Keskustelut Tekniikka Metsänomistajan parempi uusi auto

Esillä 10 vastausta, 2,211 - 2,220 (kaikkiaan 5,990)
  • Metsänomistajan parempi uusi auto

    Nyt siis on aika etsiä uudempi auto.
    Parametrit:
    Mukavuus maantiellä
    Ilmastoitu
    Automaatti
    Bensiini
    käytetty alle 10v
    kilometrit alle 150 000
    Hinta alle 10 000€
    Ei nahkapenkkejä, pakuja, varmareita ei shitty maastureita
    Optiot:
    neliveto

    Merkkejä:
    Volvo S60 tai S80, ei äksiä
    Citroen
    Muita?

    Ruotsista tai saksasta tuonnin kannattavuus?

  • Puuki

    Eikä Pösöstä tosiaan löydy samoja tilpehöörejä kuin uudesta Nissanista ?  Uutta ei kannata hankkia kyllä ilman noita lisävarusteita , ne on nykyaikaa.

    Omassa kärryssänikin on mm. kaistavahti, kuolleen kulman varoitin ja seuraa-toiminto keskinopeuden säätimessä vaikka se on jo yli 5 vuotta vanha.

    Saksalaisessa Dekran 15 milj. auton katsastustilastovertailussa, jossa oli painotettu ajokilometrejä, ei vuosimalleja, voittaja oli suurissa autoissa Audi 6 ja keskikokoisissa Volvo 60 . Maasturisarjan voitti myös Audi. E-mersukin pärjäsi aika hyvin.

    jees h-valta

    Minusta vuoden autoa on aivan oikeilla ominaisuuksilla arvioitu. En kaipaa mitään järjettömiä tilpehöörejä hintaa nostamaan vaan niitä joita itse arvostan. Ja kuten kai huomasitte, aika paljon autoalan ammattilaisiakin arvostaa. On myös kuulunut aika hurjia tarinoita hätäjarrutuksista esim. Skodassa jossa ei ole ollut päätä eikä häntää. Mutta pelästyttänyt ajurinsa suunnattomasti.

    jees h-valta

    Eikä sujuvaan ajoon kuulu myöskään jatkuvat turhat hälypiippaukset joita nuo kaikenmaailman kaistapäiset vahtilelut aiheuttavat. Ei siellä ratissa yksinkertaisesti kuulu nukkua eikä tehdä mitään muutakaan mikä ei kuulu ajamiseen. Nuo kaikki tuudittavat vain turhaan turvallisuudentunteeseen. Jos esim. keskikaistavahti piippaa juuri kun olet syöksymässä rekan telin alle ei se taida enää pelastaa turvallisesti omalle kaistalle.

    Jätkä

    Jeessille on aivan turha esittää mitään sellaista vertailua jossa Pösö ei pärjää. Kaikenmaailman turhaakin turhempi tilpehööri on hänellä kaikken tärkeimpiä valintaperusteita kunnes löytyy sellaisia, joita ei ole Pösössä.

    Noin yksioikoinen logiikka ei voi olla kenelläkään muulla kuin todella yksinkertaisella tyypillä, joka on toki aina hyvin onnellinen – jopa naureskelee itsekseen.

    jees h-valta

    Niinhän se nauruttaa kun valinnassaan onnistaa! Taitaa olla jätkälle ylipääsemätön tilanne kun hylkyautojen reservuaari nurkissa senkun kasvaa ja käyttäjä siinä ikääntyy ja romujen kunnostuskyky huononee. Mutta kun nuoret laahaa ylijäämärojunsa niin nuukajussi yrittää viimesseen asti vääntää jos jonkun tilarottelon vielä saisi käymäseen kylän K ja A-kaupassa.

    Visakallo Visakallo

    Niin ne asiat muuttuu. Vielä jokin aika sitten Jessen mielestä erityisesti japanilaiset ja muut kaukoidän autot olivat vanhanaikaisia ja huonosti varusteltuja. Nyt ne ovatkin sitten liian nykyaikaisia!

    Jätkä

    Jeessi on erikoistunut vanhoihin romuihin, kehuskeli itsekin tehneensä kaupat ensimmäisestä uudesta autosta – sekin on tosin vain ranskis. Vanha jenkkilotja kuusenjuurella ja Volkkari, jolla ei enää uskalla ajaa, sakkorenkaar ja jakopää huutaa huoltoa. Kuinkahan ilme muuttuu, kun tulee toden eteen.

    ”Katumaasturi” ilman maasturin ominaisuuksia on lelu.

    Nimetön

    Minä en kovin tosissaan ole Vuodenauto titteliin sen jälkeen suhtautunut kun Vuodenautoksi valittiin Fiat 127, joku saatto autoa pitää vuosisadan vitsinä. Se oli siihen aikaan kun minuakin autot kiinnosti.

    Visakallo Visakallo

    Ainakin minun kokemukseni mukaan kaikki autojen uudet ominaisuudet ja varusteet ovat koko ajan parantaneet ajonautintoa ja turvallisuutta. En tiedä, miten olisi viime viikonvaihteessa käynyt, jos alla olisi ollut vanha auto.  Ajoin suoraa, mutta liukasta valtiontietä pitkin n. 60 km tunnissa, kun sivutieltä ison kiven ja lumipenkan takaa tupsahtikin iso maasturi pitkä kärry perässään suoraan eteen, eli tie oli silmänräpäyksessä täysin tukossa, eikä toivoakaan saada autoa pysähtymään riittävän ajoissa. Ensimmäinen ajatus oli kääntää auto lumipenkaan, mutta huomasin kärryn taakse syntyvän juuri ja juuri auton mentävän raon. Säikähdyksellä siitä selvittiin ja matka jatkui. Jos auton ohjattavuus ei olisi aktiivisen ajohallinnan ansiosta säilynyt, kurttupeltiä olisi aivan varmasti tullut.

    suorittava porras suorittava porras

    …petojen sukua . Minullakin oli numeroa isompi Fiat . Ensimmäinen ja viimeinen ko automerkkiä .

Esillä 10 vastausta, 2,211 - 2,220 (kaikkiaan 5,990)