Keskustelut Tekniikka Metsänomistajan parempi uusi auto

Esillä 10 vastausta, 1,961 - 1,970 (kaikkiaan 5,990)
  • Metsänomistajan parempi uusi auto

    Nyt siis on aika etsiä uudempi auto.
    Parametrit:
    Mukavuus maantiellä
    Ilmastoitu
    Automaatti
    Bensiini
    käytetty alle 10v
    kilometrit alle 150 000
    Hinta alle 10 000€
    Ei nahkapenkkejä, pakuja, varmareita ei shitty maastureita
    Optiot:
    neliveto

    Merkkejä:
    Volvo S60 tai S80, ei äksiä
    Citroen
    Muita?

    Ruotsista tai saksasta tuonnin kannattavuus?

  • jees h-valta

    Nin että oliko ne tai se nyt sitten dieseleitä vaiko bensiineitä? Vaiko peräti edelleen sitä samaa salatiedettä jota omiensa suhteen on harrastanut.

    Jätkä

    Jos herra myymäläapulainen osaisi lukea, hänellä olisi jonkinlainen kuva, millä polttoaineella autot kulkevat. Asuntoautoni on diesel ja sitäkin se syö aika reippaasti. Emännän pirssi on diesel ja kulkee alle kuuden litran. minun uusin autoni on bensavehje ja sillä pääsee alle viiteen litraan ainakin maantieajossa.

    Kun Jeessillä on rinta noussut elämänsä ensimmäisen uuden auton mahdollisen – tulevan osamaksukaupan tiimoilla, niin saanen huomauttaa, että olen toki minäkin ostanut joskus uuden auton, itseasiassa kolme kertaa – ja käteisellä joka kerta.

    En tosin pidä sitäkään kaikkein parhaana mallina, koska uusi auto menettää hinnastaan kaikkein nopeimmin euromääräisesti / vuosi.

    Tolopainen Tolopainen

    Eipä sitä haapaa kasvattamalla uusia autoja käteisellä ostella. Parasta mitä olisi voinut tapahtua, kun hirvet olisivat syöneet taimikot ja olisi saanut valtiolta rahat pois. Olis pelastunut taloudelliselta menetykseltä.

    Rane2

    Havaittavissa katkeruutta Jessen uuden auton oston johdosta?Onneksi palstalle lehahtaa kohta raikas tuulahdus (Harmony Wood) kun Jesse näppäilee vaikutelmiaan uudella autolla ajosta.

    harrastelija harrastelija

    Automyyjä ja asiakaspalvelu ? Aikamoisia eroja eri liikkeiden välillä. Aivan testimielessä olen käynyt 4 eri myyntikohteessa ja saanut 3:ssa saanut hyvää palvelua. Heti sisälle tullessa on tultu morjestamaan ja keskustelemaan asioista. Koeajoa ja tarjousta on tietysti tarjottu, mutta onhan selvää, ettei autoa osteta kuin leipää. Uuteen autoon sijoittaminen vie näin eläkeläiseltä n. vuoden eläkkeen!

    Yhdessä liikkeessä, jossa olemme asioineet ja jopa ostaneetkin auton kävin kävelemässä hallin läpi kahtena eri päivänä. Siellä käveli muitakin asiakkaita saman aikaisesti. Myyjiä oli joku paikalla ja heitä kiinnosti enemmän keskinäinen jutustelu ja kahvittelu.

    Katsoin konsernin kehityspäällikön sähköpostin ja kirjoitin pienen viestin. Kerroin, että yleensä kannattaisi asiakkaalle sanoa edes päivää, jos meinaa palvella. Sunnuntai-aamuna tuli viesti paikallisjohtajalta.

    Tolopainen Tolopainen

    On se hyvä, että Jesse pääsee volkkarista eroon. On Auto Bild lehden testin mukaan laatuvertailussa 19 kun mukana oli 20 yleisintä automerkkiä Euroopassa, takana oli enää Fiat. Täytyy hiukan ihmetellä, että miten Suomen kaltaisessa maassa tuon konsernin autot ovat myyntitilastojen kärjessä. Ollaan valmiita maksaman paskavehkeiden heikosta laadusta ja päälle vielä korkea autovero. Taitaa olla melko tietämättömien  perheenemäntien tekemiä nuo autojen ostopäätökset Suomessa, vai miten tuo järkyttävä tiedonpuute on selitettävissä. Tehdas huijaa kaikessa mahdollisessa, eikä tee edes takuukorjauksia ja silti on myyntitilastojen kärjessä.

    harrastelija harrastelija

    Paikallisessa vw:ssä palveltiin tosi hyvin. Entisenä vw-miehenä olen pitänyt sitä edelleen ”kansanautona” kuten AH aikoinaan antoi määräyksen auton valmistukseen.

