Keskustelut Tekniikka Metsänomistajan parempi uusi auto

Esillä 10 vastausta, 1,811 - 1,820 (kaikkiaan 5,990)
  • Metsänomistajan parempi uusi auto

    Nyt siis on aika etsiä uudempi auto.
    Parametrit:
    Mukavuus maantiellä
    Ilmastoitu
    Automaatti
    Bensiini
    käytetty alle 10v
    kilometrit alle 150 000
    Hinta alle 10 000€
    Ei nahkapenkkejä, pakuja, varmareita ei shitty maastureita
    Optiot:
    neliveto

    Merkkejä:
    Volvo S60 tai S80, ei äksiä
    Citroen
    Muita?

    Ruotsista tai saksasta tuonnin kannattavuus?

  • Rane2

    Liikenteen muutos tulee olemaan nopeampaa kuin uskommekaan.Sähköautot tulevat tekemään läpimurron markkinoilla.Itsekseen kulkevat autot ja tilattavat yhteiskäyttöautot tulevat myös halusimme tai emme.Teitäkin pitäisi korjata.

    Ja ilmastositoumukset vaativat autokannan pikaista uusiutumista.

    Jotain on tehtävä.Tuo Bernerin mietintö on vain mietintö mutta ihan uutta ajattelua.Joten tietysti aiheuttaa parkumista.

    Ei todennäköisesti mene tuollaisenaan läpi.

    Ps.Autojen kulun seurantajärjestelmä näyttää joka tapauksessa tulevan.EU:n alueella  järjestelmä joka hälyttää automaattisesti apua kolaritapauksessa tulee pakolliseksi uusissa autoissa vuoden 2018 maaliskuussa.

    pihkatappi pihkatappi

    Itsestään kulkevat autot eivät kyllä toimi napapiirin korkeudella liikennöitäessä joulu-helmikuulla. Mutta niin paljon on noita 70 km/h jurruttajia, että hyvhän se olisi kun saataisiin noille alle kulkupeli, joka menisi automaattisesti nopeusrajoitusten mukaan. Voi olla että sitä on jo itsekin noita hitaampia kavereita tuolla liikenteessä sinä päivänä kun itsestään kulkevat autot alkavat siellä oikeati näkyä. Kepulaisilla on nyt ihme kiima, kaikki pitää tehdä ennenkö muualla, että saataisiin omat innovaatiot tuottamaan maailmanlaajuisena bisneksenä. Toistan itseäni, suuryritysten toimintaympäristöjen luominen menee nyt Suomessa kaiken muun edelle.

    jees h-valta

    Onpas täällä nyt oltu Bernerin esitykseeen nuivia. Minusta se ajatus sopii tulevaisuuden liikenneratkaisuksi ja ilman muuta kannatettava ehdotus. Tuo julkaisu tekee vain siihen jälleen älyttömän kiireen jota tämä hallitus on jo riittämiin työstänyt. Nyt on lähipäivien aikana päästettävä autokauppiaat pulasta koska eihän ketään nyt lähde kaupoille jos muutaman kuukauden päästä autovero poistuu. Kompensaatio edellä joudutaan nyt asioita julkistamaan ja sivujuonteesta pääasiaan on hiukan ongelmallinen ratkaisutapa. Jos pääosion kanssa syntyy taistelu ja se vesittyy hiukankin joudutaan moninkertaiseen sohlaukseen kompensaatiossa. Ja se ei hyvältä tunnu.

    Gla Gla

    Millainen intressi monopoliyhtiö Live Oy:llä olisi huolehtia jalankulkijoiden ja pyöräilijöiden asemasta, kun näiltä ei maksuja tulisi? LVM on jo laatinut strategian ja sitä tukevan toimenpidesuunitelman 2011-2012, jonka tavoitteena on lisätä kävely- ja pyöräilymatkojen määrää 20% vuoteen 2020 mennessä. Siellä sanotaan, että edistäminen on liikenneturvallisuus- ja infrapainotteista, joten yhtälö on vaikea Liven näkökulmasta katsottuna.

    jees h-valta

    Onhan siinä, intressi voisi olla vaikka että hitaat pois kiireisten baanoilta! Kuuntelin tänään radion hupailua nimeltään tohtori Raimo. Siinä oli aika hyvin revitelty aiheesta Jorma Ollilan ja Kimi Räikkösen junailemana. Pitäisi saada kuulemma baanat siihen kuntoon että todella kulkevilla saisi maksua vastaan tuutata menemään yli kaksisataa mittarissa. Ja köyhät moottoritien vasemmalta, eli ohituskaistalta saisi ampua pois ahdistamasta nopeita menijöitä. Ehkä hiukan äkkiväärää hupailua mutta sitähän tässä periaatteessa ajetaan että maksukykyiset saisivat hyvät moottoritieyhteydet ja ehkä hiukan isommat nopeudetkin. Ja muut älköön vaivautuko, periaatteella. Kylätiet ja kärrypolut taviskansalle.

