Keskustelut Tekniikka Metsänomistajan parempi uusi auto

Esillä 10 vastausta, 1,941 - 1,950 (kaikkiaan 5,990)
  • Metsänomistajan parempi uusi auto

    Nyt siis on aika etsiä uudempi auto.
    Parametrit:
    Mukavuus maantiellä
    Ilmastoitu
    Automaatti
    Bensiini
    käytetty alle 10v
    kilometrit alle 150 000
    Hinta alle 10 000€
    Ei nahkapenkkejä, pakuja, varmareita ei shitty maastureita
    Optiot:
    neliveto

    Merkkejä:
    Volvo S60 tai S80, ei äksiä
    Citroen
    Muita?

    Ruotsista tai saksasta tuonnin kannattavuus?

  • Kalle Kehveli Kalle Kehveli

    Veronpoiston jälkeen ostettu on ”uusi auto”. Nykyinen autovero käytännössä vain jaettaisiin 20 vuodelle käyttömaksuksi nimettynä, melkoinen käden ojennus siltikin autoilijalle. Vähentää ehkä valtion verotuloja väliaikaisesti, toisaalta myynti kasvaisi. Madaltaa uuden auton hankintakynnystä selvästi.

    Bernerin mallissa valtion kassasta olisi otettu pois 1,6 miljardia, ja se olisi pitänyt ainakin osittain korvata sinne, lisäveroina. Lisäksi vanhan auton omistajat olisi laitettu maksamaan autovero uudestaan. Maaseudun vähävaraisemmat se olisi ajanut toimeentulo kassoille.

    Visakallo Visakallo

    Kelpaisiko tämä metsäajoon:

    Rolls-Royce lähtee tosissaan saalistamaan siivua jatkuvasti kasvavista SUV-markkinoista. Kohderyhmänä ovat tietenkin superrikkaat.

    Loistomerkki testaa parhaillaan tulevaa SUV-malliaan, Cullinania. Uutuuden aikataulusta liikkuu nyt varmempaa tietoa. Auton omistajaksi pääsee viimeistään ensi vuonna, mahdollisesti jo tämän vuoden lopulla.

    BMW:n omistama Rolls-Royce kuuluu viimeisiin luksusmerkkeihin, joka taipuu SUV-muotiin. Cullinan edelle ovat ehtineet muun muassa  Bentley Bentayga ja Maserati Levante. Lamborghini Uruskin saattaa ilmestyä ennen Cullinania. Aston Martin taas miettii vielä maasturipäätöstään.

    Cullinan-projekti esiteltiin 2015. Nyt auto on viittä vaille valmis.

    Auto rakennetaan Phantomin II:n pohjalle, mutta lyhyempänä. Pituutta Cullinanille kertyy silti 5,5 metriä. Mallin jykevää kokoa korostavat 22 tuuman renkaat. Korissa käytetään runsaasti alumiinia.

    Keulalla mylvii tiettävästi 6,8 litran V12-moottori, josta lähtee reippaasti yli 600 hevosvoimaa. Suunnitelmissa on myös hybridiversio.

    Kauppalehti

     

    jees h-valta

    Aika huvittava ilmaus, mylvii, v-12 moottori hyrrää niin hiljaa ettei auton konepeitto kiinni ollen edes kuule sen käyntiä. Ja jos kaasulla mylvii se on kyllä pakoputken tehostuksilla väkisin väännettyä. Mutta sitäkin saatetaan kyllä tehdä.

    Jätkä

    Kelpaisiko tämä metsäajoon:

    Rolls-Royce lähtee tosissaan saalistamaan siivua jatkuvasti kasvavista SUV-markkinoista. Kohderyhmänä ovat tietenkin superrikkaat.

    Loistomerkki testaa parhaillaan tulevaa SUV-malliaan, Cullinania. Uutuuden aikataulusta liikkuu nyt varmempaa tietoa. Auton omistajaksi pääsee viimeistään ensi vuonna, mahdollisesti jo tämän vuoden lopulla.

    BMW:n omistama Rolls-Royce kuuluu viimeisiin luksusmerkkeihin, joka taipuu SUV-muotiin. Cullinan edelle ovat ehtineet muun muassa  Bentley Bentayga ja Maserati Levante. Lamborghini Uruskin saattaa ilmestyä ennen Cullinania. Aston Martin taas miettii vielä maasturipäätöstään.

    Cullinan-projekti esiteltiin 2015. Nyt auto on viittä vaille valmis.

    Auto rakennetaan Phantomin II:n pohjalle, mutta lyhyempänä. Pituutta Cullinanille kertyy silti 5,5 metriä. Mallin jykevää kokoa korostavat 22 tuuman renkaat. Korissa käytetään runsaasti alumiinia.

    Keulalla mylvii tiettävästi 6,8 litran V12-moottori, josta lähtee reippaasti yli 600 hevosvoimaa. Suunnitelmissa on myös hybridiversio.”

     

    Tuo oli  (ja on) Jeessin märkä päiväuni, kunnes hän joutui toden eteen ja iskemään kiinni mopoautoon.

