Keskustelut Tekniikka Metsänomistajan parempi uusi auto

Esillä 10 vastausta, 1,581 - 1,590 (kaikkiaan 5,990)
  • Metsänomistajan parempi uusi auto

    Nyt siis on aika etsiä uudempi auto.
    Parametrit:
    Mukavuus maantiellä
    Ilmastoitu
    Automaatti
    Bensiini
    käytetty alle 10v
    kilometrit alle 150 000
    Hinta alle 10 000€
    Ei nahkapenkkejä, pakuja, varmareita ei shitty maastureita
    Optiot:
    neliveto

    Merkkejä:
    Volvo S60 tai S80, ei äksiä
    Citroen
    Muita?

    Ruotsista tai saksasta tuonnin kannattavuus?

  • jees h-valta

    Vuonna 2019 tulee 3008:n neliveto jonka vuoksi on vahvassa harkinnassa vaihtaa silloin siihen. Joten tämä ”koeaikamme” kertoo miten auto muuten voi sen ajan ja jos nelikkoa ei uloshinnoitella pilviin on varmasti vielä kerran vaihdon paikka samaan merkkiin.

    Gla Gla

    Sama juttu taisi olla Turun Sanomissa. Otsikko ainakin oli huvittava: ”Kaksi kuumaa maasturia lyö voimalla läpi”.

    Että oikein maasturia. Itse en kuitenkaan osta tietynlaista autoa siksi, että muutkin sellaisen ostaa. Myyjän alkeeellisin kikka on vedota siihen, kuinka moni muukin on tällaisen tuotteen valinnut. Mutta jos tällainen asia pitää nostaa esiin, Corolla-luokan matalia henkilöautoja myydään edelleen huikeasti enemmän kuin katumaastureita ainakin Suomessa.

    Muistanko oikein, että Seatin kulutus pyöri testissä 9 litran tuntumassa?

    Tolopainen Tolopainen

    En ole vielä keksinyt mitään käyttöä tuolle ajonhallinalle. Muuta kuin itutuksen lisääntyminen talvella peräkärryn vedossa. Ei sillä pääse mihinkään jos ei ota pois käytöstä.

    jees h-valta

    Kyllä 130 hevosvoimaa noin kevennettyä koppaa vie. VW oli panssarivaunu painoltaan tuohon nähden. Mutta niinhän autojen pitääkin kehittyä joka vuosikymmenessä. Seatkaan ei saanut Satak. Kansan vertailussa ollenkaan huonoa arvostelua.

    jees h-valta

    Automaattilaatikko kannattaa koska se hoitaa pienitehoisemmalla moottorilla vaihtamisen oikeisiin paikkoihin. Miinusta aika kova hinta mutta jos se sitten on myös kestävä.

    jees h-valta

    Gla alkaa jossain kohtia matalalta näkemään tosi huonosti kun joka puolella, edessä ja takana on vain SUV:ja Markkinaosuudet kallistuu toisinpäin koko ajan ja on vain ajan kysymys koska korkeita on myyty vuodessa enemmän. Kirjohan laajenee crossovereissa ja suveissa huimaa vauhtia. Älä jää Gla jalkoihin!

    Puuki

    Automaattilaatikko sopii paremmin tehokkaampiin moottoreihin.  Alitehoisilla se lisää polttoaineenkulutusta ja aiheuttaa sitä vaihteiden jatkuvaa vaihtelua kuormitettuna ajettaessa.

    Tolopainen Tolopainen

    Se hyvä puoli tässä on että mitään autoa tuskin on edes ostettu.

    Gla Gla

    Tolopainen: ”En ole vielä keksinyt mitään käyttöä tuolle ajonhallinalle. Muuta kuin itutuksen lisääntyminen talvella peräkärryn vedossa. Ei sillä pääse mihinkään jos ei ota pois käytöstä.”

    Ajonhallinta on parantanut liikenneturvallisuutta, koska se vähentää riskiä joutua suistumisonnettomuuteen. Lisäksi jos tuollaisella suistuu tieltä, tapahtuu se yleensä keula edellä. Ilman järjestelmää riski suistua poikittain ulos tieltä on isompi, jolloin onnettomuuden seuraukset ovat vakavammat. Se, ettei ajohallintaa ole tarvinnut, on vain hyvä asia. Omassa autossani järjestelmä parantaa etenemiskykyä, joten eroja järjestelmissä on kuten autojen ominaisuuksissa muutenkin. En luopuisi järjestelmästä, koska mitään haittaa siitä ei ole toisin kuin esim. nelivedosta.

     

    Visakallo Visakallo

    Uutta autoa ostaessa on järkevää miettiä, miten kysytty ko. auto siinä vaiheessa on, kun aikoo siitä luopua. Jos ajaa auton loppuun, silloinhan asialla ei ole merkitystä.  Jos jotain autoa myydään paljon ostohetkellä, ei se välttämättä takaa auton haluttavuutta muutaman vuoden kuluttua. Tästä on ollut paljon esimerkkejä vuosien mittaan. Lisävarustelun maksaa vielä nykyäänkin auton ensimmäinen ostaja.

Esillä 10 vastausta, 1,581 - 1,590 (kaikkiaan 5,990)