Keskustelut Tekniikka Metsänomistajan parempi uusi auto

Esillä 10 vastausta, 2,121 - 2,130 (kaikkiaan 5,990)
  • Metsänomistajan parempi uusi auto

    Nyt siis on aika etsiä uudempi auto.
    Parametrit:
    Mukavuus maantiellä
    Ilmastoitu
    Automaatti
    Bensiini
    käytetty alle 10v
    kilometrit alle 150 000
    Hinta alle 10 000€
    Ei nahkapenkkejä, pakuja, varmareita ei shitty maastureita
    Optiot:
    neliveto

    Merkkejä:
    Volvo S60 tai S80, ei äksiä
    Citroen
    Muita?

    Ruotsista tai saksasta tuonnin kannattavuus?

  • Jätkä Jätkä

    Jos pyöriä alkaa vaihtelemaan, niin toki pitää tietää ja katsoa, että ne mahtuvat pyörimään ja etupyörät kääntymään laidasta laitaan ottamatta koriin missään asennossa.

    Toki jousitusta saa korotettua jne, mutta pyörien kulmat muuttuvat ja ajo-ominaisuudet eivät juurikaan parane.

    Jätkä Jätkä

    Näyttää tuo Jeessin valinta aika nopeasti tasaavan hintansa, kun Pörhö kauppaa uutta, ajamatonta Pököttiä, vm 2016 hintaan 23 500 €. Kaikilla herkuilla jne.

    Ettei vain olisi hinta pudonnut parissa kuukaudessa kymppitonnin verran?

    jees h-valta

    Vai että herkuilla. Siinä autossa herkkuja löytyy jo vakiona aika maittava määrä joten todennäköisesti on tosiaan esittelyautosta kyse jossa peruställi. Ja kuten mainitsin sen uuden hinta on esim. minulla ollut 25000 noin ja silloin viimevuoden esittelyauto varmasti tuon tipahtaakin. Saattaa jopa olla vielä sen vanha mallikin kyseessä. Joka on aika erityyppinen auto. Olen hiukan kummastellut noita hintoja tämän vuodenkin osalta. Olisko sinne tullut yksi korotus jo vuodenvaihteen jälkeenkin.

    markules markules

    Viime vuonna näihin aikoihin tuli koeajettua ihan urakalla autoja, mielessä kulkupeli jolla hoitaa perheajot kaupungissa ja työajot metsäteillä. Avoimin mielin lähdin merkin suhteen liikkeelle vaikka taustalla oli ajovuosia 28, kilometrejä 600tkm, kaikki käytetyillä Opeleilla. Koeajoin uudet Subaru XV:n ja Forresterin, Octavia Scoutin, Seat Leon Xperiencen sekä käytetyt Insignia country tourerin, Subaru Outbackin ja A4 allroadin. Vaikka tein suht. perusteelliset koeajot ja erojakin löytyi, erojen arvottaminen oli vaikeaa. Kaikki olis kyllä kelvanneet. XV oli minusta ykkönen etenemisessä lumella yhdistettynä siihen että oli mukava kaupunkiajossa, jota myös ajan paljon. Oli vaan pahus just turhan lyhyt perältään. Insigniassa oli eniten premium-fiilistä, oli vain turhan pienellä maavaralla ja tavaratila oli vuorattu pieneksi niinkin isolle autolle.

    Lopulta päädyin tilaamaan Leon Xperiencen, joka on siis Seatin versio Octavia Scoutista, Golf alltrackistä ja A4 allroadista. Auto on 2.0tdi, 150hv, manuaali 6, 4drive. Hintaa autolle tuli 18″ kesävanteilla, irrotettavalla koukulla ja muutamilla muilla varusteilla n. 33t€. Kesävanteilla maavaraa on vajaat 19cm. Tavaratilaa n. 600ltr, jarruton perävaunu max 740kg. Valinta tapahtui lopulta auton ominaisuuksien ja uutuuden suhteella hintaan. Autoja on nykyään erittäin vaikea laittaa selvään laatujärjestykseen jos ei ole pinttymää jonkun auton hyvästä tai huonosta laadusta. Sen sai huomata korostetusti kun luki suomalaisia, ruotsalaisia, eurooppalaisia ja amerikkalaisten laatututkimuksia tai testiraportteja. Esim. subarut on on amerikkaisten laatututkimuksissa ihan ykkösiä, erityisesti Suomessa ei niinkään. Olis tuntunut hölmöltä maksaa esim. Audista saman verran kun sillä hinnalla sai muutaman vuoden ikäisiä, reilusti yli 100tkm ajettuja.

