Keskustelut Tekniikka Metsänomistajan parempi uusi auto

Esillä 10 vastausta, 2,151 - 2,160 (kaikkiaan 5,990)
  • Metsänomistajan parempi uusi auto

    Nyt siis on aika etsiä uudempi auto.
    Parametrit:
    Mukavuus maantiellä
    Ilmastoitu
    Automaatti
    Bensiini
    käytetty alle 10v
    kilometrit alle 150 000
    Hinta alle 10 000€
    Ei nahkapenkkejä, pakuja, varmareita ei shitty maastureita
    Optiot:
    neliveto

    Merkkejä:
    Volvo S60 tai S80, ei äksiä
    Citroen
    Muita?

    Ruotsista tai saksasta tuonnin kannattavuus?

  • jees h-valta

    Jos nyt leikitään että olisin automyyjä ja joku uusi automalli kiinnostaisi jo etukäteen jotain asiakasta ylettömästi. Ottaisin ennakkovaraukseen nimen alle puhelinnumeroineen ja sanoisin noinarvon välirahan ilman sitoumusta koska on mahdoton hinnoitella tuotetta jolle ei ole vielä sitovaa hintaa. Ja samalla pitkä aika toteutukseen tekee liikaa muuttuvia tekijöitä. Ymmärrän Capon kohtaamaa automyyjää täysin varovaisuudesta.

    Jos taas tarkoitit ostajana en lähde kaupoille ennen kuin tuotetta on saatavilla kaupan. Toimitusaika on eri kuin markkinoille tuloaika.

    Visakallo Visakallo

    Se on juuri näin kuten Jesse kertoi. Ei uuden automallin myynti lähde ihan tuosta vain. On sovittava valmistajan ja maahantuojan kanssa lukuisia asioita aina kuljetuksista, varustelusta, takuista, huolloista ja hinnoista, joihin vaikuttaa sitten taas se autoverokin.

    A.Jalkanen A.Jalkanen

    Siskoni perheessä oli ennen Tigu ja Golf, mutta nytpä siellä on kaksi Audia!

    jees h-valta

    Eipä kauas tipahtanut mieltymykset!

    jees h-valta

    Minun ei kyllä ottanut Audi yhtään intoa. Kyllä saksalaisia vaivaa tietyntyyppinen tylsyys. Sisusta on taattua kulutusta kestävää mutta niin TYLSÄÄ! Joka toki vaivaa myös VW:n sisätiloja. Mutta kestäähän ne kulutusta ja penkit ja kaikki kuin uudet vielä pitkälti toisellakymmenellä käyttövuodella. Ja parisataatuhatta lähes mittarissa. Mutta on se sama myös BMW:kin. Mersu ehkä jo hiukan omantyylisempi. Minä kaipaan hiukan iloista persoonallista ilmettä ja sitä nyt kyllä sainkin. Kunhan saan.

    6 m3 6 m3

    Ja Volkkari oli niin edistyksellinen!?Kun kylmäboksin laittoi takapenkille turvavöihin, niin sieltä löytyi tupakansytyttimen pistorasia johon kylmäboksin voi kytkeä!? Ajatella!?Löytyykö se Pökötistä jo takaronkastakin??

    No ohan Pökötissä neliveto, vetää kaikista ovista ja kattoikkunastakin.?

    jees h-valta

    Aivan taatusti edistyksellinen aikansa autoksi. Mutta aika ajoi Touaregin mallista ohi ja uskoisin ettei tarvitse ollenkaan v….illa kun ite kuusmottikin varmasti ajellut kehnommalla räyskällä. Muistelisin jotain japsirattoria mainostaneensa. Esim. automaatti-ilmastointia ei juurikaan ole vieläkään kaikissa japseissa. Ei ole pitkä aika kun Mitsun Outlander kävi pihassa ja tavallinen sinisen napin ilmanviilennysmanuaali. En tarkoittanut siltikään mitään yksittäisnippelitekniikkaa, sitä kyllä riittämiin. Vaan yleisilmettä joka tulevassa ranskalaisessa huomattavan paljon persoonallisempi ja pirteämpi.

