Keskustelut Tekniikka Metsänomistajan parempi uusi auto

Esillä 10 vastausta, 1,561 - 1,570 (kaikkiaan 5,990)
  • Metsänomistajan parempi uusi auto

Nyt siis on aika etsiä uudempi auto.
    Parametrit:
    Mukavuus maantiellä
    Ilmastoitu
    Automaatti
    Bensiini
    käytetty alle 10v
    kilometrit alle 150 000
    Hinta alle 10 000€
    Ei nahkapenkkejä, pakuja, varmareita ei shitty maastureita
    Optiot:
    neliveto

Merkkejä:
    Volvo S60 tai S80, ei äksiä
    Citroen
    Muita?

Ruotsista tai saksasta tuonnin kannattavuus?

• Visakallo Visakallo

Yhdysvaltain tulevan presidentin Donald Trumpin uhkailevat heitot kotimaista autoteollisuutta vastaan näyttävät purevan. Fordin jälkeen nyt myös Fiat Chrysler on ilmoittanut jätti-investoinneistaan USA:n tehtaisiin.

Fiat Chrysler aikoo satsata 950 miljoonaa euroa Jeepin tehtaisiin Michiganissa ja Ohiossa, kertoo saksalainen autolehti Automobilwoche. Tehtaiden kunnostamisen lisäksi konserni lupaa noin 2000 uutta työpaikkaa.

Konserni on samalla paljastanut aloittavansa Jeep Wagoneerin valmistuksen uudestaan. Jeep valmisti klassikkomallia vuosina 1963-1991. Autoa pidettiin aikanaan luksusluokan maasturina.
    Aidon Wagoneerin valmistuksen loputtua Jeep teki pienempää täysin eri autoa Jeep Wagoneer XJ- nimellä.

Kolmi- ja viisiovisissa Wagoneereissa oli tarjolla R6- ja V8-moottoreita 140-255 hevosvoimaan.

Ford kertoi hiljattain luopuvansa uuden Meksikon tehtaansa suunnitelmista ja sijoittavansa 663 miljoonaa euroa Michiganiin.

Daimlerin pääjohtaja Dieter Zetsche taas vahvisti Detroitin autonäyttelyn alla lisäävänsä katumaasturiensa valmistusta sijoittamalla 1,2 miljardia euroa Tuscaloosan laitoksiinsa.

MIKANDER

Voi myydä Isossa maalimassa hyvin tuskin muualla

Jeepin grokee ihan ok  hinta lähentelee jo kunnon

Pirsejjä V.8koneeela Mb-audi Bemari

Itse pistän ensi kuussa uuden Guriserintilukseen

Edellinnen 2.vanha ei se mikään luksuspirissi ole

Toimii kuin junanvessa Toytan autoista myös saat vaihdossa

Muutakin kuin munkkikahvit

jees h-valta

Mikanteeri oikeassa, ei todella luxusta edes lexuskaan Toyotoissa. Menehän joskus ja katsele mitä sen Toyotan rahalla oikeasti saa. Ainakin paljon muuta kuin toiota jos et muuta saa. Vai Tolopainen siellä sitten itse vaihtelee koreankiesiinsä öljyjä. Salli mun nauraa, täytyypä lukea edellisiäkin sivuja jos näitä makoisia juttuja sielläkin jatkuisi. Kun ei oikein työ ohessa kerkiä näin inventaariaikoihin.

jees h-valta

Ja että takuillakin ajelee eräät. Eipä ole tullut mieleen moinen. En edes kysynyt takuun pituutta. Minulle riittä normaalit kuluttajasuojan mukaiset vastuut ja huollot merkkiliikkeessä tehdään juuri siksi että mahdolliset kitinät ja nitinät siellä korjataan. Uusissa autoissa juurikaan muuta ole merkkiin katsomatta. Mitä tulee Kiinan tehtaisiin autojen valmistusmaana niin sanoppa jätkä yksikin järkevä syy miksi sieltä lähdettäisiin parhaiden markkinoiden vierestä kyöräämään autoja muutaman olemattoman kaupan maihin. Kyllä sinne osuu ja uppoaa ihan kotikutoisesti. Suomelle oli jopa Peugeotillakin määrärajoite kuinka paljon saamme. Uskoisin että kevään mittaan on myyty Suomen kiintiö loppuun. Tämäkin liike jolta ostin oli myynyt tätä kyseistä mallia viitisensataa kappaletta. Että on se menekkitavaraa.

MIKANDER

Rpeeaan ransakalaiseen ei kukaan sekoa Kiia myy hinnallaan

Ja takuulla  kaukana laatuautoista  kuin Jees Hvalta lyttäsi Toytan

Ei se mikään .laatupirssi ole toimii

jees h-valta

Tommoista naurettavaa merkkiuskovaisuutta muutenkaan käsitä. Jotenkin tuntuu juuri japsikotterot olevan tällaisen ”uskonheimon” käyttökamaa. Minulla on vakaa käsitys ainakin mitä lähipiireistä olen seurannut ettei uskalleta vaihtaa merkkiä kun pelätään jotain vanhoja kliseitä mitä ihmisten jutuissa pyörii. Ja sitten ostetaan yksinkertainen vanhakantainen auto kun niin on aina tehty. Salaa voidaan parkkipaikalla kurkkia hiukan muidenkin kajuutoita. Näitä on vain hupaisa seurailla kun olen työssä vähän ikäänkuin paraatipaikalla. Vanhat paapathan tietää kyllä näkemättäkin millä H-vallassakin kaupan parkkiin mammaa tuodaan. Sitten jäädään vartoilemaan ja haaveilemaan että kun joskus uskaaltaisi edes kerran ostaa sitä mitä oikeasti haluaa. Toki se on viimevuosina myyntitilastoista alkanut näkyä että joku aina silloin tällöin on alkanut uskaltaa.

Jätkä

Eipä ole tarvinnut henkilöautoa pahemmin piuhottaa, mutta asuntoautossa on ylläpitolaturit päällänsäkin. Kun autossa on akut täynnä, vie ylläpitolaturi naurettavan vähän sähköä.

Kaljankuljetukseen riittäisi povitaskukin, koska viimeksi toin kaksi oluttölkkiä pihasta sisälle kesällä, kun teimme pihassa pienenpienet kaupat ja ostaja tuuppasi harjakaisiksi kaksi tuontioluttölkkiä käteen.

Voisin tarjota ne Jeessille, jos sattuu käymään näillä main. Sen nyt kuitenkin voin mainita, että eipä ole minun uusin autoni euroopan paskoja.

jees h-valta

Ahaa, eli Toyota Avensis ja beigenvärinen tätä nykyistä edellinen malli? Paapojen suuri ja mammoille helpoin ylipuhuttava. Jolla työläinen siirtyi muka hiukan paremmaksi, heh. Jo varmaan ihan keskiluokkaan kait. Silloin kun työkansa oikeasti jo vauraina alkoi ostella bemareita, audeja ja jopa pikkumersuja.

rööri roope

Eihän jessenkään oo sieltä japsin naapurista.

Visakallo Visakallo

Annan sinulle Jesse ihan rehellisen ja rahanarvoisen neuvon. Vaihda se Pösö uuteen jo kahden vuoden iässä kun takuuta on vielä vuosi jäljellä. Silloin pääset vielä ihan hyviin kauppoihin ja väliraha pysyy pienenä. Tämän ovat minulle kertoneet monet lyhyen takuun autojen omistajat.

Esillä 10 vastausta, 1,561 - 1,570 (kaikkiaan 5,990)