Keskustelut Tekniikka Metsänomistajan parempi uusi auto

Esillä 10 vastausta, 2,101 - 2,110 (kaikkiaan 5,990)
  • Metsänomistajan parempi uusi auto

    Nyt siis on aika etsiä uudempi auto.
    Parametrit:
    Mukavuus maantiellä
    Ilmastoitu
    Automaatti
    Bensiini
    käytetty alle 10v
    kilometrit alle 150 000
    Hinta alle 10 000€
    Ei nahkapenkkejä, pakuja, varmareita ei shitty maastureita
    Optiot:
    neliveto

    Merkkejä:
    Volvo S60 tai S80, ei äksiä
    Citroen
    Muita?

    Ruotsista tai saksasta tuonnin kannattavuus?

  • jees h-valta

    Ja jätkä, ei sitä miksikään kertakäyttöautoksi hommata vaan se on jo päätöksenä että ainakin kerran vaihdetaan vielä uuteen samanlaiseen noin kolmen vuoden sisään. Tämä on hiukan testi ja silloin pitäisi olla nelivetokin saatavana.

    Tolopainen Tolopainen

    Onpas kummallinen autokauppa, ostaa ranskalainen auto ja vaihtaa se kolmen vuoden päästä, jolloin hinnaasta on lähtenyt yli puolet pois. Mitä, jos oilisit ostanut nyt kolme vuotta vanhan ranskiksen. Vai onko tavoitteena tehdä mahdollisimman isot tappiot.

    Gla Gla

    Testi, jonka tulos päätetty etukäteen.

    Jätkä

    Tolopainen:”-PSA konserni on ostattelemassa tappiollista Opelia. Yhtiöstä tulee autoteollisuuden roskapankii, entisten tappiollisten yhtiöiden jatkoksi. Ei taida tuon yhtiön asiakkailla kovin helppoa olla, saattaa takuukorjaustenkin saaminen olla kiven alla, kun kaikessa joutuvat säästämään. Pysyisin tuon yhtiön laatuautoista erossa. Miksi ostaa kallis pösö, kun samalla konseptilla aletaan tehdä halvempia opeliskeja.”

    -Sangen montakin automallia – merkkiä on, voiden valmistus on tappiollista. Joidenkin mallien kohdalla niiden ulosmyyntihinta on vain alle puolet sen valmistuskustannuksista.

    Monessa niistä kysymys on siitä, että on tehty liian hyvä auto, jota joudutaan myymään liian halvalla. Hyvä esimerkki on aivan tätä päivää: Opel Astra on valittu vuoden autoksi ja sen laatua on ylistetty, kuitenkin sen hinta on hyvin edullinen verrattuna muihin samassa luokassa oleviin autoihin. Eli tappion syynä ei ole laatuongelma – enempi päinvastoin – sitä ongelmaa ei ole, mutta hinnoitteluongelma on.

    Audillakin on ollut pikkuautomalli, joka on äärettömän laadukas, mutta on hinnoiteltu ”siedettävään” hintaan. Jokainen myyty auto on tuottanut tehtaalle kolme kertaa hintaansa vastaavan tappion. Sellainen auto kannattaisi ilman muuta ostaa.

    Bentleyn valmistaminen on erittäin tappiollista, vaikka sen hinta hipoo pilviä ja ostajia on piisalle asti. Laatua kyllä riittää.

    Volvollakin laatua riitti vaikka muille jakaa, mutta takkiin vaan tuli vuosikausia, ennenkuin möivät verstaan pois.

     

    Tolopainen Tolopainen

    Missä se Audin laatu näkyi, kun auto ei läpäissyt  edes ensimmäistä katsastusta ilman remontteja. Ja ajettavuuskin oli Ladan luokkaa, ohjautui välttömästi tien kallistuksen mukaan ulos tieltä, jos ei pitänyt ratista kiinni. Eipä ole huonommasta autosta kokemusta. Onhan siinä ovissa paksuutta, mutta tekniikka erittäin köyhää. Enpä tiedä muuta etuvetoista autoa, jossa moottoria ei olisi osattu kääntää poikittain. Kun valmistaja oli tehnyt pitkään takavetoisia autoaja käytettiin samanlaista rakennnetta etuvetoisissa. Laatumerkissä moista alikehittyneisyyttä kukaan ei huomannut.

    jees h-valta

    Ei sitä Pösöä ole mitään syytä myöskään etukäteen tuomita huonoksi. Kuten Gla on lähes kaikista autoista päätellyt. Milloin mitäkin vikaa missäkin. Lähden aina uuteen avoimin mielin ja kiinnostuneena. Jos paha pettymys tulee saattaa toki merkki muuttuakkin mutta ite en sitä usko. Ei se ainakaan VW:n Golffiin muutu vaikka Gla siitä jotain kummaa extraa on löytänytkin. Minä en löytänyt vaikka syynättyä tuli. Minusta hiukan askeettisen vikaa eli samaa Toyota Corolla -hapitusta sisustus. Siitä se sympatia sitten varmaan kumpusikin Glalle.