    6 m3 6 m3

    Voi hellanlettas sentään. Automaatti ilmastointikin. Väsynyt hiirikäsi saa levätä kun on päivät kassalla surffaillut netissä nettimetsurinhommissa. Ja tomaattikin kun oikea käsi ei enää taivu nettisurffailun jälkeen vaihdekepille.?

    capo

    Jees, kyllä hain ihan myynnin ammattilaisen näkemystä.
    Ja tämä avaus ei mitenkään ole rajattu pelkästään H-vallan suuntaan.
    Tilanne oli seuraava: sovittu tapaaminen ”tutun” myyjän kanssa, myyjä tietää mistä tullaan puhumaan, asiakas listannut haluamansa lisävarusteet ja muutaman kysymyksen konfiguraatiosta. Väri ja sisustus valmiina mielessä.
    Tapaamisessa myyjällä valmiina viikko sitten päivitetty hintalista lisävarusteineen pöydällä printattuna ja tehtaan vahvistama toimitusaika ko. mallille. Takuut, toimitusehdot, ennakkomaksut tiedossa. Myyjällä kaksi avointa juttua; tietokoneelle ei ole päivitetty erittelyohjelmaa ja vaihtoauton arvo. Vaihtoautoa ei voi arvottaa 6 kk pidemmälle, mutta se voidaan ”ostaa” hyvissä ajoin ennen uuden luovutusta. Asiakkaan mukaan ”no problem”, auto on pihalla, mikä on väliraha, saat auton kokonaisuudessaan ennakkomaksuna, ajelen kesän muilla värkeillä. Ennakkomaksu olisi siis 5-6-kertainen normaaliin verrattuna, joskin tavarana, ei käteisenä.
    Homma pysähtyy tähän, ei tule arviota välirahasta ja juttu jää epämääräiseen sähköpostitteluvaiheeseen.
    Asiakas lähtee katsomaan muita seireenilauluja, myyjä todennäköisesti luulee auton myyvän itsensä. Mutta muitakin merkkejä on olemassa ja sen saman auton saa myös Saksasta, vaihtoauton arvokaan ei vähene, koska siihen saa autoveron vientipalautuksen. Lyön vetoa Jallupullosta, että myyjästä ei kuulu mitään seuraavaan kolmeen viikkoon – kuka tarttuu tarjoukseen? First come – first serve, maksu kesätapaamisessa.

    Myyjänä olisin itse tehnyt tarjouksen ja hoitanut homman kotiin, kauppa voidaan tehdä normaalille kauppakirjapohjalle, erittely printatulle hinnastolle, johon kuitataan varustelu puumerkeillä ja vahvistus heti, kun erittelyohjelma toimii. Vaihtoauto sisään ja myyntiin saman tien.

    Nykyisen auton kanssa oli sama tilanne, se piti varta vasten ostaa. Silloinkin sama kaveri tiesi, että olen kuumana, mutta en ole tyytyväinen silloiseen moottorivalikoimaan. Ei kuitenkaan viitsinyt ilmoittaa, kun tuli uusi mylly markkinoille. Kauppoihin kuitenkin päästiin ja sain about ensimmäisen/toisen Suomeen tulleen auton sillä koneella. Malli oli nähty ja ajettu, mutta moottorin ostin pelkillä spekseillä.

    En tarkoita, että myyjän pitää tuputtaa kauppaa, mutta hyvä myyjä uskaltaa tehdä aloitteen. Enkä tarkoita mitään ”pakkomyyntialoitetta”, niitäkin on nähty. Monesti pelkkä ”Mitä mun pitäisi tehdä, että päästäisiin kauppoihin?” avaa pelin ja johtaa toivottuun tulokseen.

    Tämä on itse asiassa aika yleinen ongelma myös b-2-b -puolella; myyjä ei uskalla tehdä aloitetta.

    Metsäpalstalle tämä linkittyy siten, että puunostajilla on vähän sama vamma. Tehdään tarjous ja odotetaan passiivisena puunmyyjän reaktiota.
    Mua ainakin nyppii, jos häviän kaupan ja haluan tietää miksi hävisin, mutta puunostajat ei paljon perään kysele. Enkä nyt puhu  mistään 10-20 kuution nökkösistä, vaan ihan asiallisista määristä. Yleensä kyse ei edes ole ollut viimeisistä ”senteistä”  hinnassa, vaan muista kaupan ehdoista, kuten takuumäärät arvokkaammille pt-lajeille, katkonta, ennakkomaksu, hakkuun ajankohta, jopa aiemmat kokemukset ostajista eli ns pehmeät arvot. Hintoja ei ole tapanani kertoa, mutta muista asioista voi yleisellä tasolla keskustella.

    Visakallo Visakallo

    Syy autokaupan heikkoon etenemiseen voi hyvinkin olla myyjässä, mutta se voi olla  myös myyjän tai puukaupassa ostajan aivan tietoinen ratkaisu.

Esillä 10 vastausta, 2,151 - 2,160 (kaikkiaan 5,990)