Keskustelut Tekniikka Metsänomistajan parempi uusi auto

Esillä 10 vastausta, 1,551 - 1,560 (kaikkiaan 5,990)
  • Metsänomistajan parempi uusi auto

    Nyt siis on aika etsiä uudempi auto.
    Parametrit:
    Mukavuus maantiellä
    Ilmastoitu
    Automaatti
    Bensiini
    käytetty alle 10v
    kilometrit alle 150 000
    Hinta alle 10 000€
    Ei nahkapenkkejä, pakuja, varmareita ei shitty maastureita
    Optiot:
    neliveto

    Merkkejä:
    Volvo S60 tai S80, ei äksiä
    Citroen
    Muita?

    Ruotsista tai saksasta tuonnin kannattavuus?

  • Puuki

    Kymppitonniinkin tarvitaan 1000m3 kuitupino tai 350 kuution tukkipino.
    Tai 220 m3 tukkia ja 350 m3 kuitua.

    Paitsi jos maksaa osamaksulla ja tekee 125 m3 verottoman harvennuksen hankinnalla joka vuosi viiden vuoden ajan. ”

    Tuosta muistui mieleen, että joskus 70-luvulla pienen uuden länsitraktorin ostoon tarvittiin  200 m³ kuitupuupino.  Ja vastaavan traktorin hinta on nykyään  15000 – 20000 €.

    Timppa

    Akkua kannattaa vaihtaa aika usein.  Minulle merkkihuollossa sanottiin, että akussa oli vähän pieni varaus.  En siihen sitten kiinnittänyt enempää huomiota, koska talvella ajelen vähän ja lyhyitä matkoja, mikä voi olla syynä.  Menin kevättalvella Lappiin ja pois lähdettäessä auto ei enää käynnistynyt.  Onneksi auto oli erään paikallisen pihassa ja isäntäkin kotona.  Saatiin akkukaapeleilla virtaa sen verran, että päästiin lähtemään autojunalle.  Matkalla sain ostettua uuden akun, joten ei ollut vaaraa, että olisi aamulla joutunut työntämään auton Helsingin päässä junasta.

    Reklamoin liikkeeseen.  Olivat niin reiluja, että lupasivat tehdä joskus jonkun pienen homman ilmaiseksi.  Joskus sitten vaihtoivatkin jonkun takavalojen polttimon.  Tilasin  sitten syksyllä sieltä uuden auton, mikä tulee ensi kuussa.  Valmistusmaata ei tarvitse arvuutella.  On Tsekki.

    Metsuri motokuski

    Se on maa joka tuottaa hyviä autoja nykyään.

    Puuki

    Juu. Akku kuluu nopeasti kun ajaa pääasiassa lyhyttä matkaa. Saattaa mennä akku uusiksi jo 2-3 vuodessakin.

    Voi olla että akutkin kestää muutenkin lyhyemmän aikaa, kuin joskus aiemmin. Edellisessä Englannista uitetussa traktorissa akku kesti 17 vuotta eikä ollut uusimisen tarpeessa vielä trakroria vaihdettaessakaan.

    Metsuri motokuski

    Yleensä nuo akut ovat aika hyvä laatuisia mutta autot ovat muuttuneet. Auton kuluttavat aika paljon virtaa vaikka avaimet ovat pois virtalukosta. Uusimmissa autoissa pyörii tietokone jatkuvasti päällä ja parissa viikossa vaikka autolla ei aja saattaa akku mennä jo niin loppuun että auto ei käynnisty. Nyky autot ovat myösvähäkulutuksellisia joten niihin on lisätty webasto jo tehtaalla ett saadaan sisätilat lämpimäksi.  Kuulin kerran että uudessa Volvossa pyörii seitsemän sovellusta kokoajan vaikka auto on sammutettu. Sitten kun ajetaan lyhyttä ajoa niin akku ei ehdi varautua täyteen. Hyvä apu uusille autoille on Defan akkulaturi jossa on normaali sähköjohto kuin lohkolämmittimissä. Se kun on seinässä kiinni niin auto toimii hyvin ja akku kestää vuosia.

    Puuki

    ^ Tuo on varmaan suurin syy akkujen nopeaan kulumiseen. (Unohtui               omasta kommentista pois). Älylatureita taitaa olla hyviä muillakin kuin Defalla.

    Gla Gla

    Yhdysvaltain liittovaltion keskusrikospoliisi FBI on pidättänyt autoyhtiö Volkswagenin johtajan syytettynä salaliitosta Yhdysvaltojen huijaamiseksi, kirjoittaa The New York Times.

    http://tekniikanmaailma.fi/autot/tutkimukset-laajenivat-pomoportaaseen-fbi-pidatti-ensimmaisen-volkswagen-johtajan/

     

    Jätkä

    Puuki:

    ”-^ Tuo on varmaan suurin syy akkujen nopeaan kulumiseen. (Unohtui               omasta kommentista pois). Älylatureita taitaa olla hyviä muillakin kuin Defalla.”

    On toki älylatureita lukemattomia erilaisia, eikä sellaisen kytkentä ole merkistä kiinni, koska moottorinlämmitinsarjoihin saa myös sisätilanlämmitintä tms varten haarakappaleita, joihin voi asentaa ihan normaalin suko-pistorasian vaikka ihan akun viereen.

    Autonasentajakouluttaja – insinööri kertoi hänellä olevan moottoripyörä kytekettynä koko talven ajaksi ylläpitolaturiin, joka huolehtii, että akussa on aina riittävästi – mutta ei liikaa – virtaa.

    Autoissakin olisi ehkä hyvä olla sellaiset kytkennät, että moottorinlämmitys olisi termostaatin ohjaamana, mutta ylläpitolaturi vahtisi aina, kun auto on johdossa. Silloin autoa voisi sähköttää jopa kesähelteillä, kun termostaatti hoitaisi hommaa.

    Visakallo Visakallo

    Vielä noista autojen huolloista sen verran, että kilpailu on toiminut niissä oikealla tavalla. Heti kun tuli mahdolliseksi huollattaa auto takuuaikana muuallakin kuin vain merkkiliikkeessä, merkkiliikkeiden hinnat putosivat reilusti.

    Tolopainen Tolopainen

    Eipä nuo huollot paljon maksa, kun huoltoväli on 2v. Ja öljyt voi vaihtaa vuosittain itse, jos huvittaa.

Esillä 10 vastausta, 1,551 - 1,560 (kaikkiaan 5,990)