Keskustelut Tekniikka Metsänomistajan parempi uusi auto

Esillä 10 vastausta, 1,911 - 1,920 (kaikkiaan 5,990)
  • Metsänomistajan parempi uusi auto

    Nyt siis on aika etsiä uudempi auto.
    Parametrit:
    Mukavuus maantiellä
    Ilmastoitu
    Automaatti
    Bensiini
    käytetty alle 10v
    kilometrit alle 150 000
    Hinta alle 10 000€
    Ei nahkapenkkejä, pakuja, varmareita ei shitty maastureita
    Optiot:
    neliveto

    Merkkejä:
    Volvo S60 tai S80, ei äksiä
    Citroen
    Muita?

    Ruotsista tai saksasta tuonnin kannattavuus?

  • Nimetön

    Harrastelijalle tiedoksi että moni autonvalmistaja ilmoittaa nykyään automaatille pienemmän polttoaineen kulutuksen ja pienemmät päästöt.

    Tolopainen Tolopainen

    Noilla renkailla ei paljon kannata päätään vaivata vanhoissa autoissa, olen ostanut tuohon vanhempaan kiesiin renkaita ja vanteita käytettyinä kympin kipale, viisi rengaskertaa löytyy eikä koskaan enää tarvitse eurokaan laittaa renkaisiin tai vanteisiin. Kakkosautokaan en  vaihda niin kauan kuin rattaat pyörii teki hallitus autoverojen suhteen mitä tahansa.

    Puuki

    Ei niitä renkaita kannata kovin monta rengaskertaa varastoon hankkia, kun kumit vanhenee kuitenkin jo n. 6 vuodessa.

    Tolopainen Tolopainen

    Ei se haittaa mitään noilla metsäteillä vaikka on vanhat renkaat. Traktorissakin on yli 30v vanhat renkaat, jotka ovat olleet varastossa ensimäiset 20v. Pelkkää roskaa nuo vanhenemisjutut, voi merkitä jotain jos ajaa moottoriteillä kovia nopeuksia ei muualla. Kevyessä autossa rengas ei koskaan räjähdä, yleensä tyhjenemisen huomaa, kun aikoo lähteä autolla liikkeelle.

    Metsuri motokuski

    No ehkä 30 vuotta sitten renkaat olivat vielä renkaita ja niissä oli jopa kumia. Nykyrenkaat eivät ole kumia nähneetkään vaan taitavat olla jo enemmän muovia. Niissä iällä on suurikin merkitys.

    Jätkä

    Nykyiset henkilöauton renkaat ovat niin muovipitoisia, että kyllä kymmenen vuotta ulkoilmassa aivan varmasti on ne kovettanut melko koppuraisiksi.

    Kovettuu ne traktorin renkaatkin ja tuleehan niihin ”pykimiäkin”.

    Emäntä osti takavuosina käytetyn auton jossa oli ”hyvät” talvirenkaat alla ja suvikumit takaboksissa. Koeajolla valitin renkaiden tärisevän, jolloin automyyjän kanssa ajelimme rengasliikkeeseen tasapainotusta varten.

    Rengasrealisti kertoi, että nämä renkaat on liian vanhat! Autokauppias osti autoon uudet renkaat (pitkin hampain).

    Visakallo Visakallo

    Olen iltaisin lueskellut uuden auton lähes 700-sivuista käyttöohjekirjaa. Se ei ole monikielinen opus, vaan kokonaan suomeksi. Sanotaan näin, että lukeminen kannattaa, sillä autosta löytyy paljon toimintoja joita en osannut edes odottaa. Kyllähän nykyiset ajoturvatoiminnot ovat jo aika lähellä kuljettajatonta systeemiä.  Älyluurin ja auton toimintojen yhteensovittaminenkin meni Mazdassa aika helposti.

    Visakallo Visakallo

    Tämä saattaisi kelvata vähän nirsommallekin metsä-autoksi:

    http://www.iltasanomat.fi/autot/art-2000005072775.html

    jees h-valta

    Visakallo siis löysi älyä Mazdasta, kyllä pitää onnitella!

    Gla Gla

    Ajatuskin kauhistuttaa, että seuraavassa autossani on tuollainen määrä älyä. Tuskin pysyy kuljettaja mukana. Nykyisenkin auton käsikirja on muistaakseni 300 sivuinen ja siitä kolmannes on tarpeellisia varoituksia väärän tai huolimattoman käytön seurauksena mahdollisesti aiheutuvasta vaarasta. Esimerkiksi ennen takapenkin kippaamista on syytä varmistaa, ettei takapenkillä istu ketään, jottei aiheudu henkilövahinkoja.

    Huvittava yksityiskohta tuli vastaan, kun varasin 315 tkm huollon. Ohjelma loppui 300 tkm kohdalla, joten nyt aloitettiin alusta. Huoltokirjassa on kyllä ruutuja vielä vapaana, mutta taitaa olla tuon auton elinkaari loppusuoralla ainakin valmistajan mielestä. Ja kyllähän vaihto oikeastikin lähestyy. Eilisen uutisen mukaan hallituksen tavoitteena on lopettaa uusien polttomoottoriautojen myynti vuoteen 2030 mennessä ja suunnilleen tuohon saakka pitäisi seuraavalla päästä. Uskaltaisikohan kokeilla uutta Golfia 1,5 tsi-koneella? Mazda CX-5 on uusiutumassa ja mainoksen mukaan uusi on vanhaa matalampi. Tuskin kuitenkaan niin matala, että olemus nykyisestä muuttuisi eli turhan korkea on edelleen.

     

     

     

Esillä 10 vastausta, 1,911 - 1,920 (kaikkiaan 5,990)