Keskustelut Tekniikka Metsänomistajan parempi uusi auto

Esillä 10 vastausta, 2,201 - 2,210 (kaikkiaan 5,990)
  • Metsänomistajan parempi uusi auto

    Nyt siis on aika etsiä uudempi auto.
    Parametrit:
    Mukavuus maantiellä
    Ilmastoitu
    Automaatti
    Bensiini
    käytetty alle 10v
    kilometrit alle 150 000
    Hinta alle 10 000€
    Ei nahkapenkkejä, pakuja, varmareita ei shitty maastureita
    Optiot:
    neliveto

    Merkkejä:
    Volvo S60 tai S80, ei äksiä
    Citroen
    Muita?

    Ruotsista tai saksasta tuonnin kannattavuus?

  • Visakallo Visakallo

    Vielä tuosta kääntötakin ideasta sen verran, että uusi autohan kannattaisi tilata kaksivärisenä siten, että sen kyljet olisivat eriväriset. Naapuri luulisi, että nyt niillä on kaksi uutta autoa, kun pysäköisi sen aina välillä eripäin!

    jees h-valta

    Kaksivärinen kyllä mutta ei sentään kyljistä erilainen. Kyllä se nykyään on yleistyvä trendi tuo kaksivärisyys. Kuten päivänvalon saanti sisätiloihinkin. Sehän onkin Pösön suorastaan tavaramerkki. Sitä saa mitä tilaa. Kunhan vain saisi. Nyt ymmärtää jo toimitusajankin pituuden paljon paremmin. On kauppa käynyt.

    Gla Gla

    En muista, mitä kukakin on tittelistä ajatellut. Itse en kuitenkaan sitä arvosta, koska ensinnäkään en tiedä, millä perusteilla se annetaan eli millä kriteereillä tuomarit autoja arvioivat. Kannattaa muistaa, että toimittajilla on oltava hyvät suhteet valmistajiin, koska autolehdet saavat leipänsä tehtaiden tuotteita esittelemällä ja niitä mainostamalla. Lisäksi tällaiset valinnat, joita ei kuluttajat tee, ovat puhdasta markkinointia. Toisekseen eurooppalaiset toimittajat eivät tiedä, mitä itse arvostan autoltani, eivätkä siten edes teoriassa ole oikeita tyyppejä valitsemaa minulle sopivaa autoa. Kolmanneksi, luotettavuus ensimmäisen 400 tkm aikana on minulle tärkeä asia, joten uuden auton esittelyssä tuota asiaa on vaikea arvioida. Historiatietojen perusteella finalisteista ainakaan Alfa tai Ciroen C3 eivät ole minulle ykkösvalinta. Ei tosin Micrakaan.

    Aikaa kylällä tappaakseni käväisin potkimassa C-HR:n renkaita, enkä tajunnut sen auton ideaa. Rauhaton ulkonäkö, pieni tavaratila, käsittämättömän pimeä takapenkki (pienet ikkunat) ja siitä johtuva kuljettajalle vaarallisen huono näkyvyys yhdisttetynä kohtuullisisen suuriin ulkomittoihin eli kaikki päivittäisen käytön kannalta huonot ominaisuudet pakattu samaan koriin ilman, että noilla olisi saavutettu jotain hyötyä. Silti tuomaristo antoi tuolle 165 ääntä. Pösö sai 319, Alfa 296, Mersu 197, Volvo 172 ja Citroen 166 eli kärkipäähän sijoittui.

    jees h-valta

    Onhan tuolla statuksella jotain arvoa ainakin ihmisten mielikuvissa. Voipa jotain vaikuttaa auton jälleenmyyntiarvoon ja halukkuuteen vaihturinakin. Eipä kovin pitkä aika ole kun ex-työtoveri kurvasi uuden Opelin kaas pihaan ja lähes ensitöikseen mainitsi tuon maagisen ”vuoden auto” . Sitä kait se sitten viime vuonna edusti. Nythän sitä sitten ollaankin saman ”tallin” autoissa. Pitää muistaa noissa valinnoissa että maailmalla ajellaan aika erilaisilla autoilla kuin meillä. Esim. juuri etelä-euroopassa ajellaan paljon PSA-konsernin tuotteilla. Todella paljon. Aina silloin tällöin sieltä on noussut suosikkeja tänne pohjolaankin ja nyt näyttää nostetta taas olevan hyvin.

    Nimetön

    Viikonlopun uutisesta lainaus…  Maanantaina julkistetun kaupan osapuolista ranskalaismerkkien Peugeotin ja Citroënin myyntimäärät ovat olleet Suomessa selvässä laskussa. Sen sijaan Opelin myynti kasvoi viime vuonna selvästi.

    Opelixin kauppaanko Jeesen optimismi ehkä tulevaisuudessa perustuu?

    Timppa

    Tässä on keskusteltu metsänomistajan autoista.  Ei siis meikäläistä kiinnosta autolehtien valinnat, koska suuntaavat arvostelunsa erilaisille ostajille.  Enkä vanhaa Skodaani vaihtaessani lukenut yhtään arvostelua.  Varmaan olin ihanneasiakas.  Kävelin lähellä olevaan Skoda-kauppaan ja kysyin. mitä maksavat vanhasta.  Sain kunnon tarjouksen.  Siinä se.

    Ainakin Skodalla on mukava ajaa ja sisällä on mukava olla.  Nämä ovat tietysti kaikille autonkäyttäjille yhteisiä vaatimuksia.  Meikäläinen arvostaa kunnon tavaratilaa.  Tarvitaan milloin mihinkin tarkoitukseen.  Joskus on vaikka täynnä istutusvakkoja ja pottiputkia.   Kohtuullisen reilu maavara on juuri metsäteille sopiva.  Ei siinäkään kannata liioitella.  Tietysti neliveto on paikallaan.  Ei siksi, että onnistuisi pääsemään jumiin paljon pahempaan paikkaan kuin kaksivedolla,  vaan siksi, että pystyy liukkailla teillä sovittamaan vauhtinsa tilanteen mukaan.  Ei tarvitse ottaa turhaa vauhtia ja pääsee liikkeelle liukkaista paikoista.

     

     

    Visakallo Visakallo
    Visakallo Visakallo

    C-HR on Toyotalta ihan älykäs veto ankarasti kilpailluilla automarkkinoilla. Nyt on houkuteltava nuorempia sukupolvia autonostajiksi, ja siihen C-HR on hyvä malli. Kyllä se miellyttää näin villin kuusikymppisenkin silmää. Eihän nykyiset autot välttämättä edes tarvitse takana ikkunoita, sillä kameroista ja peileistä näkee paljon paremmin, ja  parkkiavustin hoitaa hommat mallikkaasti. SUV:it ovat vallanneet automarkkinoita jo kymmenisen vuotta. Nyt alkaa jo suunta kääntyä menevämmän näköisiin malleihin. Monet uudemmat SUV:kin ovat jo kymmenen senttiä matalampia kuin aikaisemmin.

    oksapuu

    Heh…

    Telkkarimainoksen mukaan uusi Gashgai 14500€, (Espanjassa)… 🙂

    Nimetön

    Jopas Gashgaisa on nykyajan varusteet, kyllä nyt Pösö on riisuttu karvalakkimallin rattori, no mehtäautoksi vielä Pösöki käy.

Esillä 10 vastausta, 2,201 - 2,210 (kaikkiaan 5,990)