    Huoltoneuvojana vw:llä olin v. 1967 ja ensimmäinen oma autokin oli silloin vw. Tuossa pienen laskutoimituksen mukaan omia autoja onkin ollut kaikkiaan 14 ja muutama firman käytössä oleva. Eri merkkejä on ollut 11 kpl, eniten on ollu Volvoja 3 kpl. Uutena on hankittu 5 autoa.

    Tuosta palvelusta vertailuna ; itse vien asiakkaalleni 160-180 €:n klapikuormia kotiin ja pyrin palvelemaan jokaista, tarvittaessa heitän jopa 40 €:n määrän.

    Minusta 40 – 50 000 €:n auton esittelyssä voisi kyllä vaivautua päivän sanomiseen ja ehkä myös koeajotarjouksen jopa kotiin tuotuna !

    Visakallo Visakallo

    Autojen moottorit ovat kilpa-autoilun ansiosta kehittyneet oikeasti pieniruokaisiksi. Nyt kuukauden käyttökokemuksen jälkeen kaksilitraisen vapasti hengittävän moottorin kulutus on ollut lyhyillä matkoilla, nastarenkailla ja pakkaskeleillä 6,5 litraa, eli kesäkelissä tasaisemman ajon kulutus voi jopa mennä luvatuun alle viiteen litraan.

    jees h-valta

    Onhan tuo vanhaan moottorikonstruktioon aika kohtalainen saavutus. Mutta ei pieni kuitenkaan. Noin isoa kesä-talvikulutuseroa ei tuolla koneen koolla tule. Puolisen litraa voi tehdä. Varsinkin kun olettaisin Visakallon kyllä visusti lämmittävän ennen liikkeelle lähtöä sähköllä. Ja Tolopainen, jo tuo VW maksoi kyllä monen merkkisen pikkuauton verrokkina niiden uuden hinnan joten on tässä aivan käteismaksukauppaa niissä summissa tehty. Ei kyllä yhdenkään hybridihaavan myynnistä mutta niitä nyt ei ole vielä muutamaa mottia enempää myytykkään. Jos Tolopainen jotain ymmärtää luottotietojen tarkistuksesta voi ehkä jotain päätellä että Loppiaisena tehty kauppa onnistui myös luotto-osuuden (joka ei ollut kolmannestakaan uuden auton hinnasta) suhteen vain pelkällä automaattitarkistuksella. Myönteinen päätös tuli heti. Joka yllätti hiukan myyjänkin. Sitten alettiin vain lisävarustelistaa käydä läpi. Tosiaan hiukan tullut jo hinku uuden auton rattiin mutta onhan se kiva saada suoraan kesäkeliin ja kesärenkailla. Mutta ajellaan tässä vielä tuhansia kilometrejä VW:llakin. Edelleen laadukkaasti.

    Puuki

    Tyypillisesti autojen ”laboratoriolosuhteissa” mitatut  viralliset  kulutuslukemat on n. 30 % pienemmät kuin käytännössä. Merkki-ja mallikohtaisia eroja voi olla paljonkin.Kulutuslukemat pieneni huomattavasti suunnilleen samaan aikaan kun co2-päästöjen perusteella alettiin periä autoveroa. Viimeksi taisi  Nissan Quasqain dieselmalleissa  paljastua päästömittausta varten räätälöity ohjelmointi. VW:llä suurimmat ongelmat ko. asiassa, mutta moni muukin auton valmistaja taitaa olla samalla astialla.

    Kulutusmittaus saattaa heittää myös auton oman ilmoituksen osalta. Parhaiten onnistuu mittaus jos laskee  kulutuksen kilometrien ja tankatun polttoaineen avulla.

    Mutta ajotapahan se vaikuttaa eniten kulutukseenkin.  Omassa autossakin 2 l:n  turbon kulutus jää alle 7 l / 100km , mutta ei kaupunkiajossa.

    Kulutus ja päästöt nousee huomattavan paljon jos alitehoisella autolla vetää esim painavaa peräkärryä.

Esillä 10 vastausta, 1,961 - 1,970 (kaikkiaan 5,990)