Keskustelut Tekniikka Metsänomistajan parempi uusi auto

Esillä 10 vastausta, 2,161 - 2,170 (kaikkiaan 5,990)
  • Metsänomistajan parempi uusi auto

Nyt siis on aika etsiä uudempi auto.
    Parametrit:
    Mukavuus maantiellä
    Ilmastoitu
    Automaatti
    Bensiini
    käytetty alle 10v
    kilometrit alle 150 000
    Hinta alle 10 000€
    Ei nahkapenkkejä, pakuja, varmareita ei shitty maastureita
    Optiot:
    neliveto

Merkkejä:
    Volvo S60 tai S80, ei äksiä
    Citroen
    Muita?

Ruotsista tai saksasta tuonnin kannattavuus?

• Visakallo Visakallo

On aivan luonnollista, että kaupankäynnissä asiakas kokee oman asiakkuutensa kaikkein tärkeimmäksi, mutta yhteen asiakkaaseen käytettävä ruuti on myös valmiiksi laskettu. Joudun omassa työssäni joka päivä priorisoimaan asiakkaitani, mutta se on parantanut myynnin lopputulosta selvästi. Ongelmia ei kannata taloon ostaa, koska niitä saa jonkin verran aina ilmaiseksikin.

harrastelija harrastelija

Asiakaspalvelu on kyllä kaikki kaikessa. Luulisi auton myyjän olevan edes hiukan jyvällä asiakaspalvelusta. Kauppatavara on kuitenkin eläkeläisen vuosiansion hintainen! Pitsakauppiaskin morjestaa jo kaukaa ja hymyn lisäksi riittää muutama sana päivän teemoista – kaiken lisäksi tuote on bielä erinomainen!

Asiakkaita on tietysti myös monenlaisia. Käytiin perheen kanssa Katinkullassa pitsoilla. Tarjoilu oli laadukas ja pitsa erinomainen. Laitoin tarjoilijan mukana terveisiä keittiölle! Keittiöltä tuli totisen näköinen pitsan tekijä. Esitin kiitoksemme erinomaisesta pitsasta!

Seuraavan kerran käydessä pitsoissa oli yllättävän paljon täytettä:)

Puuki

Jotkut ostajat kyllä kyselee jälkeenpäin leimikon myyjältä tilannetta. Voi olla että ovat  kiinnostuneita vain kilpailijan hintatasosta .Hintoja ei tarvitse kertoa, mutta siinä on hyvä kertoa syyt  miksi ko. tarjous ei riittänyt .

Autokaupoissakin on asiakaspalvelulla iso merkitys. Kerran autokauppias soitteli perään, että miksi heidän tarjouksensa ei kelvannut ja minkä auton ostin. En sanonut ihan suoraan, mutta sen verran, että ymmärsi varmasti asiakaspalvelun puutteen olleen suurin syy kauppojen syntymättömyyteen.

Jätkä

Asiakaspalvelu ja myyjän henkilökohtainen ote voivat nostaa kaupan hyvyyden korkeammalle, taikka painaa alaspäin.

Saksassa kävimme ensimmäisen kerran eräässä Kebap – pizzeriassa. Tilasimme Kebapin, joka valmistettiin siinä, kuten tapana on.

Pöydässä nautiskelimme annokset ja juomat ja isäntä tuli juttelemaan, kyseli annoksesta ja siitä, mitä olimme tekemässä paikkakunnalla ja kuinka kauan jne. Toivotti tervetulleiksi uudestaan ja tuomaan kavereitakin.

Sama tapa yllätti Virroilla, kun poikkesimme Pizzalla. Ruoan tekijä tuli myös juttelemaan ja kertoili kaikenlaista jopa omasta perheestään, toki myös ruoasta halusi mielipiteen.

Myös valitessani erästä melko kallista laitetta työpaikallemme, suurin vaikutus oli tasaveroisten koneiden kohdalla myyntimiehen käyttäytyminen. Toinen oli ylimielinen ja yritti mielestäni pakolla myydä, toinen oli palveluhaluinen ja ystävällinen, eikä panostanut ravintolaneuvotteluun ja saunailtoihin, vaan ne tulivat sitten myöhemmin.