    Niinpä nyt irvistely sellaisista autoista, joihin ei milloinkaan tule olemaan varaa – on ainoa ”ilo”.

    jees h-valta

    Ei tarvitse sentään noin kadehtia kuin jätkä jolle sentään tytär lahjoitti hylkyautonsa että pääsee pisseä kyliltä edes noutamaan. Kun ei taida enää polkupyörän päällä pysyä. Saati minkään muunkaan.

    Kalle Kehveli Kalle Kehveli

    Itse joudun ajamaan autolla jonka merkki meinaa, maalla, vedessä ja ilmassa, kun ei ole muuhun varaa. Oli se myös kauniin naisen nimikin. Ei ole häävi, mutta kyllä se polkupyörän voittaa…

    Jätkä

    Tyhmä:

    ”Ei tarvitse sentään noin kadehtia kuin jätkä jolle sentään tytär lahjoitti hylkyautonsa että pääsee pisseä kyliltä edes noutamaan. Kun ei taida enää polkupyörän päällä pysyä. Saati minkään muunkaan.”

    Kun ei osaa lukea, eikä ymmärrä sitä vähää, jonka saa tavattua, voi noinkin käsittää. Minun tyttäreni kulkee edelleenkin MINUN omistamallani tila-autolla, on ajellut jo jonkin vuoden. Hänen tyttärensä palasi Espanjasta ja saa takaisin käyttöönsä Minun jo vuosikausia omistamani TOISEN tila-auton. Vielä hän ei ole tarvinnut, taitavat ostaa toisen auton? Minulla on tallissa siis yksi tila-auto, yksi uudenkarhea henkilöauto ja yksi asuntoauto. Ne kaikki ovat minun.

    Emännällä on myös kaksi autoa, joista toinen on ollut hänen pojallaan pitkän työmatkan kulkemisen takia, mutta nyt tarpeeton. Toinen on lähinnä käyttöauto, jolla nyt ajellaan päivittäin.

    Puunjuurella ei ole odottamassa ja lahoamassa mitään bensarosvoa sileillä talvirenkailla tai muuta sellaista.

    Gla Gla

    Jätkä: ”Tuo oli  (ja on) Jeessin märkä päiväuni, kunnes hän joutui toden eteen ja iskemään kiinni mopoautoon.”

    Se, että puolittaa autoilusta aiheutuvat käyttökulut ja myös co2-päästöt ilman, että luopuu muusta kuin egosta, ei minusta ole joutumista. Se on viisautta, jonka merkitys metsätaloudessa vain korostuu.

    Kalle Kehveli: ”Ei ole häävi, mutta kyllä se polkupyörän voittaa…”

    Minusta polkupyörä on monilla matkoilla ylivoimainen autoon verrattuna. Toki myös auto vastaavasti on ylivoimainen toisilla matkoilla ja jos vain toisella pitää pärjätä, luonnollisesti autolla mennään. Mutta ajattele niin, että pyrit kulkemaan aina tarkoituksenmukaisimmalla tavalla. Paljonko teet tällöin autolla turhia ajoja?

    Jätkä: ”Puunjuurella ei ole odottamassa ja lahoamassa mitään bensarosvoa sileillä talvirenkailla tai muuta sellaista.”

    Tietysti jos tila-autosi kulkee dieselillä, bensarosvoksi sitä ei voi nimittää. Matalampaan henkilöautoon verrattuna nuo korkeammat tila-autot kuitenkin tahtoo olla melkosia juoppoja. Katumaasturin poikkipinta-alalla autoa ei taloudellisesti saa kulkemaan kuin taajamanopeuksissa.

     

    Jätkä

    Seitsemän hengen kuljetuksessa ei vielä 8 , 5 litran kulutus tee nokkaa kohti kovin hirveitä. Sensijaan kahden hengen Letukalla kaksikymmentä litraa satasella on jo bensan rosvoamista.

    Jeessin kohdalla vanha sanonta pitää paikkansa: Ei pitäisi puhua ojahommista, jos lusikka on järein työkalu, mitä pystyy käyttämään.

    jees h-valta

    Uskon että eläissäni tehnyt enemmän lapiohommia kyllä kuin jätkä. Satun nimittäin olemaan aika unnokas lapion käyttäjä. Uskon että aika harva on tehnyt meistä metsäläisistä tusinan täysiä kuuden metrin ojarumpuja metsään lapioimalla näinä vuosikymmeninä enää. Yhden kalenterivuoden aikana. Toki tuolla lukijoiden kuvissa hiljan ilokseni tällaisen kaverin ojituskuvia näin. Eikä ole kuin vuosi aikaa kun mökillä kaivoin 5,4 m3:n lokatankin kaakkoissuomen maaperään. Lisäksi sen alustasyvyyteen vielä salaojat lähimpään alapuoliseen metsäojaan asti. Kahden kesän kiva pieni urakka. Lisäksi siellä molempiin rakennuksiin vesijohdot puolen metrin syvyyteen maahan myös lapiolla. Alkaa vain edellisen omistajan (edesmennyt puutarhuri) fiskarssi olla niin kulunut ettei siinä ole pistoterää enää ollenkaan. Mutta toimii se tasateräisenäkin. Sillä lapiolla on paljon kaivettu.

Esillä 10 vastausta, 1,941 - 1,950 (kaikkiaan 5,990)