Keskustelut Tekniikka Metsänomistajan parempi uusi auto

Esillä 10 vastausta, 2,231 - 2,240 (kaikkiaan 5,990)
  • Metsänomistajan parempi uusi auto

    Nyt siis on aika etsiä uudempi auto.
    Parametrit:
    Mukavuus maantiellä
    Ilmastoitu
    Automaatti
    Bensiini
    käytetty alle 10v
    kilometrit alle 150 000
    Hinta alle 10 000€
    Ei nahkapenkkejä, pakuja, varmareita ei shitty maastureita
    Optiot:
    neliveto

    Merkkejä:
    Volvo S60 tai S80, ei äksiä
    Citroen
    Muita?

    Ruotsista tai saksasta tuonnin kannattavuus?

  • jees h-valta

    Letukka onkin sen aikakauden muinaismuistoja kuten jätkänkin hylkyautojen kalustokokoelma  kokonaisuudessaan.

    Jätkä

    Uudempi auto minulla seisoo pihassa kuin sinulla ikinä. Lisäksi olen muutaman auton ennekin ostanut uutena, joten turhaa on Rojuhopen siellä räkyttää.

    Puuki

    ”  En kaipaa mitään järjettömiä tilpehöörejä hintaa nostamaan vaan niitä joita itse arvostan. Ja kuten kai huomasitte, aika paljon autoalan ammattilaisiakin arvostaa. On myös kuulunut aika hurjia tarinoita hätäjarrutuksista esim. Skodassa jossa ei ole ollut päätä eikä häntää. ”

    Skodan jarruavustajien toimimisesta tai toimimattomuudesta en tiedä mitään.

    Omassa autossa ei ole tuollaisia ongelmia ilmennyt . Auto jarruttaa tasaisesti, vaikka edellä ajava pysähtyy  tai hidastaa vauhtiaan nopeasti.

    Siinähän se kaistavahdin etu juuri onkin, jos kuski meinaa nukahtaa tai muuten ei ole tarpeeksi ”hereillä” , niin hälyttää. Pitkällä ajomatkalla voi tarkkaavaisuus joskus herpaantua keneltä tahansa.

    Kuolleenkulman vahti on hyvä ahtaissa paikoissa . Harvoinhan sekin piippaa, mutta silloin on hyvinkin tarpeen; ei  mikään järjetön tilpehööri sekään.

    Metsika

    Kyllä te poijjaat jaksatte vängätä 🙂

    Gla Gla

    Visakallo: ”En tiedä, miten olisi viime viikonvaihteessa käynyt, jos alla olisi ollut vanha auto.  Ajoin suoraa, mutta liukasta valtiontietä pitkin n. 60 km tunnissa, kun sivutieltä ison kiven ja lumipenkan takaa tupsahtikin iso maasturi pitkä kärry perässään suoraan eteen, eli tie oli silmänräpäyksessä täysin tukossa, eikä toivoakaan saada autoa pysähtymään riittävän ajoissa… Jos auton ohjattavuus ei olisi aktiivisen ajohallinnan ansiosta säilynyt, kurttupeltiä olisi aivan varmasti tullut.”

    Mikä on vanha auto? Omani on jo reilusti yli 10 vuotias ja siinä on toimiva ajonhallintajärjestelmä vakiovarusteena. Lipsahduksen varalle  on myös joukko turvatyynyjä. En edes muista montako, mutta kuusi ainakin, ehkä kahdeksan. Mutta ehkä se onkin ollut aikanaan joillekin liian nykyiaikainen japsi, mutta yleisen kehityksen myötä se on muuttunut ihan tavalliseksi nykyaikaiseksi autoksi.

    Tuossa sinun tilanteessasi uusilla renkaillakin on merkittävä osuus hallittavuuteen. Kahden tonnin paino kuluneiden renkaiden varassa ei anna yhtä hyvää ennustetta, kun hitausvoimat alkaa viedä kuljettajaa.

    Jätkä

    Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, että uusissa autoissa on yleensä ottaen paljon sellaisia ominaisuuksia, joita en tarvitse. Aivan kuten ns. älypuhelimissakin.

    Kun itse asun täällä missä asun, en kaikista kaistavahdeista ja pimeän kulman kurkistelijoista piittaa, mutta esim asuntoautossa peruutuskamera on oiva apu.

    Kun etukamera, takakamera, ajotietokone ja navigaattori möllöttävät kojelaudalla, niin eipä siihen enää  DVD-elokuvannäyttökojetta tai peliohjelmaa kaipaa.

    Jeessin politiikka on se, että kaikki se, mitä on hänen joskus ehkä tulevassa autossaan on ehdottoman välttämätöntä ja elintärkeää suorastaan ja se, mitä siinä ei ole, eikä tule olemaan, on täysin tarpeetonta hilavitkutinta. No hänhän onkin ainakin puoliksi ”Onnellinen.”

    harrastelija harrastelija

    Joku tuntematon auton koeajaja tupsahti klapilaaniini. Oli lähtenyt sivutielle testaamaan koeajamaansa auton iskareita. Auto löytyi Autotallin käytettyjen listalta: MG ML 320 diesel ajettu 108 tkm ja hinta vain 26 000 €! Sanoin heti, että jos et ota, niin minä käyn hakemassa auton liikkeestä!

    Ikävä kyllä emäntä sattui tulemaan juuri silloin kävelysauvojen kanssa ja totesi ykskantaan, ettei meillä ole metsää tarpeeksi tuollaisen auton ylläpitämiseen 🙁

    Jätkä

    Harrastelijan emäntä ei sitten ollut niin höveli kuin Jeessin muija, joka oitis oli luvannut rahoittaa tuon onnellisen autokauppaa.

    rööri roope

    Onnee jees uuden kaaran johdosta.Taitaa olla maailman paras viittaan noihin aikaisempiin kirjoituksiisi.

    Uskoisin jos ostat vaikka 500 Fiatin,että se on sinun mielestä tilavin ja parhain auto maailmassa.Ainakin jankkaisit että on.

     

     

     

    harrastelija harrastelija

    Huvittaa kyllä edelleen nuo ”katumaasturit”. Jo nimessä on ristiriita, mitä helevetin maasturia sitä katuajossa tarvitaan? Jotenkin myös ihmetyttää, että nuo nykyaikaiset ”maasturit” ovat pääasiassa 2-vetoisia. Maasturilla ymmärrän, että niillä pääsee muuallakin kuin kadulla.

    Työaikana kun kävin työmatkoilla naapurimaassa, niin otin työautoksi Ladan. Siitä huolimatta jäin kerran kiinni kevätrospuuton aikana keskelle katua! Nähtävästi Lada ei ollut ”katumaasturi” .

    <b>SUV</b> (<b>sport utility vehicle</b>) -käsite on peräisin Yhdysvalloista. Käsitteellä tarkoitetaan autoja, jotka Suomessa luokitellaan lähinnä maastureiksi ja kaupunkimaastureiksi.<sup><i>lähde?</i></sup> Katumaasturit ja crossoverit sekoitetaan usein keskenään. Crossoverin ja katumaasturin ero on se, että crossoverit rakennetaan itsekantavalle korille, katumaasturit taas erilliselle runkorakenteelle. (Wikipedia)

Esillä 10 vastausta, 2,231 - 2,240 (kaikkiaan 5,990)