Keskustelut Tekniikka Metsänomistajan parempi uusi auto

Esillä 10 vastausta, 1,751 - 1,760 (kaikkiaan 5,990)
  • Metsänomistajan parempi uusi auto

Nyt siis on aika etsiä uudempi auto.
    Parametrit:
    Mukavuus maantiellä
    Ilmastoitu
    Automaatti
    Bensiini
    käytetty alle 10v
    kilometrit alle 150 000
    Hinta alle 10 000€
    Ei nahkapenkkejä, pakuja, varmareita ei shitty maastureita
    Optiot:
    neliveto

Merkkejä:
    Volvo S60 tai S80, ei äksiä
    Citroen
    Muita?

Ruotsista tai saksasta tuonnin kannattavuus?

• jees h-valta

Tuli mielestäni myönnettyä mutta ei kait se estä asiaa kommentoimasta jos sitä törkyä ihan herran kummimestarin toimestakin perään heitellään. Ja tämän toloppabeesarin toimesta myös.

Puuki

Jokainenhan tietää jostain asiasta enemmän kuin joku toinen ja virheitä sattuu myös jokaiselle.  Taisi jees jo tosiaan myöntääkin virheensä, niin voisi kai unohtaa samontein ?

Jätkä

Jeessi heitti kyllä niin paljon paskaa ollessaan ylimielisesti muka ainoana oikeassa asiassa, josta jo niin moni muukin huomautti, että sietää moista Urea-aivoa hieman muistutella, koska näyttää, että ei ole kolli vielä ottanut opikseen.

Myönsi, mutta paskaa lennättää silti.

jees h-valta

Eikä herrkummari sitten ollenska syyllistynyt moiseen, eihän?

Jätkä

EI ! Minä pysyin totuudessa ja vain totuudessa.

Visakallo Visakallo

Päteeköhän tässäkin asiassa se vanha totuus, että viisas oppii tyhmältä enemmän kuin tyhmä viisaalta!

jees h-valta

Voi se noinkin olla. Minä ainakin myönnän oppineeni asian jota en olisi osannut kuvitellakkaan noin omalaatuiseksi noissa rengasmitoituksissa. Toki millit ovat perusmitat mutta että niistä sovelletaan prosentuaalisesti sopiva tai haluttu profiili. Minun aiempi kuvitelmani on ollut että millejä käytetään profiilin jonkin osan mitan mukaan. Esim. sivun suora osa tai vast. ilman kulutuspinnan osuutta. Kaikenlisäksi tuo on erittäin huonosti informoitu kuluttajille joka voisi johtua siitä ettei kuluttajan ole kovin paljon renkaita itse tarvinnut ostaa pidemmältä kuin omasta rengasliikkeestään. Jossa ne on usein myös nähnyt. Ei ole tarvinnut mitoitustietoa kuten nyt kun netistä niitä saa tilattua moneltakin taholta. En ole vielä tuntemiani renkaiden itse tilaajia jututtanut joten en tiedä vielä kuinka hyvin tämä tiedossa on. Tahi huomattu perehtyä. Sen tiedän että aivan tavattoman ohuita renkaita ne ovat aikaiseksi saaneet. Se kun kait on suurta hottia edelleen. Mielenkiintoista nähdä niiden kylkimerkintöjäkin. Kertoilen aikanaan.

Jätkä

Profiilista puhuttaessa oikean käsityksen saa vasta, kun esim leveyttä verrataan korkeuteen. Se voitaisiin ilmaista myös suhdeluvulla, mutta siinä tarkka suhde olisi kovinkin haastava nopeasti sisäistää.

Henkilökohtaisesti olen tutustunut tuohon jo silloin, kun ns. matalaprofiilirenkaat alkoivat yleistyä. Ne olivat 70 – sarjalaisia, eikä tuon suhteen ymmärtäminen kaikilta luonnistunut ilman sekaantumisia.

Littoisilla renkailla kurvaileville sanoisin, että eräs nimekäs ralliautoilija sanoi, että hankirallissa on järjen vastaista laittaa autoon leveämmät renkaat kuin 155 milliset.

jees h-valta

Harvapa niitä ralliominaisuuksia tarvitsee vaan nimenomaan ajettavuuteen kokonaisuudessaan varmasti eniten huomio pitää laittaa. Myönnän toki ettei tuo turhaa puhetta ole etteikö kapea rengas pure paremmin talvikelissä kiinni juuri mutkaisilla ja mäkisillä maaseutupaanoilla. Mutta kun vähintään 70% ajosta on suoraa valtatieajoa niin myös auton ”junamainen” eteneminen auttaa pitkän matkan rasituksen vähenemistä. Ja silloin leveä rengas ei vain löydä niitä kaikkia ohjureita aivan niin herkästi. Todella uraisilla teillä taas sekin kääntyy itseään vastaan eli kyllä sitten kampeaa. Onneksi kohtalaisen hyviä teitä täällä etelässä kuitenkin edelleen ajetaan. Juuri sopivia jopa yli 200 millisille.

Jätkä

Yli 200 milliset minullakin on kesät / talvet. Nykyvanteisiin ei meinaa ihan hyllystä löytyä alle 200 millisiä, vaikka talveksi laittaisin 175 milliset, mutta ei….

Olen eri mieltä siinä, että kun Jeessi väittää, että leveä rengas ei löydä tieltä kaikkia jurmuja, niin paljon suurempi mahdollisuus on renkaan alle osua nimenomaa korkaempi jurmu, ura tai muhkura. Kerran ajoin oikean puolen pyörät nyrkinkokoisen kiven yli ja siinä meni sekä matala rengas ja vanteen reuna.

Vesisade ja lumisohjo ovat todella pahoja vastuksia leveälle renkaalle, saattaa vetävät eturenkaat jopa nousta ”patjan päälle” ja silloin mennään.

Esillä 10 vastausta, 1,751 - 1,760 (kaikkiaan 5,990)