Keskustelut Tekniikka Metsänomistajan parempi uusi auto

Esillä 10 vastausta, 1,891 - 1,900 (kaikkiaan 5,990)
  • Metsänomistajan parempi uusi auto

Nyt siis on aika etsiä uudempi auto.
    Parametrit:
    Mukavuus maantiellä
    Ilmastoitu
    Automaatti
    Bensiini
    käytetty alle 10v
    kilometrit alle 150 000
    Hinta alle 10 000€
    Ei nahkapenkkejä, pakuja, varmareita ei shitty maastureita
    Optiot:
    neliveto

Merkkejä:
    Volvo S60 tai S80, ei äksiä
    Citroen
    Muita?

Ruotsista tai saksasta tuonnin kannattavuus?

• Visakallo Visakallo

Tuolla logiikalla kovien autoverojen maiden eli Kreikan ja Kuuban talouksien pitäisi olla hyvässä kunnossa, mutta eivät taida olla. Hyvä talous lähtee aina menopuolen tarkkuudesta, ei tulopuolen lisäämisestä. Asumistuki on Suomen kaikkein epäoikeudenmukaisin ja kallein järjestelmä.

jees h-valta

Harrastelijalle tuonne edelliseen, kyllä se vasta huhtikuun lopulla saadaan eli aika tässä kyllä pitkäksi tulee vartoillessa. Ajettiin aika hyvä pätkä valtatie-2:lla ja kyllä on vakaa ajettava, siinä pääsi yli sadan reippaasti kotvan ajelemaan kaksikaistaisella Porista-Ulvilaan. Siksi uskalsi matka-ajoonkin valita. Automaatilla valitsimme myös, tietysti mutta bensakoneella. Katson että noin pienellä kulutuserolla meille bensiini on parempi vaihtoehto. Ei nk. käyttövoimaveroa. Maavara riittää meillä mainiosti kun pengertie on lähinnä pahimmasta päästä ja sinnekkään ei ole pakko kurakeliin lähteä soutamaan. Suurin osa metsäteistänikin on vielä sorastettuja. Aika jyrkkiä kiipeämisiä tulee pieniä kallion ylityksiä joissa samalla täyskulmia kierrettävänä. Hiukan ketteryyttä kaivataan ja niissä nyt sitten nähdään riittääkö etuveto kiskomaan ne läpi. VW meni kyllä nikottelematta nelikolla jäiseenkin mäkeen. Uskoisin että ainakin niin kauan kun hyvät nastarenkaat alla niin varmaan onnistuu.

jees h-valta

Ja visakallolle tunnustus että ensimmäinen Korean maasturi oli tänään liikkeen edessä joka miellytti silmää todella hyvän oloisesti. Huyndain Tuscon aivan uudenkarheana ja todella näyttävä keulamaskin muotoilu. Oliko tämä sitten jo sen bemariex-suunnittelijan tekeleitä, sitä taitaa visakallo tietää pareen..

Visakallo Visakallo

En tiedä Huyndain suunnittelukuvioista sen tarkemmin, mutta mm. Kia:n omistuksen myötä se taitaa nyt olla maailman suurin autovalmistaja, joten paukkuja löytyy palkata myös huippusuunnittelijoita.

Kyllähän tänään vanhan korvaan ihan mukavalta kuulosti, kun ohikulkija Mazdani ohi kävellessään kuului sanovan toiselle, että onpas saakelin hyvännäköinen auto!

Gla Gla

Jees: ”Uskoisin että ainakin niin kauan kun hyvät nastarenkaat alla niin varmaan onnistuu.”

Ketjut mukaan kaiken varalta…

rööri roope

Nii joutaahan tuo autovero poistaa.Sitä on turha väittää kenenkään ettei maksut nouse jos yhtiöitetään liikenne ja huolehditaan teiden korjaus edes siedettävälle tasolle.

Lisäksi on se ongelma miten katetaa vaje 6-7 miljard.joka jää yhtiöittämisen sivutuotteena valtion butjettiin alijäämän (6-7 miljrd.)lisäksi.

Suuri vaara kun seuraavien vaalien jälkeen harakka liihottaa vihreeseen peltoon on pääomaveron korotus ja lisäksi kiinteistövero metsiin.

Sossutha on tunnettuja siitä mikä on minun on ainoastaan minun,mikä on sinun on myös minun.

jees h-valta

Gla, ei tule ketjuja, tulee kolmen vuoden päästä nelikko jos etuvedolla ei pärjää. Mutta uskon siihen koska autokin on kevyempi massaltaan ja uudet renkaat talvikeliin riittää minulla hyvänä kolme talvea puhtaasti. Visakallolla  taisi hiukan omakehu haiskahtaa edellisessä kirjoituksessa.

Visakallo Visakallo

Minkäs minä sille teen, jos joku tuntematon ohikulkija kommentoi autoni ulkonäköä hyväksi. Ihan mukavaltahan se kuulosti. Sen voin kyllä itsekin sanoa, että on se oikein hyvä myös ajaa.  Käykää ihmeessä kokeilemassa jos CX3 sattuu hollille.

https://www.youtube.com/watch?v=fU6qHf4asNw

jees h-valta

Minun makuuni tuo ”haavi auki” ilme ei kyllä ole. Liian tyly keula.

jees h-valta

Tuossa kuvassa muuten rengasprofiilin merkintä olisi mielenkiintoista nähdä. Siinä juuri on kumilenkki venutettu vanteen päälle. Ei neljääkymmentä MILLIÄ enempää renkaan korkeus.

Esillä 10 vastausta, 1,891 - 1,900 (kaikkiaan 5,990)