    Tolopainen Tolopainen

    Autoverosta voidaan vapauttaa autot,  joihin asennetaan mustat laatikot, eiköhän muutos menisi aika nopeasti läpi. Ei ole mitään eroa tuleeko paikkatieto autosta tai puhelimesta. Tuota muutosta on suuniteltu jo kolme vuotta, muutoksen oli tarkoitus tulla voimaan vasta 2020. Mutta päästövähennysten takia on edettävä paljon nopeammin. Bernerillä ei ole henkilökohtaisesti mitään tekemistä tuon uudistuksen kanssa, se tullaan tekemään olipa ministerinä kuka tahansa.

    Visakallo Visakallo

    Suomen teistä suurin osa on yksityisteitä. Lisäksi ovat kaupunkien ja kuntien ylläpitämät kadut ja tiet. Suunniteltuun liikennekaareen kuuluisi vain 17 prosenttia  Suomen teistä, eli valtion ylläpitämät valta- ja kantatiet. Esim. Suomen vilkkain tie, eli Kehä 1 ei kolminumeroisena seututienä kuuluisi maksuperinnän piiriin. Kehä 3 taas kaksinumeroisena valtatienä kuuluisi. Ohjautuisiko liikennepaine maksullisilta valtionväyliltä enemmän yksityisteille ja muille maksuttomille väylille, ja lisäisi ongelmia ja kustannuksia niillä?

     

    Gla Gla

    Jees: ”Minusta se ajatus sopii tulevaisuuden liikenneratkaisuksi ja ilman muuta kannatettava ehdotus. Tuo julkaisu tekee vain siihen jälleen älyttömän kiireen jota tämä hallitus on jo riittämiin työstänyt. ”

    Itse taas olen suunnilleen päinvastaista mieltä. Taistelupari Sipilä&Berner on tuonut yritysmaailman käytännöt politiikkaan ja se on hyvä asia. Jää turha vatulointi vähäisemmälle. Mutta Bernerin esityksen idea ei monen asiantuntijan tavoin avaudu minulle. Yhtiön rooli ei palvele kansan etua.

    Ehkä myöhemmin selviää, millaisen juonen tuo kaksikko tämän asian suhteen on laatinut. En jaksa uskoa, että he noin pahasti aliarvioivat eri osapuolien reaktion. Nyt julkistettu esitys on luultavasti vain kulissi jollekin isommalle ajatukselle.

     

    Tolopainen Tolopainen

    Se on aivan sama mitä tämän ryöstöpolitiikan tilalle tulee, huonommaksi ei voi mennä. Suomi on tulonsiirtojen luvattumaa, parempituloisia kupataan joka käänteessä ja siirretään rahaa verovaroilla eläville. Meillä on n. puolimiljoonaa yksityisen sektorin työntekijää ja yritystä, jotka rahoittaa koko muun yhteiskunnan. Julkisen sektorin työntekijät saavat palkkansa verovaroista, joista palauttavat osan takaisin, oikeita veronmaksajia ei ole kuin yksityisellä sektorilla eikä heitä ole riittäävästi tällä hetkellä. Jos työllisyys ei nouse 72% tasolle, milläännkeinolla ei saada rahoja kerättyä nykyisiin menoihin, kun niitä ei ole riittävästi. Valtiontaloudessa on vielä viiden miljardin vaje, eikä se pienene yhtään tänä vuonna, vaan kaikista säästöpuheista huolimatta menoja on jouduttu kasvattamaan puolimiljardia edellisestä vuodesta. Työttömyyden hoito vie neljä miljardia, kunnallinen päivähoito kolme miljardia, opetustoimi viisi miljardia, kyllä näitä yhteiskunnan ilmaispalveluja täällä riittää, kun sosialismia on rakennettu koko sodanjälkeinen aika, ei sitä hetkessä pureta. Tulee valtava kitinä ja parku pienistäkin säästöistä.  Veronmaksajat joutuvat opiskelijatkin elättämään, ilmainen koulutus ei riitä. Valtiolla ei nimittäin ole yhtään rahaa, kaikki kerätään veroina ja maksuina, ilmaisia etuja ei ole, joku ne aina maksaa.                                                                                                                   Valtion teistä vastaa nykyisin Liikennevirasto,  kuka siitäkin jotain tietä, ne jotka kannattavat nykyistä systeemiä kertokaa miten avoin se on ja miten demokraattisesti siellä päätöksenteko hoidetaan ja miten paljon asioihin pääsee tavallinen kansalainen tai kansanedustaja vaikuttamaan. Voin sanoa, että ei yhtään.

    Tolopainen Tolopainen

    Nykyisin valtion teistä  ja väylistä vastaavan organisaation  nimi on Liikennevirasto.

Esillä 10 vastausta, 1,811 - 1,820 (kaikkiaan 5,990)