Keskustelut Tekniikka Metsänomistajan parempi uusi auto

Esillä 10 vastausta, 2,181 - 2,190 (kaikkiaan 5,990)
  • Metsänomistajan parempi uusi auto

Nyt siis on aika etsiä uudempi auto.
    Parametrit:
    Mukavuus maantiellä
    Ilmastoitu
    Automaatti
    Bensiini
    käytetty alle 10v
    kilometrit alle 150 000
    Hinta alle 10 000€
    Ei nahkapenkkejä, pakuja, varmareita ei shitty maastureita
    Optiot:
    neliveto

Merkkejä:
    Volvo S60 tai S80, ei äksiä
    Citroen
    Muita?

Ruotsista tai saksasta tuonnin kannattavuus?

• Jätkä

Minä en ole koskaan SAANUT lahjaheppaa ANTANUT olen kyllä loppujen lopuksi neljä, joista yhden sain takaisin (onneksi, oli aika huonolla pidolla ollut, nyt hyvässä kunnossa). Autoja kannattaa huoltaa ainakin sen verran, että välttyy kalliimmilta remonteilta.

Koita Jeessi olla lipevää miestä eukollesi, että hän ei vedä rahoitustaan takaisin.

jees h-valta

Pystyn aina itekkin yhden uuden auton ostamaan joten en kaipaa sinällään lahjuksia. Itse haluttu osallistuminen ei toki minua haittaa. Voin vakuuttaa että molemmat toimivat kaikissakin raha-asioissa täysin itsenäisillä päätöksillä ja rahat yhteisiin tarpeisiin sovitaan aina yhdessä. Muuten kumpikin käyttää omia rahojaan aivan itseellisesti omalta tililtään. Sellaiset löysät pelisäännöt ovat esim. laskujen maksuun että ei aiheuteta mitään yllättäviä isoja laskuja ilman sopimisia. Hyvin on toiminut.

jees h-valta

Ja ”marssijärjestys” Pösökauppoihin meni seuraavasti: Itse katselin Loppiaisaamuna aamukaffeilla Satakunnan Kansaa ja huomasin pienen kuvallisen ilmoituksen jossa Porilainen autoliike mainitsi että Pösön uutuuteen pääsee tutustumaan nyt Loppiaisena, eli liike oli auki juhlapyhänä. Näytin mainoksen kuvaa emännykselle ja se kelpasi tarkempaan tutustumiseen heti. Kävimme ja koeajoimme ja se oli siinä. Kaupat samantein ja kotiin. Ei meillä näitä vatvota ja kierretä kun ei se kumpaakaan NIIN paljon kiinnosta. Auto täytti meidän molempien kriteerit ja oli ranskalaisen miellyttävä paketti jota vaikea ohittaa. Kuten aikanaan Citroenkin oli.

Jätkä

Kyllä sinä – Jeessi, ainakin tässä ketjussa vatkasit autokaupan taikinaa siihen malliin, että aivan varmasti lähestyttiin maailmanennätystä lajissa.

Lisäksi ilmeisesti kaikille muille osallistuneille tuli yllätyksenä valinta, joka on kaikkea muuta kuin se, mitä olit kuukausitolkulla asian tiimoilta läähättänyt.

Onnittelut kuitenkin emännälle, joka iski ilmeisesti jauhot suuhun miekkoselle.

Timppa

Tuli viikonloppuna testattua uusi Skoda Octavia Scout.  Moottoritiellä oli mukava ajaa vakionopeuden säätäjä päällä.  Otti huomioon edellä ajavan liikenteen ja alkoi rauhallisesti hidastaa.  Kaistavahti piti keskellä kaistaa.  Vireyden tarkkailija huomautti, että nyt on aika mennä kahville.   Konenäkö luki nopeusrajoitukset ja toi ne kojelautaan.  Mites sinulla Jesse?  Kyllä meilläkin emäntä tykkäsi.

Lumisilla metsäteillä oli mukava ajaa 4.vedolla kuten ennenkin.

Olin ajanut yli 60 vuotta käsivaihteella.  Arvelin, että vanhemmiten automaattivaihde on mukavampi.  Tällä kertaa se tuli vakiovarusteena.  Siinä ollaan kaiketi Jessen kanssa samaa mieltä, että automaatti on mukavampi.

Visakallo Visakallo

Nuo Timpan luettelamat ominaisuudet ovat autoilun tätä päivää, ja ovat tosi miellyttäviä käyttää. Parkkiavustin on myös ihan hyvä. Aivan uusimmat autot hoitavat jo ajo-ohjauksenkin, mutta takapenkille ei vielä auta kuskin aivan kokonaan siirtyä.

Timppa

On siinä Skodassa parkkiavustinkin, mutta en ole vielä opetellut.  Jää emäntä työttömäksi, kun avustin vie ruutuun.

jees h-valta

Kyllähän Timppa vain hyvän auton on saanut alleen. Mutta pelkkä nelikko ei minua olisi auttanut kun korkeus auttamatta liika vähäinen. Kun täällä länsirannikollakin joskus aina talvikin vielä kiusaa ja yleensä juuri siihen aikaan kun siellä metsässä tehtyä tulee. Eli kevättalvella kuten nyt. Nelikko VW meni kyllä tosi pahaan kevättalven umpihankeen mutta kun maavara loppui kesken loppui matkantekokin. Eli nousi kovan hangen päälle pohjasuojien varaan. Kyllähän se aina pienen pätkän meni kun otti uuden vauhdin mutta työlääksi meni matkan teko. Ja Scoutti sentään aika pal matalampi. Talvessa ja umpihankeen on korkeus ratkaiseva ja siinä kyllä mennään nyt Timppaa pidemmälle. Ei ehkä aivan VW:nkään malliin mutta lähes kyllä.

jees h-valta

Avustimia en tarvitse kun aion vielä aivan itse ajaa autoani. Nuo kaupunkilaisten avustimet todella juuri heille sopivia. Voi katsella ohjelmaa ”surkein kuski” sen aikaa kun auto laittaa ittensä parkkiin.

Jätkä

Jeessin kannattaisi kuitenkin vielä satsata TM:n irtonumeroon, niin ehkä kirkastuisi Pösön OIKEA maavara.

Esillä 10 vastausta, 2,181 - 2,190 (kaikkiaan 5,990)