Keskustelut Tekniikka Metsänomistajan parempi uusi auto

Esillä 10 vastausta, 1,881 - 1,890 (kaikkiaan 5,990)
  • Metsänomistajan parempi uusi auto

    Nyt siis on aika etsiä uudempi auto.
    Parametrit:
    Mukavuus maantiellä
    Ilmastoitu
    Automaatti
    Bensiini
    käytetty alle 10v
    kilometrit alle 150 000
    Hinta alle 10 000€
    Ei nahkapenkkejä, pakuja, varmareita ei shitty maastureita
    Optiot:
    neliveto

    Merkkejä:
    Volvo S60 tai S80, ei äksiä
    Citroen
    Muita?

    Ruotsista tai saksasta tuonnin kannattavuus?

  • pihkatappi pihkatappi

    Nyt Timppa kyllä erehdyt noiden yritysjohtajien suhteen. Saattavat hölöttää uusista innovaatioista tai markkinoiden muutoksista niin, että vielä käytössä olevien OMAN FIRMAN tuotteiden markkinointiin tulee suuria ongelmia. Näistä ei tietysti puhuta, kun johtajien varpaille ei astuta. Mutta tottakai nuo hölösuut ja turhien projektien vetäjät tekevät enemmän tuhoa kuin tuhansien työttömien joukko.

    MaalaisSeppo

    Työläisten astumista firmojen johtoon kokeiltiin naapurissa huonolla menestyksellä. Pitäisiköhän täällä kokella työttömien asettamista johtopalleille.

    pihkatappi pihkatappi

    Sinä voit omaan yritykseesi palkata kenet haluat johtajaksi, olkoon jokaisella yrityksellä vapaus palkata henkilöt tarpeen mukaan. Mitään valtiollisia tai muitakaan työryhmiä tällaisiin kokeiluihin ei tarvita.

    Minulla on kyllä sellainen tunne tuosta Bernerin hommasta, että asia oli sovittu tutkittavaksi hallituksessa ja kun sontaa tuli välittömästi joka tuutista, ukot pelastivat nahkansa ja Berneristä tehtiin syntipukki. Se ei kuitenkaan sitä muuksi muuta, että asia hoidettiin huonosti ja että ajatus siitä että veropohjia mulkataan taas nollasummapelillä ja muodostetaan turha yritys kovapalkkaisien johtajien kera yleishyödyllisiä asioita varten, oli ihan paska.

    Timppa

    Tällä kertaa on turhaa syytellä ”poikia”.  Syy on AB:n itsevaltaisessa luonteessa, joka luotti siihen, että Sipilä tukee.  AB aikoi pistää hallituksen tapahtuneen tosiasian eteen, mutta se taktiikka on riskialtis, kuten näkyi.

    Perusidea Suomen valtion teiden yhtiöittäminen ja monenlaisten monopolien luovutus yksityisille on täysin mahdoton kenenkään vähänkään ajattelevan hyväksyä.

    Joku Iltasanomien kommentaattori kirjoitti, ettei politiikassa ole tapana tulla apuun, kun naapurin sauna palaa.  Eikä tietenkään kukaan järkevä poliitikko voi tuollaista ideaa puolustaa.  Paras vaan kerätä itselle mahdollisimman nopeasti p1steet.

    Rahaa paloi erilaisiin konsulttipalkkioihin yli 300000 euroa.  Kuinkahan monta kymmentä tai sataa miljoonaa olisikaan jouduttu maksamaan konsulteille lopullisessa toteutuksessa.

    Puuki

    Joku konsultti oli päätynyt siihen, että autoilun kokonaishinta nousisi, mutta ei se näkynyt asian esilletuonnissa.

    Mitenkähän paranisi vähemmän liikennöityjen teiden hoito, kun niille ei riitä kuitenkaan tarpeeksi maksavia asiakkaita ?  Operaattorit suosisi tietysti pääväylien pakettien myyntiä ja myös saman suunnan rautatiet jäisi helposti huonolle hoidolle ; niiden kunnostaminenhan vähentäisi tuloja.

    Visakallo Visakallo

    Minun on joskus vähän vaikea ymmärtää tätä suomalaista ajatusmaailmaa: Autoilijoilta kerätään vuosittain yhteensä seitsemän miljardia euroa erilaisina veroina ja maksuina, josta vain yksi miljardi käytetään teiden ylläpitoon. Esitetyssä yhtiöittämismallissa tämä epäsuhde ei olisi enää mahdollista, mutta tämä ei oikein tunnu suomalaisille kelpaavan.  Miksi?

    harrastelija harrastelija

    Milloin se Jees’in uusi auto on tulossa? Pakkaspäivänä kävin lämmittelemässä Pörhöllä ja samalla koeistumassa Peugeot 3008. Autohan on passelin tuntuinen ja tiloiltaan sopivan kokoinen ainakin kaupunkiliikenteeseen. Kävikö Jees ajamassa, millainen oli tiellä?

    Etuvetoisen jälkeen olen katsellut 4-vetoista, mutta saattaisi tuo 3008 korotetulla maavaralla olla ihan sopiva. Automaatti ja diesel sen pitäisi kumminkin olla.

    Jätkä

    Visakallo:

    ”Minun on joskus vähän vaikea ymmärtää tätä suomalaista ajatusmaailmaa: Autoilijoilta kerätään vuosittain yhteensä seitsemän miljardia euroa erilaisina veroina ja maksuina, josta vain yksi miljardi käytetään teiden ylläpitoon. Esitetyssä yhtiöittämismallissa tämä epäsuhde ei olisi enää mahdollista, mutta tämä ei oikein tunnu suomalaisille kelpaavan.  Miksi?”

    Esitäppä Berperin ja Sippilän kanssa vaikka kuorossa, mistä polkasette ne seitsemän miljardia, joka käytetään yleishyödylliseen toimintaan, jota ei voi enää enempää viilata ja höylätä.

    Visakallo Visakallo

    Summa kertyisi lähes pelkästään eräiden puolueiden ja rakennusliikkeiden hyväksi maksettavasta asumistuesta.

    rööri roope

    Se tässä autoilun veronkeruun yhtälössä mättää millä paikataan se vajaus 6-7 miljard. joka jää tulouttamatta valtion kassaan eli butjettiin.

    Jostainhan se vaje pitää onkia eli verojen korotuksella että saadaan butjetti jotenkin aikaiseksi.

    Alijäämäkin on 5-6miljard. vuosittain.Puolustusvoimien hankintoihin lähiaikoina tarvitaan 20-30 miljard.

    Julkinen velka valtiolla reilusti 2 kertaa vuotuinen butjetti eli pitkälti yli 100 miljard.

    Me vaan täällä palstalla vingutaan peltilehmien verotuksesta.

    Siinä on meidän lahja nuorisolle.

Esillä 10 vastausta, 1,881 - 1,890 (kaikkiaan 5,990)