Keskustelut Tekniikka Metsänomistajan parempi uusi auto

Esillä 10 vastausta, 2,091 - 2,100 (kaikkiaan 5,990)
  • Metsänomistajan parempi uusi auto

Nyt siis on aika etsiä uudempi auto.
    Parametrit:
    Mukavuus maantiellä
    Ilmastoitu
    Automaatti
    Bensiini
    käytetty alle 10v
    kilometrit alle 150 000
    Hinta alle 10 000€
    Ei nahkapenkkejä, pakuja, varmareita ei shitty maastureita
    Optiot:
    neliveto

Merkkejä:
    Volvo S60 tai S80, ei äksiä
    Citroen
    Muita?

Ruotsista tai saksasta tuonnin kannattavuus?

• jees h-valta

Ja Kalle, tämä on kyllä meidän ykkösauto vaikka minulla avolava-auto onkin ja varmasti tulee olemaan vastakin. Siinä voi sitten hieman revitellä räyhäkkäämpään suuntaan niin tehoja kuin muitakin avuja. Sekin vaihtuu varmasti parin vuoden sisään.

Jätkä

Jeessi:”-Rahoittaa oman osansa mutta se on vain ja ainoastaan hänen omavalintainen osuutensa ja se ei ole mikään kokorahoitus mutta hyvä lisä kuitenkin jolla säästyy omaa valuuttaa metsätalouden pyöritykseen. Tuskin tuosta ”pökötistä” ainakaan minun aikana mitään lahjaa autokorjaamoille siunaantuu. Tuskin käy edes kertaakaan katsatuksella ennen kuin vaihtuu jälleen.”

Että semmoinen kertakäyttöauto.

Voi kun emäntä olisi antanut Jeessille sen verran omaa rahaa, että olisi voinut Tekniikan maailman irtonumeron ostaa.

Tolopainen Tolopainen

PSA konserni on ostattelemassa tappiollista Opelia. Yhtiöstä tulee autoteollisuuden roskapankii, entisten tappiollisten yhtiöiden jatkoksi. Ei taida tuon yhtiön asiakkailla kovin helppoa olla, saattaa takuukorjaustenkin saaminen olla kiven alla, kun kaikessa joutuvat säästämään. Pysyisin tuon yhtiön laatuautoista erossa. Miksi ostaa kallis pösö, kun samalla konseptilla aletaan tehdä halvempia opeliskeja.

Gla Gla

Jesse viestissään 17.2.2017 klo 18:47 vahvisti juuri sen, mistä kirjoitin. Kun et ole autoasi edes uudesta saakka pitänyt, vaan ajanut sillä 60 tkm jaksolla 120-180 tkm, on mahtavaa kuulla perusteet kuinka auto ei ole uudesta muuttunut yhtään. Kun ei tuota ikääntymistä huomaa, tietenkin uusi tuntuu aivan mahtavalta. Mutta menihän VW kuluneillakin talvirenkailla hienosti jäisellä tiellä.

Sen ymmärrän, etten minä (eikä vaimoni) ole hääkuvasta yhtään vanhentunut, mutta autossani ikääntymisen kyllä huomaa. Ero uuteen ei johdu pelkästään autojen kehittymisestä, mutta tärkeintähän on, että kuluttaja on tyytyväinen valintaansa. Enkä minä Jessen valintaa kritisoi, päinvastoin.

Kalle Kehveli Kalle Kehveli

Jesselle, meinasin vain että mies valitsee 1. auton… Ranskalaiset autot ovat menestyneet hyvin eurooppalaisilla markkinoilla, kyllä niillä rahaa on. Ranskalaisten diesel-moottoreita alkaa olla käytössä jo lähes kaikilla automerkeillä. Täytyy niissä olla jotain erinomaista. Kyllä minullakin on mieli muuttunut ranskalaisia autoja kohtaan ja heti parempaan suuntaan. Volkkari ja Opel eivät ole vaihtoehtoja minulle, kokemusta uudehkoista sellaisista.

Gla Gla

”Volkkari ja Opel eivät ole vaihtoehtoja minulle, kokemusta uudehkoista sellaisista.”

Onkohan suurin osa Volkkariin tyytymättömistä taistellut jonkun tyyppivian kanssa, ja kun valitsee mallin oikein, on lupa odottaa huolettomia vuosia? Kun oman autoni vaihto lähestyy, Golfin farkku on ainakin paperitietojen perusteella kiinnostavin vaihtoehto. Bensakoneella se maksaa 27000 € + korostettu maavara n. 800 €. Alltrackissä on ilmeisesti maavara saatu kohtuulliseksi tuolla korotuksella + halkaisijaltaan hiukan isommilla renkailla. Alltrack maksasi kuitenkin dieselinä ja manuaalina 36800 €, mikä on minusta tarpeettoman paljon. Vastaava etuvetomalli maksaa 30000 €. Erona on jousituksen korkeus ja ajovalot, joten nelivedolle jää hintaa n. 5000 € + hiukan korkeampi kulutus.

Kalle Kehveli Kalle Kehveli

Volkkarin ongelmat ovat moottoreiden jakopäissä, sekä diesel-että bensakoneet. Kokonaisia moottoreita vaihdettu sekä kansia lukematon määrä. Samat ongelmat löytyy muistakin volkkarin merkeistä. Meilläkin meni parista volkkarista jakopäät täysin uusiksi jo 60000 km kohdalla, onneksi takuuseen. Kaikki eivät ole päässeet edes näihin km lukemiin jakopään ja kannen hajottua. Sanovat sitä ”tietyn alueen ongelmaksi”, mutta muistakin maista löytyy vastaavia esimerkkejä.

Puuki

Voi olla että Vw:n on petrannut dsg-automaattinsa ja tsi-moottorien kestävyyttä. Automaatin ongelmana on ollut nykivä vaihtaminen. Uusissa on entistä enemmän pykäliä ja jotain muitakin muutoksia on tehty halvempien mallienkin vaihteistoihin.

Joku tuolla aiemmin kertoili, miten TM -talviautotestien kärkipäässä on aina kalliimman hintatason autot. Esim. muutama vuosi sitten kisan voitti Volvo v40 pienellä dieselkoneella. Sen  hinta on ihan keskitasoa.

Tolopainen Tolopainen

Volkkari oli Auto bild lehden laatutestin mukaan 19 kun mukana oli 20 automerkkiä takana oli vain Fiat ja tuskin sekään kovin kauan.  Sakasalainen laatutuote on pelkkä myytti, osia noihin ostetaan mistä halvimmalla saadaan.  Suomen autovero vain vääristää noiden tusinatuotteiden hintoja, ei niissä mitään hienoa  ja arvokasta ole. Pelkkiä kuluttavia liikkumisvälineitä.

jees h-valta

Kalle, kyllä tuo ranskalainen oli myös minun valintani, aivan rehellisesti. Olen ajanut Citikalla useita vuosia ja olin siihenkin suht tyytyväinen. Hyvä matkantekoauto ja edistyksellinen jo silloin tekniikassa. Ainut murhe oli se hyrdaulinen jousitus jossa riitti aina jotain remppaa. Myös sähköt tekivät pari häikkää. Mutta liki satatuhatta tuli ajeltua eikä se sen aikaisissa autoissa aivan poikkeuksellisen remonttitarpeinen ollut. Uskon että osansa oli hiukan huonossa huolto-osaamisessakin.

Esillä 10 vastausta, 2,091 - 2,100 (kaikkiaan 5,990)