Keskustelut Tekniikka Metsänomistajan parempi uusi auto

Esillä 10 vastausta, 1,571 - 1,580 (kaikkiaan 5,990)
  • Metsänomistajan parempi uusi auto

    Nyt siis on aika etsiä uudempi auto.
    Parametrit:
    Mukavuus maantiellä
    Ilmastoitu
    Automaatti
    Bensiini
    käytetty alle 10v
    kilometrit alle 150 000
    Hinta alle 10 000€
    Ei nahkapenkkejä, pakuja, varmareita ei shitty maastureita
    Optiot:
    neliveto

    Merkkejä:
    Volvo S60 tai S80, ei äksiä
    Citroen
    Muita?

    Ruotsista tai saksasta tuonnin kannattavuus?

  • Gla Gla

    Visakallo: ”Vaihda se Pösö uuteen jo kahden vuoden iässä kun takuuta on vielä vuosi jäljellä. Silloin pääset vielä ihan hyviin kauppoihin ja väliraha pysyy pienenä.”

    Sinähän sanoit vaihtavasi 3-4 vuoden välein kymppitonnin välirahalla? Tuossa pääomakulut nousee lähes kaksinkertaisiksi verrattuna minun tapaani ajaa auto loppuun saakka.

    Gla Gla

    Jees: ”Tommoista naurettavaa merkkiuskovaisuutta muutenkaan käsitä. Jotenkin tuntuu juuri japsikotterot olevan tällaisen ”uskonheimon” käyttökamaa.”

    Toisaalta merkkiuskollisuus voi olla käänteistäkin eli ei suostuta edes ajatteleman aasialaisia käyttökelpoisena vaihtoehtona riippumatta siitä, miten hyvin kyseisiin autoihin on tutustunut. Mutta jos sellaisen fengshui on väärä, ei se välttämättä auton huonoutta ole.

    Visakallo Visakallo

    Gla:lle: Ota huomioon, että minun autoissani on ollut viiden vuoden takuu. Neuvoni Jesselle ei ole vain mielipiteeni, vaan kylmää faktaa ja lähipiirin omistajakokemuksia.

    harrastelija harrastelija

    ”Penkilläkin on eroa” tuolla joku kertoi erään totuuden! Jos on vähänkään niska- selkävaivoja, niin penkin sopivuus on muutakin kuin pelkästään mukavuustekijä.

    Saimme mummun kanssa sen konkreettisesti kokea, kun ”karvahattu-sitikka” käytiin vaihtamassa MB-c-farkkuun Närpiössä asti.  Sadan kilometrin paluuajon jälkeen oli pakko pysäyttää mersu ja käydä ulkona jaloittelemassa, koska jalat oli jumissa ja veti kramppiin.

    Tottuihan sitä mersunkin kyytiin, mutta takapotkuisena, pikkuvikaisena ja muutenkin vanhanaikaisena mersu sai lähteä meidän taloudesta muutaman vuoden ”koeajon” jälkeen.

    Muuten tästä autokeskustelusta sen verran, että älkää hyvät miehet ottako liian tosissaan 🙂

     

    jees h-valta

    Kuumaa autokevään faktaa Satakunnan Kansan kahden maasturin vertailusta. Toinen juuri 3008:n ja toinen Seatin Ateca: Mikä:kompaktiluokan katumaasturi jossa luokassa odotetaan ENITEN kasvua kysyntään euroopassa. Millainen: Pösö on onnistunut tekemään aidosti erottuvan automallin. Ulkonäkö on sopivan rouhea, sisällä LOISTAA i-Cocpit-ohjaamo. Ajonhallinta/tietojenkäsittely viimeistä huutoa. Ajossa: Puretech-moottoria ei turhaan ole PALKITTU moneen kertaan. Voimaa ja menohaluja riittää. Sisältä: NAPAKAT ja tukevat etuistuimet hemmottelevat matkustajaa. Pieni ohjauspyörä, pikanäppäimet jne. Oho: Peugeot 3008 SELVISI toiseksi Autobest-äänestyksessä. Mitä maksaa: Alkaen 23700, bensiini tuhat KALLIIMPI ja automaattilaatikko 2000 lisää.  Arvio: 3008 NOSTAA laakista Peugeotin profiilia. Auto on KOMEA pysäköitynä,maantiellä MAINIO ja tavaratila TÄYDELLINEN. Se on nyt MYYJÄSSÄ VIKA JOS KAUPPOJA EI SYNNY . Tässä tiivistetysti, ei paha vai mitä tuumaa metsäilevä autoraati?

    pihkatappi pihkatappi

    Kohta Jesse pistää varmaan haavikot nurin ja istuttaa tilalle kuusentaimet, sen verran nopsaan vahvat mielipiteet muuttuvat.

    Gla Gla

    Visakallo: ”Ota huomioon, että minun autoissani on ollut viiden vuoden takuu.”

    Ei se kymppitonnin välirahaa yhtään pienennä.

     

    rööri roope

    Pösö pärjäs hyvin testissä oli toinen,seat oli toiseksi viimeinen.Kävi kuin mosselle jyskän suurajoissa jossa oli luokassaan kaksi osallistujaa.

    jees h-valta

    Harrastelijalle tuonne edelliseen että senverran paljon tuota autossakin asumista vuodessa esiintyy minullakin että esim. juuri penkit ja ilmastointi ja lämpimyys äärimmäisen tärkeitä viihtyvyystekijöitä. Kun välistä tikataan menemään yhtäkin soittoa liki neljä tuntia siinä kyllä auton viihtyisyys esim. on ratkaiseva tekijä. Myös ajettavuus. Siihen nyt ranskis pystyy vastaamaan. Kun siihen yhdistyy vielä meille tärkeää hyvin toimivaa tavaratilaa ja metsätienkin suoriutumista on paketti meille kasassa. Eikä ollut myyjästä kiinni. Asiallinen, kokenut konkari ja painotti tärkeimmät ja ei tyrkyttänyt esim. turhia lisävarusteita. Tosin hyvin varusteltu ei sitä listaa paljon tarvii.

    Puuki

    Pösössä on liian pieni moottori ja jos ei ole nelivetoa saatavilla, niin aika iso puute on sekin. Pienet turbomottorit on suunniteltu kestämään tavallista lyhyemmän käyttöiän. Mutta varmaan kauppakassiksi tai kakkosautoksi vois olla sopiva.

Esillä 10 vastausta, 1,571 - 1,580 (kaikkiaan 5,990)