Keskustelut Tekniikka Metsänomistajan parempi uusi auto

Esillä 10 vastausta, 1,661 - 1,670 (kaikkiaan 5,990)
  • Metsänomistajan parempi uusi auto

    Nyt siis on aika etsiä uudempi auto.
    Parametrit:
    Mukavuus maantiellä
    Ilmastoitu
    Automaatti
    Bensiini
    käytetty alle 10v
    kilometrit alle 150 000
    Hinta alle 10 000€
    Ei nahkapenkkejä, pakuja, varmareita ei shitty maastureita
    Optiot:
    neliveto

    Merkkejä:
    Volvo S60 tai S80, ei äksiä
    Citroen
    Muita?

    Ruotsista tai saksasta tuonnin kannattavuus?

  • Visakallo Visakallo

    Koeta kuitenkin Jesse saada se Volkkarin jakopää kestämään sinne huhtikuulle asti, ettei hinurilla tarvitse viedä vanhaa autoa liikkeen pihaan.

    Visakallo Visakallo

    Sen todellakin huomaa, että olet Jesse nähnyt vain yhden japanilaisen auton!

    jees h-valta

    VW nyt kestää vaikka maailman tappiin! Siinä mikään laukea. Typeriä sensoreita ripotellaan hyvän auton turmioksi. Kait sen auton nyt kuuluukin venyä ja kulua vanhemmiten. Kummaa rautaahan se olisi jos noin ei olisi. Sitäpaitsi ei haittaa vaikka se vietäisiin hinurilla. Vapaat kädet ajaa ja käyttää normaalisti. Mitään vastuita ei perään lätkäisty. Paras auto tähän mennessä, kitiskää mitä kitisette.

    Rane2

    Alkaa vaikuttaa siltä että keskustelijoitten tietokoneiden lisävarusteena olisi hyvä olla Peugeotin tuoksugeneraattori.Harmony Wood-tuoksun leijaillessa ympärillä ei varmasti syntyisi niin kitkeriä kannanottoja.

    harrastelija harrastelija

    On tuo maailma mennyt kantilleen! 1960 aloitin autonasentajan opinnot ja kaverin kanssa kierreltiin silloisia autokauppoja. Esitteitä saatiin, mutta toimitusajat olivat seuraavalle vuodelle – liekö Suomen valuuttapolitiikka ollut alkutaipaleessa sotien jälkeen?

    Liikunnan opettaja jäi mieleen. Hän oli saanut ostetuksi kuplavolkkarin! Liikuntatunnilla hän kertoi sanoneensa auton myyjälle haluavansa vain PUNAISEN auton!

    Nyt hävettää mennä autokauppaan, kun jo ulko-ovella ollaan työntämässä käsipäivää! Autoja on tarjolla ja kaikkea härpäkettä mausteina. Tuo tilausaika tulee siitä, että paljolti tilaus menee suoraan tehtaalle – ei tarvitse ostaa ennakkoon varastoon.

    Jätkä

    Oli aika, jolloin metsämiehet saivat lievän etuoikeuden ostaa ihan uusi auto. Silloin yliveto metsämiehen auto oli kuplavolkkari, jossa moottori ja vetävät pyörät olivat takana ja suhteellisen isot pyörät auttoivat liikkumista lumen ja kuran peittämillä teillä.

    Nyt on tilanne toisin ja metsämiehille myydään hanakasti maastureita, joihin saa valita erilaisia renkaita.

    Olen ihmetellyt Jeessin vouhkaamista katumaasturinsa varusteista, mm renkaista, jotka hän on valinnut sellaiset, joilla auton maavara kasvaa tuuman!

    En usko, että auton piirimyyjä Myy uuden auton sellaisella rengasvarustuksella, koska moinen temppu pistää matka- ja nopeusmittarien näytön sekaisin. Tiettävästi laki vaatii, että nopeusmittarin pitää näyttää muutaman prosentin vähemmän kuin todellinen nopeus, lukemassa lienee viiden prosentin luokkaa oleva ”virhe”.

    Toki autojen vannekokoja muutellaan, mutta samaan aikaan renkaan ulkokehän pituus pidetään suunnilleen alkuperäisenä.

    Gla Gla

    ”Tiettävästi laki vaatii, että nopeusmittarin pitää näyttää muutaman prosentin vähemmän kuin todellinen nopeus,”

    Mittari ei saa näyttää vähemmän kuin todellinen nopeus. Renkaan halkaisijaa kasvattamalla on mahdollista, että alunperin tarkka mittari alkaa näyttä laittomia lukemia. Ja kuten jätkä toteaa, vannekoko ei ole määräävä seikka. Halkaisijaan vaikuttaa vannekoko, renkaan leveys ja profiilisuhde. Googlella voi hakea rengaslaskurin, jolla voi vertailla eri rengaskokojen halkaisijoiden eroja ja sen vaikutusta mittarin.

    Nykyautoon en usko voivan vaihtaa sellaista rengaskokoa, että maavara kasvaisi tuuman. Tällainen rengas todennäköisesti osuu lokasuojaan tai muuhun auton kohtaan ja on siten käyttökelvoton ja  laiton. Muutenkin ollaan laillisuuden rajoilla, kun halkaisijan muutoksellekin on määräyksiä.

     

    Jätkä

    Joo- ajatuskatkos. Mittarin pitää näyttää enemmän kuin todellinen nopeus. Eräs entinen poliisi väitti, että oikea mittarivirhe on, kun viisari näyttää sataa ja oikea nopeus on 93. Tiedän kuitenkin lähempänä totuuttakin olevia mittareita olevan olemassa.

    Vannekokoa saa kasvattaa tuumalla ilman uudelleenkatsastusta, rengasta saa levittää max 30 mm, mutta sen profiilia on muutettava niin, että kehä pysyy saman kokoisena kuin alkuperäisetkin renkaat. On toki mahdollista asentaa autoon 15 – tuumaisten vanteiden tilalle vaikka 20 – tuumaiset, mutta renkaat ovatkin sitten melko littoiset.

    A.Jalkanen A.Jalkanen

    Nopeusnäyttöjen avulla voi koettaa hahmottaa oman auton mittarivirheen ja laittaa sitten vakionopeussäätimen sen verran yli.

    Minullekin tuli kerran ajatuskatkos, ja yritin ostaa Yetiini vääränkokoisia renkaita, profiililla 55, mutta rengasliike oli tarkkana ja osasi sanoa että pitää olla profiilia 50. Lailliset rengastukset näkee kyllä rekisteriotteesta.

    Nyt on aika jees uutuus Skodalta: Superb Sport. Ei ole kylläkään metsämiehen auto vaan edustusauto.

    Kokeilin ajaa kauppaan lämmitetyllä autolla. Loppukulutus kotipihassa oli luokkaa 13 litraa sadalla, kun ei-lämmitetyllä se oli 17. Keli muutaman asteen lämpimämpi kyllä, mutta lopputulemana kokeesta on, että esilämmitys paitsi säästää akkua ja moottoria, myös vähentää kulutusta aika paljon ja vähentää samalla päästöjä meidän yhteiseen hengitysilmaamme. Toki sähköntuotannon päästöt pitää yhtälössä huomioida, mutta plussalle silti päästänee.

    Hiluxmetsuri

    Rekisteriotteesta näkyy nuo rengaskoot. Rengasta on ainakin Hiluxissa voinut kasvattaa 31″ saakka ja noin yleisestikin halkaisijaan saa lisää 51 mm.

Esillä 10 vastausta, 1,661 - 1,670 (kaikkiaan 5,990)