkin pettymys oli. Tolopainen tekee kaikki kaupat nykyisin taskulaskimella, mitään muita kriteerejä ei kannata autokauppaan sekoittaa,lasketaan hinta laatusuhde ja se on siinä. Kaikki ylihintaiset pököt ja muut eurooppalaiset jää automatic kuvioista pois ja ajetaan huolettomasti seitsemän vuoden takuulla. Jos olisi valinnut hiukan edullisemman ja laadukkaamman, olisi säästänut viiden vuoden polttoainerahat ja joutavilta sähkövioilta, joita noissa on. Saattaa kesken matkan jäädä jokin ikkuna auki eikä sulkeudu ilman korjaamolla käyntiä, kyllä noissa ongelmia riittää.

    Jätkä

    Siis ukko tekee kaupat mahdollisesti kiinassa valmistetusta autosta! Peugeot aikoo tänä vuonna tehdä kiinan tehtaallaan miljoona Peugeottia, kyllä siitä määrästä tulee eurooppaankin muutama laivalasti Kiinalaista ruostetta.

    Jeessiä lainaten sieltä suunnasta tulevat autot ovat jo valmiiksi ruosteen värittämiä – maali vain pinnassa. Pitkä merimatka vielä lisää ruostetta, joten ainakin koritakuu on syytä olla vähintään sen kolme vuotta, minkä Jeessi on saanut maksuaikaa.

    Visakallo Visakallo

    Sanotaan näin, että Pösön ostaminen on tuurin kauppaa. Jotkut yksilöt ja mallit kestävät ihan niin kuin muutkin autot, mutta jotkut ovat taas täysiä vikapesiä. Loput ovat sitten siltä väliltä. Tämän ovat kertoneet useat uudempien Pösöjen omistajat. Pösön valmistus on useimpiin muihin merkkeihin verrattuna globaalimpaa, joten laadun vaihtelukin on yleisempää. Pösön takuu on vain 3 vuotta /100.000 km, mikä on kyllä vähän tänä päivänä. Esim. toinen ranskalainen, eli Renault pidensi Nissan-yhteistyönsä ansiosta takuunsa neljään vuoteen.

    Puuki

    Käytännössä nuo autojen pitkät- tai sitten lyhyet takuuajat saattaa olla melko merkityksettömiä, koska takuut ei koske kuin osaa auton osista ja niitä epäselvyyksiä korvausvastuista on ilmennyt pitkän takuun autoistakin melko paljon.

    Virhevastuu on olemassa takuuajan jälkeenkin autossa. Mitähän ne osat on, joita pitkä takuu kattaa virhevastuun alaisten osien lisäksi ?  Joitain merkkikohtaisia eroja voi olla tuossa suhteessa mutta tod.näk. ei paljon.

    Useimpia automerkkejä valmistetaan useammassa eri maassa. Mm. Mersuja ja Volvoja Kiinassakin ja alunperin japanilaisia valmistetaan toisaalta myös Euroopassa.

     

Esillä 10 vastausta, 1,531 - 1,540 (kaikkiaan 5,990)