Keskustelut Tekniikka Metsänomistajan parempi uusi auto

Esillä 10 vastausta, 1,871 - 1,880 (kaikkiaan 5,990)
  • Metsänomistajan parempi uusi auto

    Nyt siis on aika etsiä uudempi auto.
    Parametrit:
    Mukavuus maantiellä
    Ilmastoitu
    Automaatti
    Bensiini
    käytetty alle 10v
    kilometrit alle 150 000
    Hinta alle 10 000€
    Ei nahkapenkkejä, pakuja, varmareita ei shitty maastureita
    Optiot:
    neliveto

    Merkkejä:
    Volvo S60 tai S80, ei äksiä
    Citroen
    Muita?

    Ruotsista tai saksasta tuonnin kannattavuus?

  • harrastelija harrastelija

    Ainahan sitä pakkaa roiskumaan kun rapataan. Suomen valtiontalous on pudonnut niin isoon kuoppaan, ettei siitä selviä, ellei terveet ihmiset saada työn tekoon. Työstä saatava palkka on saatava houkuttelevammaksi kuin kotona makaaminen. Kummin päin se nyt sitten onnistuu, – vähentämällä makaamisen tukea vai poistamalla esteitä työllistämiseksi?

    Kaipaako ”Jätkä” sixpakkia takaisin?

    jees h-valta

    Nythän se Annen esitys alkaa taas elää kun saatiin persujen vaatima ”työryhmä” sitä vatuloimaan. Tämä on juuri tätä kun vaalit on liian lähellä. Pitää saada enemmän pisteitä puolueelle ja vähemmän hiukan huonolle ”kepulille”. Kun sitä nyt sitten par-kolme kuukautta vatuloidaan saattaa hiukan sanamuodot muotoontua kutakuinkin samasta esityksestä. Sitten se kelpaa jo loistavasti kaikille kun kerran on yhdessä sovittu! Siitä autoveron poistosta pitää saada mainosarvo seuraaviin vaaleihin. Eihän noin hienoa jutskaa nyt liialla kiiruulla saa pilata. Silloin rahaa löytyy niin kauppiaille kuin auton ostajillekkin.

    Jätkä

    Perperiltä aika typerä liike esittää Tammikuussa, että vuodenvaihteen jälkeen ei enää peritä autoveroa.

    jees h-valta

    Mikä siinä nyt niin typerää on? Kuten edellämainittu on päätellyt on tilanne autokauppojen osalta täysin hallittavissa. Kaiken huipuksi se taho on ollut vaatimassa autoveron poistoa jo vuosikymmeniä. Nytkin sen autuudesta jo kerittiin innostua mutta yksi Rinta-Jouppi taisi saada kepulandian polvilleen.

    Visakallo Visakallo

    Prosessi jatkuu, nyt tuli vain yritettyä liian monta asiaa hoitaa yhdellä kertaa ja vielä näin kuntavaalien alla. Autovero tulee kyllä poistumaan, se on varma. Demarit ja vihreät sen viimeistään tekevät, jos tämä hallitus ei sitä kokonaan kerkiä poistamaan.

    harrastelija harrastelija

    Visakallio: $ Autovero tulee kyllä poistumaan, se on varma. Demarit ja vihreät sen viimeistään tekevät, jos tämä hallitus ei sitä kokonaan kerkiä poistamaan. $

    Näiden puoleiden äänestäjäthän on juuri veroilla eläjiä, julkisen tahon työntekijät kuten opettajat, toimittajat jne, lisäksi työttömät tukien varassa elävät. Puolueiden päättäjät ovat kyllä sen verran ovelia, etteivät lypsävää (vero)lehmää tapa! Tai sitten todelliset veronmaksajat saavat tottua edelleen erilaisten veroluontoisten maksujen keräämiseen.

    Autoveroa kaikkine lisukkeineen ei pysty kyllä poistamaan ellei saada kaikkia terveitä työikäisiä kansalaisia tuottavaan työhön. Järkevällä suunnittelulla veroa olisi hyvä saada jotenkin tasapuolistettua, koska monet työssä kulkevat tarvitsevat omaa kulkuneuvoa. Esim. vihreiden julistamaa julkista kulkemista ei liike-elämässä toimiva ehdi odotella.

    Mikähän se on Suomen tähän tilanteeseen johtanut, työttömiä on yli 300 000 ja työllistäminen on niin kallista, ettei yrittäjällä ole varaa pitää työntekijää. 1970-luvulla Kekkonen julisti kansallisen hätätilan, kun työttömyys ylitti 70 000.

    Jätkä

    Tuottavaa työtä tekevät ovatkin sitten harrastelijan kategoriassa Kokoomuksen kannattajia? Taikka jopa Kokoomuksen kannattajat ovat duunareita. Kyllä maailmaan mielipiteitä mahtuu – höhliäkin.

    Onhan se kiva. että ihan pääoman edustajiakin tällaiset palstat kiinnostaa pörssikauppojen lomassa.

