Keskustelut Tekniikka Metsänomistajan parempi uusi auto

Esillä 10 vastausta, 1,611 - 1,620 (kaikkiaan 5,990)
  • Metsänomistajan parempi uusi auto

    Nyt siis on aika etsiä uudempi auto.
    Parametrit:
    Mukavuus maantiellä
    Ilmastoitu
    Automaatti
    Bensiini
    käytetty alle 10v
    kilometrit alle 150 000
    Hinta alle 10 000€
    Ei nahkapenkkejä, pakuja, varmareita ei shitty maastureita
    Optiot:
    neliveto

    Merkkejä:
    Volvo S60 tai S80, ei äksiä
    Citroen
    Muita?

    Ruotsista tai saksasta tuonnin kannattavuus?

  • Visakallo Visakallo

    Mercedes-Benz rikkoi viime vuonna kahden miljoonan myydyn auton rajan kuudennen peräkkäisen ennätysvuoden tuloksena. Yhteensä asiakkaille toimitettiin 2 083 888 autoa vuonna 2016. Samalla Mercedes kiri premium-segmentin ykkösmerkiksi.

    Tärkein markkina-alue Mercedes-Benzille on edelleen Eurooppa, missä myytiin lähes 900 000 autoa. Näistä lähes 294 000 myytiin merkin kotimaassa Saksassa.

    Emoyhtiön hyvä myyntivire heijastui myös tehokkaisiin malleihin keskittyvän Mercedes-AMG:n myyntiin sekä pieniä kaupunkiautoja valmistavaan Smartiin. AMG-malleja myytiin lähes satatuhatta kappaletta, mikä tarkoittaa 44,1 prosentin kasvua edellisvuoteen. AMG:n päämarkkina-alueet ovat Yhdysvallat, Saksa ja Kiina.
    Yksittäisistä automalleista parhaan myynnin saavutti C-sarja 425 000 auton menekillään. Myös E-sarjan autoja toimitettiin yli neljännesmiljoona.

    Katumaastureita myytiin puolestaan noin 706 000 kappaletta ja kasvua edellisvuoteen kertyi huimat 34,3 prosenttia. Suomalaisittain erityisen iloinen uutinen on se, että erityisesti GLC:n kysyntä oli vahvaa. GLC-mallin valmistus aloitetaan Suomessa tulevan kevään aikana.

    Suomessa Mercedes-Benzin henkilöautoja rekisteröitiin kaikkiaan 5879 kappaletta viime vuonna, kasvua 14 prosenttia edellisvuoteen. Markkinaosuudella mitattuna saksalaismerkki on nyt maamme kymmenenneksi suosituin henkilöautomerkki.

    IL

    jees h-valta

    Mersujahan ollaan iät ajat myyty mielikuvan voimin. Mitään erityistä siinä ei ole mitä ei muistakin vastaavan hintaluokan autoista löydy. Vanha taksitolppien kuningasmerkki joka on piirtynyt syvään kansojen mieliin. Uudistumista on onnistuttu sopivasti ylläpitämään vaikka pientä vanhakantaisuutta esiintykin. Raskas, laadukas, vanhahtava, perinne, merkkibrändi, kaikki sopii ja paljon muuta lisäksi. Mutta minusta ei enää aivan hintansa väärti. Merkkiarvoa hiukan liikaa. Ei se niin hyvä ole.

    MIKANDER

    Kylllä JEESHVALTA  on oikeassa MB suteen  merkkimaksaa

    Paljon lisävarusteet Kalliiata saat paljonenemmän  tavallliseen

    Merkkiin varusteita  kyllä AMG mersut komeita on

    Suomessa hintaposketon

    ate

    Aina välillä keskusteluissa vilahtaa maininta metsätalouden kalustoon kuuluvista autoista. Verottaja tuntuu hyväksyvän sellaisen ratkaisun vain äärimmäisen harvoin.

    Onkos kenelläkään palstalaisista verottajan hyväksymää päätöstä auton kuulumisesta metsätalouden kalustoon? Olisi mielenkiintoista tietää ne perusteet, jolla se onnistuu.

    Visakallo Visakallo

    Joko olet Jesse lukenut uusimman Tuulilasin 1/2017 ?  Siinä on testattu Peugeot 3008. Ihan hyvännäköinen ja näppärä autohan se on, mutta mikä siinä maksaa niin paljon? Sen tekniikassa ja varusteissa kun ei ole mitään kovin erikoista. Kulutuskaan ei ole ihan pieni.

    Gla Gla

    Jätkä: ”kannattaisi kyllä ensin edes opetella ajamaan polkupyörällä ja sitten vaikka kirpputorilta tai poliisien huutokaupasta hankkia sellainen.”

