Keskustelut Tekniikka Metsänomistajan parempi uusi auto

Esillä 10 vastausta, 1,691 - 1,700 (kaikkiaan 5,990)
  • Metsänomistajan parempi uusi auto

    Nyt siis on aika etsiä uudempi auto.
    Parametrit:
    Mukavuus maantiellä
    Ilmastoitu
    Automaatti
    Bensiini
    käytetty alle 10v
    kilometrit alle 150 000
    Hinta alle 10 000€
    Ei nahkapenkkejä, pakuja, varmareita ei shitty maastureita
    Optiot:
    neliveto

    Merkkejä:
    Volvo S60 tai S80, ei äksiä
    Citroen
    Muita?

    Ruotsista tai saksasta tuonnin kannattavuus?

  • jees h-valta

    Uskoisin että ranskalaisessa autossa on misukat alla. Tosin varmahan siitä ei voi olla. Touaregilla ajan Michelineillä kesärenkaina koska ne tuntuvat parhaiten kestävän matka-ajon kulutusta. Ne ei ihan sula alle. Hiukan kovahkot mutta juuri siksi kestävät. Ei myöskään kertaakaan ole yhtään rikkoutunut alle. Kyllä tosiaan aikomus on pysyä laadukkaissa renkaissa vastakin. Ja mursketeitäkin on ajeltu VW:lla nuo akunvaihtoreissut ja vähän muutakin.

    jees h-valta

    Gla kyllä erittäin oikeassa ettei ehkä kannata edes puhua matalaprofiilirenkaista vielä näissä vaikka niitä kyllä sillä kutsutaankin. Vasta nuo 40mm:n alkaa sellaisia olemaan kuten pojan bemarifarkussa.

    jees h-valta

    Vai meinaa visakallo sitten alkaa säästämään oikein urakalla? Renkaissa se vain tuntuu aika naurettavalta. Minusta noin pienessä autossa säästäisi eniten jättämällä esim. vetokoukun pois. Meinaan säästäisi pientä autoa.

    Visakallo Visakallo

    En ymmärrä, miksi välttämättä pitää ostaa jokin asia kalliimmalla kun saman saa halvemmallakin. Vetokoukku sisältyi auton hintaan ja tarvitsen sitä silloin tällöin.

    Visakallo Visakallo

    Jesse säästää renkaissa ajamalla ne silestoneiksi, minä taas säästän ostamalla ne halvemalla. Jokainen säästää omalla tyylillään.

    Jätkä

    Jeessi:”.Gla kyllä erittäin oikeassa ettei ehkä kannata edes puhua matalaprofiilirenkaista vielä näissä vaikka niitä kyllä sillä kutsutaankin. Vasta nuo 40mm:n alkaa sellaisia olemaan kuten pojan bemarifarkussa.”

    Jeessi on kyllä jo ajat sitten paljastanut olevansa ”kaikessa” ulkona kuin pyykkinaru, mutta sen lisäksi tämä rengas-Elvistely osoittaa, että hän ei edes tajua, mikä on mitäkin.

    Olen joskus ennenkin tavannut hyypiöitä, jotka puhuvat renkaan profiilista, tajuamatta mistä siinä on kysymys. veikkaan, että rengasliikkeessa puhe 40 millin profiilista aiheuttaa myyjässä vähintään ihmettelyä, ellei pidäteltyä naurua.

    Yksi kuitenkin on varmaa:  Mitä paksumpi rengas on, sitä mukavampi on kyyti. Ja mitä kapeampi talvirengas on, sitä parempi se on talvirenkaana. kesärenkaana leveä rengas on vierintävastukseltaan isompi, vesiliirtoon herkemmin lähtevä, joka myös kuluu sakkorenkaaksi uskomattoman nopeasti. Hiemankaan kuluneella ja urautuneella tiellä leveä rengas hairoo sivuille päin.

     

    rööri roope

    Onko kallista Nokialainen 195/65/15, 220euroo,205/55/16,  250 euroo talvirenkaat nastoilla alle laitettuna.Valmistus 2016 loppuvuodesta.

     

    Jätkä

    <div class=”comment__text”>

    ”Onko kallista Nokialainen 195/65/15, 220euroo,205/55/16,  250 euroo talvirenkaat nastoilla alle laitettuna.Valmistus 2016 loppuvuodesta.”

    Halvat on. Kuitenkin ostaisin mieluummin nuo 15 tuumaiset, jos on olemassa sellaiset vanteet. Leveämmät ja littoisemmat 16 tuumaiset ovat ajolleen huonommat.

     

    </div>

    jees h-valta

    Tuolla vanhoilla jätkän kärrypoluilla nuo käsitykset ymmärrän hyvin. Paskarattaiden kovapyörien urat sopivat kyllä jätkän kapoiskummeille varmasti pareen. Nykymaanteille tuolla käsitteellä ei merkitystä. Varsinkaan nykyautolla.

    Jätkä

    Sinä, Jeessi, et ymmärrä autoista yhtään mitään, mutta renkaista et sitäkään vertaa. Sinun esiintuomat kerskumislauseet ovat niin kaukana tosielämästä, että niillä osoitat vain oman tyhmyytesi.

    Isompi maavara – paskat. 40 millin profiili – paskat. Tietosi leveyksistä ja korkeuksista kuuluvat tosiaan paskaraiteille Harjavaltaan. Kukaan siellä ei ole hennonnut sanoa sinulle, että olet täysin ulalla – ollut jo kauan.

    Muu maailma on luopunut kovapyöräkärryistä jo jatkosodan jälkeen, Harjavallasta löytyy hulluja, jotka niistä tykkäävät.

Esillä 10 vastausta, 1,691 - 1,700 (kaikkiaan 5,990)