    Tähän asti eli 12tkm on auto vastannut mainiosti odotuksia. Erityisen mukavalta on tuntunut 4drive niin metsäteillä kun mäkisen kotikaupungin liukkailla kaduilla. Tulevaisuus näyttää sitten laadun. Sai kuitenkin takuuta 5 v/100tkm, jotka mun kohdalla osuu samoihin aikoihin. Opeleitteni vakiohuoltaja sanoi kun merkin vaihdosta puhuin, että neljä Opeliani eivät vähävikaisuudestaan huolimatta olleet välttämättä erityisen hyviä yksilöitä vaan minä olen siinä yhtälössä ollut tärkein tekijä. Suhtaudun tulevaisuuteen luottavaisesti.

    A.Jalkanen A.Jalkanen

    Ihan ok peli. Itse olisin valinnut dsg-vaihteiston kanssa.

    Visakallo Visakallo

    Opelin ostamisesta neuvotteleva PSA Group on saanut viime aikoina poikkeuksellisen paljon lokaa niskaansa verkkosivustoilla ja yleisönosastoilla monissa maissa.

    Nettiraivon syy on yksinkertainen. Peugeotia ja Citroëniä valmistava ranskalaisyhtiö aloitti vuonna 2013 kehitysohjelman, jolla tavoiteltiin roimia kustannussäästöjä. PSA Group on kehittänyt ohjelmansa aikana ulos autonvalmistuksesta yli 10 000 ihmistä.

    Tehtaita on lakkautettu ja ihmisiä irtisanottu useissa valtioissa. Irtisanottujen on jonkin verran hankala niellä ajatus, että PSA Groupilta löytyy nyt 1,5–2 miljardia euroa Opeliin ostamiseen General Motorsilta.

    Nettisolvausten kohteeksi henkilöityy PSA Groupin pääjohtaja Carlos Tavares. Hänen vuosiansionsa lähes kaksinkertaistettiin noin 5,3 miljoonaan euroon vuonna 2015. PSA Groupin liikevoiton ja automallistojen kehitystä tutkimalla Tavaresin palkankorotusta voi pitää ansaittuna, mutta suuren yleisön keskuudessa näyttää kytevän jopa raivostuneen päinvastaisia mielipiteitä.

    Opel työllistää Saksassa noin 18 000 ihmistä. Koska Opel on tehnyt 2000-luvulla joka vuosi tappiota, yhtiössä pelätään Tavaresin punakynän heilahdusta mahdollisen omistajanvaihdoksen jälkeen. PSA kun näyttää oppineen armottomat keinot, joilla tappiokierre muutetaan voitolliseksi toiminnaksi. PSA Group julkistaa vuoden 2016 tuloksensa tämän viikon torstaina.

    Keskisuomalainen

    jees h-valta

    Leijonaluolassa on voittajan meininki. Juuri noinhan niitä parhaita osaajia käytetään. Kun saadaan oma firma voitolliseksi voidaan ostaa joku heikko kilpailija pois kun tiedetään että talosta löytyy piinkova saneeraaja jolla saadaan kaksi kärpästä eli huomattava synenergiaetu. Kyllä sellaiselle pääjohtajalle kannattaa kunnon liksat makssaakkin. Onnittelen PSA-yhtymää, loistavaa bisnesvainua ja kun laittaa saksalaisia polvilleen siitä saa vielä irtopointsit kunnia-ja mainetekojen sarjaan.

    Visakallo Visakallo

    Saksa on ei-saksalaisille erittäin haasteellinen markkina. Sen sai aikoinaan Nokiakin tuntea nahoissaan. Opelin myynti saattaa kaupan jälkeen laskea saksankielisellä alueella paljonkin.  Ranskalaiset autot kun eivät ole tähänkään asti olleet kovin myyviä siellä.

    jees h-valta

    Saksalaiset kuvittelevat ettei ketään muu osaa autoja tehdä. Siitähän Trumppikin vähän heitä tölväisi. Itserakasta väkeä. Niin kauan kuin heitä palvotaan meno ei muutu. Euroopan napaa leikitään ja ihmeen paljon tätä beesaripopulaa on aina piisannutkin.

    capo

    Nyt taisi mennä auto vaihtoon, Porschelta tuli tänään myyntiin Panamera 4 Hybrid Sport Turismo -farmari!!
    Cayennessakin on kyllä puolensa, mutta olin ajatellut vaihtaa Rangeen, kun C:n voimansiirrossa on yksi heikko kohta. Eka meni takuuseen ja toisella kertaa tehdas antoi tosi hyvin goodwilliä, työt jäivät mun maksettavaksi.
    Goodwillistä oli kuitenkin se juttu, että love-hate -asteikko kääntyi takaisin sinne rakkauspuolelle ja voin harkita ko. merkkiä uudelleenkin.

    En mä sillä mitään työromppeita ihmeemmin ajatellut kuljetella,  enkä pahimpia penkkateitä rypeä, metsäTYÖautot on erikseen ja tiet pitää olla kunnossa.

Esillä 10 vastausta, 2,121 - 2,130 (kaikkiaan 5,990)