Visakallo Visakallo

Aika monen posket saattaisivat ruveta punottamaan tai kalpenemaankin, jos saisivat luettavakseen kaiken sen asiakasprofilointimateriaalin, mitä heistä on näin tietokoneaikakautena kerätty eri yritysten tietojärjestelmiin. Lisäksi myös ” herra Google” myy meistä tietoa kaupallisille toimijolle ja lukuisille muille tahoille. Joka kerta myös eri asiakaskortteja höylätessämme tekemämme ostokset tallentuvat ko. liikkeen järjestelmiin. Nykyisessä tiedonkeruussa jäisi jo DDR:n Stasikin toiseksi!  Vaikka edelleenkin asiakas on aina oikeassa, se ei tietenkään tarkoita, että asia läheskään aina olisi näin.

jees h-valta

Johan menisi kaupanteko hankalaksi jos jokaista muutaman tonnin kauppaa kohden pitäisi vielä istua ilta ravintolassa pöytä koreaksi -periaatteella. Olen itse henk.koht. aika tympääntynyt omassa työssäni jatkuviin ”hei, kait syömässä käydään” kutsuihin lähes joka tukkurin tai kaupparatsun poikkeamisella. Ei se aina pakkoseurustelu ja turha yhteistyövakuuttelu kiinnosta. Kyllä itse olen suoraviivaisen kasvokkain tapahtuvan selkeän kaupan kannattaja joka ei kaipaa perään eikä eteen mitään krumeluureja. Mielihyvä minulla tulee mahdollisimman hyvillä numeroilla varustetusta kauppasopimuksesta jossa molempien nimet alla. Minulle myyjänä sopivan hyvät numerot. Myös ostaessani taloon tavaraa koen edulliset ostokset riittäväksi enkä kaipaa kuin hyviä kaupallisia mahdollisuuksia niihin.

Jätkä

Hyvien kaverien kanssa voi pieniä harjakaisia pitääkkin muutaman Pösön hinnan kokoisen kaupan jälkeen, johon vielä liittyy pitkäaikainen konsultointisopimus laitteen valmistajan taholta. Samoin kaupan mukana tuli jopa kymmeniä koulutustilaisuuksia, jotka poikivat rahaa jopa satojatuhansia euroja.

Hyvät henkilösuhteet eivät yleensä ole pahaksi.

Visakallo Visakallo

Autoliikkeiden huoltoneuvojat jouvat joskus asiakkaiden jopa törkeästi kohtelemiksi. Oltiin kerran hakemassa autojamme huollosta, ja eikös kaikkitietävä asiakas alkanut väittämään aivan selvää asiaa huoltoneuvojan kanssa. Suunsoittoa jatkui jonkin aikaa ja jono vain kasvoi. Keräännytiin viimein porukalla juipin ympärillä vähän nyrkkejämme hieroen. Jostain syystä sopu syntyikin hetkessä!

Jätkä

Menin kerran merkkiliikkeen huollon/ varaosamyynnin tiskille varsin tuohtuneena. Kyse oli tilatusta varaosasta, joka oli puhe lähikorjaamolla vaihtaa ja joka tuli väärä osa, jonka tilaajan toiminut rouva myönsi erehdyksessä omaksi mokaksi. Lisäherkkuna oli se, että posti otti rahtia aivan poskettomasti – rouvakaan ei käsittänyt sitä.

Kun siinä mökötin, niin paljastui, että olin tietokoneen näytöltä näyttänyt saman näköistä, mutta eri osaa. Kyllä pyysin nöyrästi anteeksi : Oma moka.

Minulla on varaa myöntää virheeni, ”vaikka tekee kipeää”.

oksapuu

Niin…

Olen tuossa ihmetellyt mihin hävisi mainoksista uusi Hilux. Onko tehtaalla toimitusvaikeuksia, laatuongelmia, vai meneekö vain yksinkertaisesti kaikki kaupaksi mitä maahan saadaan?

Esillä 10 vastausta, 2,161 - 2,170 (kaikkiaan 5,990)