    Jätkä

    Tolopainen: ”-Missä se Audin laatu näkyi, kun auto ei läpäissyt  edes ensimmäistä katsastusta ilman remontteja. Ja ajettavuuskin oli Ladan luokkaa, ohjautui välttömästi tien kallistuksen mukaan ulos tieltä, jos ei pitänyt ratista kiinni. Eipä ole huonommasta autosta kokemusta. Onhan siinä ovissa paksuutta, mutta tekniikka erittäin köyhää. Enpä tiedä muuta etuvetoista autoa, jossa moottoria ei olisi osattu kääntää poikittain. Kun valmistaja oli tehnyt pitkään takavetoisia autoaja käytettiin samanlaista rakennnetta etuvetoisissa. Laatumerkissä moista alikehittyneisyyttä kukaan ei huomannut.”

    Mistä mahdat puhua?  Veikkaan, että et ole edes nähnyt Audin A 2 mallia.

    Jätkä

    Jeessi: ”Ei sitä Pösöä ole mitään syytä myöskään etukäteen tuomita huonoksi. Kuten Gla on lähes kaikista autoista päätellyt. Milloin mitäkin vikaa missäkin. Lähden aina uuteen avoimin mielin ja kiinnostuneena. Jos paha pettymys tulee saattaa toki merkki muuttuakkin mutta ite en sitä usko. Ei se ainakaan VW:n Golffiin muutu vaikka Gla siitä jotain kummaa extraa on löytänytkin. Minä en löytänyt vaikka syynättyä tuli. Minusta hiukan askeettisen vikaa eli samaa Toyota Corolla -hapitusta sisustus. Siitä se sympatia sitten varmaan kumpusikin Glalle.”

    Voi veljet! Kun muistelee, mitä Jeessi on täällä vuodattanut, niin ei voi kuin nauraa. Iso, nelivetoinen, vähintään kolmen litran bensakoneella ja automaattivaihtein varustettu auto, jonka sisus on pakattu täyteen kaiken maailman helistimiä ja vilkkuvia näyttöjä ja jota ei ole valmistettu Englannissa, Italiassa, Ranskassa, eikä itäeuroopassa poisluettuna Volkkarin tehdas, jossa tehdään Skodia.

    Pahin kammotus oli normaali, vain etuvetoinen auto, jossa on tekniikka jo koettu hyväksi, varsinkin jos se on valmistettu Koreassa tai Japanissa!

    No sitten hän on muka tehnyt kaupat mopon moottorilla varustetusta Ranskalaislelusta, joka on vain etuvetoinen, mutta toki ohjaamossa on leluja niin, että yli 60 kiloinen mies ei meinaa sisään mahtua. Kaiken lisäksi se saattaa olla valmistettu jopa Kiinassa, jolla ei silläkään ole enää väliä.

    Miekkosella ei ole minkäänlaista selkärankaa, vaan hän on osoittautunut olevansa LIERO!

    Tolopainen Tolopainen

    Minulla Jätkä on kokemusta Audia A4:stä, en ole sen pienempiin perehtynyt, kun tuokin oli jo riittävän pienikoppanen. Pää kolisi kattoon ja sivupilariin, Ladakin oli tilavampi.

    Jätkä

    Tolopainen. Audin A2 oli kohta ilmestyttyään ”vuoden auto”, seuraavana vuonna sen diesel-versio palkittiin ”eko-auto” tittelillä. Silti valmistus lopetettiin, koska se oli rutkasti tappiollista kovasta myyntihinnasta huolimatta. Suurin syy korkeisiin valmistuskustannuksiin taisi olla täys-alumiinikori, jonka valmistus oli siihen aikaan hyvin kallista.

Esillä 10 vastausta, 2,101 - 2,110 (kaikkiaan 5,990)