    Mistä johtuu noin pyöräilyä halveksiva asenne? Tiesitkö, että suurin osa pyöräilijöiden ja autoilijoiden välisissä kolareissa on autoilija syyllinen, mutta isoimmat vahingot kärsii pyöräilijä? Itse en suosittele hankkimaan mitään kirpputoripyörää, vaan ihan kunnollisen ja nykyaikaisen mallin.

    Jees: ”Nopsa Picnic kulki kymmenellä vaihteella kevyesti. Senkin saisi vielä jopa korjattua koska tallessa kyllä on.”

    Ei kannata korjata. Tuossa pyörässä on vanhanaikaiset jarrut, joita ei toisiaan ole miellyttävä käyttää. Vaihdevivutkin on rungossa, kun nykyään ne on integroitu jarrukahvoihin. Voimansiirto menee kokonaan uusiksi, koska noihin yhteensopivia ei saa tai jos saa, ne ovat lastenpyörien tasoa. Kun ostat 1500-2000 eurolla kunnollisen krossarin (soratie- ja talvikäyttöön soveltuva maantiepyörä), sillä hurautat hetkessä tarkastamaan sähköaitoja 30 kilsan päähän kesät talvet.

    jees h-valta

    Oho, onpas polkupyörät vähän eri hintatasolla nykyään. Mutta uskon kyllä että noin varmasti mutta kun sillä ei ole kovin kiva alkaa kuljettaa kolmea akkua esim. Pohjois-Satakunnan tiluksille. Siellä hirvien torjunta on vielä hiukan hajallaan joten kolme akkua tarvitaan. Toki varmasti tuo vanhan pyörän saneeraus on pois kuvioista. Uskon kyllä sen mallin kepoisuuden. Ilmeni jo silloin että oli aika kevytrakenteinen lähinnä kait satunnaisharrastajan retkipyörä. Ja sitä tosiaan on matkaa sellaiset 76-80km sinne pidemmän kaavan palstoille. Tässä lähellä taas matka on noin 7km suuntaansa että tämä toki olisi pyöräilykelpoinenkin mutta aika vähän enää sitä tarvetta pelkkään tarkasteluun. Nyt enemmän työkohde hetken ja seuraavaksi jos aitaan vielä virran laitan se tulee aurinkolataukseen. Se paneelikin on valmiiksi tolpassaan jo alakerrassa. Kuten muutkin värkkeet.

    Gla Gla

    Tuon verran maksaa hyvä pyörä. Toki Nopsan tasoisia saa halvemmalla.

     

    jees h-valta

    Ja visakallolle etten juuri ole kyseistä testiä lueskellut enkä nyt tavoiltani ole juuri sitä muutenkan liiemmin harrastanut. Mikä siinä maksaa on hyvä kysymys autoissa yleensäkin mutta kait se yksi on varustelu, etenkin turvavarustelu tuntui asianmukaiselta, myös mukavuustaso ok. Koko on keskikokoisen oloinen noin äkkiseltään ja kulutus ehkä sen mukaan. Minä kyllä pidän sattuneesta syystä sitä kulutusta pienenä. Saattaa joku mennä vieläkin pienemmällä mutta ei juurikaan ainakaan päästöjen osalta. Voin taas tänään havaittua merkkipalvontaa valottaa yhden esimerkin voimin. Tuli iäkkäämpi mieshenkilö parkkiin vastapäisen pankin kulmalle tuorehkolla kivan kirkkaan punaisella mersulla, A-srj. Kun astui ulos taas kerran vaikeasti kääntämällä lukitsi jossa tietysti piti kokeilla menikö ovi varmasti lukkoon. Paikka oli pankin parkissa sellainen ettei muita autoja lähellä. Mutta se huvitti kun asiointi suuntautuikin Kelaan eli aivan kohtalaisen kävelymatkan päähän. Mietin että kuis tuohon. Mutta muistin että ahtaat parkkitilat sen edessä. Kun palasi kiersi silti varmmudeksi ettei vain ole ketään kolhinut. Ja sen mersun edes peilit ei käänny suojaan. Saati mitään sisävaloa kun punnerrat sisään jne. Siinä jos jossain merkin palvonta on ajanut yli nk. ja liikuntaa tulee kun pitää autoa suojella. Siinä myös mietitytti mikä siinä maksaa?

    jees h-valta

    Ja ate kyseli että autoa metsätilan kalustoon, kyllä minulla on avolava siellä eikä tuottanut mitään ongelmaa. Ei ehkä aivan puuhapalstoihin mutta ei tässä itelläkään mitään huimia hehtaareja ole. Mutta jos auto on vartavasten sinne ostettu on aika helppo perustella koska se ei ole muussa nk. siviililiikenteessä. Eli nk. kakkosauto. Eikä ole muiden perheenjäsentenkään käytössä. Melkein saa pakottaa.

Esillä 10 vastausta, 1,611 - 1,620 (kaikkiaan 5,990)