    Tolopainen Tolopainen

    Autovero on keksitty ongelma. Kun yhteiskunnan keräämät verot ja maksut ovat vuodessa yli 120mrd €. Aletaan vuosikausia jauhaa jostain autoverosta niin onhan tämä varsinainen hölmölandia. Minulle ei tuota mitään ongelmaa maksaa  kolme tonnia autoveroa vajaa kymmenen vuoden välein, kun valtio hyvitti siitä puolet. En tarvitse sellaista autoa jossa tuo vero on yli 10k €.

    Timppa

    Todellakin nämä autoveroasiat ovat pikku ongelmia Suomen todellisten haasteiden ja suurempien ongelmien  kanssa.  Juuri kerrottiin viiden viisaan taloustieteilijän todenneen, ettei työttömyys kohene niin kuin hallitus toivoo.

    Eikä tule kohenemaan ellei työmarkkinoita toimivimmiksi.  Juuri todettiin, että pitkäaikaistyöttömyys on jatkanut kasvuaan.  Esimerkiksi samaan aikaan kerrotaan, että Pääkaupunkiseudulla on pulaa kokeista ja muutama tuhat työtöntä kokkia.  Lapin matkailu taitaa kohta pyöriä ulkomaisen työvoiman turvin.  Samaan aikaan meillä on satoja tuhansia tukea saavia ”työttömiä”.

    Kun rakennettiin Pääkaupunkiseutua 1970-luvulla, niin se tehtiin paljolti muualta Suomesta tulleen työvoiman toimesta.  Järjestimme heille parakkimajoitusta.  Toki sellaista en nykyään toivo.  Fakta on joka tapauksessa se, että ammattitaitoiset ja ahkerat virolaiset vastaavat tosi suuresta osasta nykypäivän rakentamisesta.  Kun Keski-Suomeen uusittiin vesikattoja, työn tekivät pitkiä päiviä huhkineet virolaiset.  Urakoitsijan työpäällikkö sanoi, ettei hänellä ole yhtään suomalaisporukkaa töissä.  Samalla on suomalaisia rakennusmiehiä jatkuvasti työttömyyskortistossa.  Minäkin tunnen erään.  Tavalla tai toisella porukka pitäisi saada töihin.

    Sama saamattomuus jatkuu asuntokysymyksissä.   Kasvukeskusten hinnat karkaavat käsistä, mikä osaltaan haittaa muuttoliikettä.  Pienellä osalla asuntotukeen käytettävästä rahasta saataisiin Suomen tiet kuntoon.  Asuntotuki on johtanut vuokrien nousuun, mikä luonnollisestikin rasittaa erityisesti niitä talouksia, jotka eivät tukea saa.  Aikanaan, kun Suomi oli köyhempi, niin oli käytössä Arava-järjestelmä, jolloin pienellä pääomalla pääsi omaan kohtuuhintaiseen asuntoon.  Siitä meikäläinenkin aloitti.  Toki nytkään omaa rahaa ei tarvita prosenteissa paljoa, mutta asuntohintojen kohtuullisuus on kaukana ja niin alkusijoituksen määrä.

    Nykyhallitus siis jatkaa samaa rataa kuin edeltäjät.  Näennäisillä puuhasteluilla yritetään unohtaa todelliset ongelmat.

    Tästä ”Annegatesta” olen sitä mieltä, ettei missään todellisessa demokratiassa noin arvostelukyvytön ja taitamaton ministeri voisi jatkaa päiväävääkään.  Ei myöskään minkään yrityksen johdossa.  Eikö Sipilä ymmärrä mitään vai uskalla tehdä tarvittavaa ratkaisua.

     

    Gla Gla

    Oletetaan, että verojen määrä pysyy ennallaan. Luovutaan autoverosta, mutta siirretään se esim. vuosimaksuun tai kilometriveroon. Tällöin pitäisi uusien autojen kaupan piristyä, kun hinnat putoaa n. 20%. Kun samalla kuitenkin vastaava summa käytetään vuosimaksuihin, kuluttajien autoiluun käyttämä rahamäärä kasvaa. Erotus vain valuu ulkomaille. Nollasummapeliä virallisten tavoitteiden osalta, mutta ihan ok, jos se jollekin kynnyskysymys on. Mielenkiintoista on silti nähdä, mille tasolle autokauppa asettuu, kun auton käyttöön liittyvät kustannnukset kuitenkin kasvaa eli ostovoima ei parane.

    Oma autoni edelleen toimii niin hyvin, etten sitä uuteen vaihtaisi, vaikka niiden hinnat putoaisikin. Eri asia on se, jos vanhan käytöstä tehdään riittävästi nykyistä kalliimpaa eli ohjataan kuluttajia hylkäämään toimivat autot ja vaihtamaan ne uudempiin. Se taas tukee uusien autojen kauppaa eli painostaa kansalaisia käyttämään rahaa autoiluun nykyistä enemmän.

     

Esillä 10 vastausta, 1,871 - 1,880 (kaikkiaan 5,990)