Keskustelut Tekniikka Metsänomistajan parempi uusi auto

Esillä 10 vastausta, 1,991 - 2,000 (kaikkiaan 5,990)
  • Metsänomistajan parempi uusi auto

    Nyt siis on aika etsiä uudempi auto.
    Parametrit:
    Mukavuus maantiellä
    Ilmastoitu
    Automaatti
    Bensiini
    käytetty alle 10v
    kilometrit alle 150 000
    Hinta alle 10 000€
    Ei nahkapenkkejä, pakuja, varmareita ei shitty maastureita
    Optiot:
    neliveto

    Merkkejä:
    Volvo S60 tai S80, ei äksiä
    Citroen
    Muita?

    Ruotsista tai saksasta tuonnin kannattavuus?

  • harrastelija harrastelija

    Mitenkä se nyt menikään; 4 kirjainta, joihin voi luottaa FO… OPEL?

    Petellä taitaa olla perhettä, koska tila-autoista tulee mieleen suurperhe. Paras kasvinkumppanini oli lestanttiperheestä ja hän jatkoi perinteitä. Auto oli tila-auto ja kyllä siihen 10 ihmistä sopi aivan hyvin, kun alle 12-v laskettiin puoleksi.

    Galakxy lienee laatuauto, valmistus taitaa olla Portugalissa, mutta eihän se maasta pitäisi riippua, kun laatustandartit on kunnossa. Hlökohtainen Ford-kokemus oli joskus 1960- luvun puolivälissä, jolloin olin Fordilla harjoittelemassa. Silloin Anglia, Cortina ja Taunus olivat poppia! Vetonaulana meillä oli silloin tosin Mustang ja Zephyr!

    Opiskeluaikana kesälomalla tehtiin työtä, kun noita tukia ei silloin tuputettu. Päivällä painettiin urakalla lähinnä uusien autojen luovutushuoltoja ja yöllä ruiskutettiin korroosion estoaineita, koska ne aineet oli niin törkyisiä, ettei niitä päivällä voitu tehdä!

    Vieressä oli Volvon kahvio auki 24 t/vrk. Siellä käytiin 2 tunnin välein kahvilla ja joskus aamuyöllä sammuttiin muutamaksi tunniksi pukutilan haalarikasalle. Klo 7 tulevat asentajat sitten herättelivät, että nouskaahan pojat leimaamaan kellokortteja 🙂

    köyhälaulaja

    Tainnut ”harrastelija” Limingantullin Käyttöautossa ruiskutella.

    Gla Gla

    Peten valinnan onnistuneisuus riippuu aika tavalla siitä, millaisia ominaisuuksia autolta vaaditaan, kauanko autoa on tarkoitus pitää jne. Tuollainen auto nelivetoisena ei varmastikaan ole ylläpitokuluiltaan halpa.

    Fordin laatu on kovin vaihteleva käsite. Jossain tilastoissa on pärjätty ihan hyvin, toisaalla taas oltu häntäpäässä. Tilastot toki kertovat vanhemmista autoista ja uusissa voi asiat olla toisin.

    Jätkä

    Galaxy on varmaan ihan hyvä auto. Muistaakseni se on kehitelty yhteistyössä VAG-konsernin kanssa ja ainakin alkutaipaleella ainoa ero taisi olla Fordilla omat moottorit. Saman yhteistyön hedelmiä on ollut Volkkarilla ja Seatilla myynnissä olevat tila-autot.

    harrastelija harrastelija

    $ Tainnut ”harrastelija” Limingantullin Käyttöautossa ruiskutella. $ Köyhä laulaja arvasi oikein! Vv 64-65, olitko kentien niillä main?

    Junassa tuli Anglioita ja muita. Yksillä koekilvillä ajettiin Käyttöautolle kolme autoa kerrallaan. Ensimmäisen keulassa ja viimeisen perässä kilpi – ajettiin niin peräkkäin, että väliauto tuli samassa.

    Ne oli aikoja! Ei tarvitse nykyään putsata tulppia ja säätää kärkiväliä tulpasta, katkojasta ja venttiileistä! Entä sytytyksen ajoitus? Autotkin olivat varmoja eikä tullut hätä käteen, koska osasi itse tehdä perushuollot. Joku vuosi sitten Volvosta meni laturi, kaikki toiminnot meinasi hiipua. Ohjauskin meni niin kankeaksi, että hyvä kun tiellä pysyi, vaivoin ajoin ensimmäiselle huoltoasemalle mihin hälytin sitten hinurin. Ennen jos meni laturi ajeltiin akun varassa vielä hyvinkin sata km.

    Auton kestävyydestä ”mersumiehillä” oli omat jutut – venttiilin säätö tarvitsi tehdä vain 500 000 km:n ajon jälkeen !

    köyhälaulaja

    ”Harrastelijalle”, joo kyllä olin seudulla, monet aamukahvit tuli töihin mennessä juoduksi mainitsemassasi kahviossa, ja ainakin yksi auto, jos 1100:sta Escortia voi autoksi sanoa, hankittiin tien toiselta puolelta.

    Visakallo Visakallo

    Ranskalainen PSA Group on  tiistaina vahvistanut, että se neuvottelee Opelin ostamisesta General Motorsilta.  PSA Group valmistaa Peugeot, Citroën ja DS -merkkisiä autoja. Opel on yksi GM:n monista autobrändeistä.

    Opelin ja PSA:n fuusio synnyttäisi autonvalmistajan, jonka markkinaosuus Euroopassa olisi 16,3 prosenttia.  Opel-PSA ohittaisi Renaultin, ja olisi toiseksi suurin autonvalmistaja Euroopassa Volkswagen-konsernin jälkeen. Sen markkinaosuus Euroopassa oli viime vuonna 24,1 prosenttia.

    General Motorsille Opelin myynti tietäisi poistumista Euroopan markkinoilta. GM oli aikeissa myydä Opelin jo vuonna 2009, mutta lopulta se piti automerkin itsellään pysyäkseen Euroopassa. Viime vuonna GM teki Euroopan-toiminnoillaan tappiota 242 miljoonaa euroa.

    Nimetön

    Harrastajalle,  aika kauan ollut että auto pysähtyy kun laturi lakkaa lataamasta ja virta loppuu vaikka bensapumpulle. Lähes kakskymmentä vuotta takaperin vaimo soitti reissusta ruisku Saabin ratista että laturin valosytty ja ei puhelua kerennyt katkasta kun auto pysähty.

    Kaveri on monet vuodet ajanut Galaxilla ja kovasti on vaikuttanut että Galaxiin on tyytyväinen.

    Visakallo Visakallo

    Ford puolestaan omistaa  Hiroshimassa toimivaa Mazdaa yli 13 prosentin  osuudella. Suurimmillaan omistusosuus kävi 33 prosentissä.

    harrastelija harrastelija

    Nyt aiheesta tuli 200. sivu ja 2 000. viesti ”Visakallolta” ! Mikä se noissa auton ropposissa kiinnostaa?

Esillä 10 vastausta, 1,991 - 2,000 (kaikkiaan 5,990)