Keskustelut Tekniikka Metsänomistajan parempi uusi auto

Esillä 10 vastausta, 2,261 - 2,270 (kaikkiaan 5,990)
  • Metsänomistajan parempi uusi auto

    Nyt siis on aika etsiä uudempi auto.
    Parametrit:
    Mukavuus maantiellä
    Ilmastoitu
    Automaatti
    Bensiini
    käytetty alle 10v
    kilometrit alle 150 000
    Hinta alle 10 000€
    Ei nahkapenkkejä, pakuja, varmareita ei shitty maastureita
    Optiot:
    neliveto

    Merkkejä:
    Volvo S60 tai S80, ei äksiä
    Citroen
    Muita?

    Ruotsista tai saksasta tuonnin kannattavuus?

  • Visakallo Visakallo

    Ehkä Glan kannattaa uusia se kymmenen vuotta vanha autonsa, niin päästään puhumaan samoista asioista. Turhahan näistä on täällä väitellä, kun oma kokemus kuitenkin ratkaisee.

    Nimetön

    Hyvän valinnan Visakallo teki, ei hullusempi toi Toyotan C-HR. Kannatta katsoa joka metsäautoa haikailee…

    jees h-valta

    Onkos se Visakallo jo nyt joutunut Mazdan vaihtamaan Toyoon? Vai mitä Lasse intoilee? Kannattaa lukea Glan kommentti moisesta kippanasta.

    jees h-valta

    Tuolla aiemmin jätkä kehuskeli Transitin menoa umpihankeen hel……..sella kuormalla. Eikö silloin ole aika paljon jo muutettu auton perusominaisuutta jos tarvitaan auton kantavuuden verran romua kyytiin? Ei aivan vertailukelpoista tavisauton etenemiseen, esim. etuvedolla. Itse olen kyllä ehdottomasti eniten ongelmoinut juuri Chevroletin avolavan kaas kun ollaan liikkeellä normaalilla kevyellä metsävarustuksella. Kun kääntäminen tasaisellakin teettää ongelmia.

    köyhälaulaja

    Kyllä etuvetoisella mennään mäen päälle että heilahtaa siinä kun takavetoinen jää nyppylän juurelle sutimaan, oli merkki mikä hyvänsä. Temppu on tehtävä vain perä edellä.

     

    oksapuu

    Ysärillä oli tuollainen ”possunokka” Transit, 34000km tuli mittariin kun oli pakko vaihtaa pois. Tuossakin ajassa meni virtalukko ja yksi pyöränlaakeri (takuuhommana tietysti). Ei ikinä enää…

    jees h-valta

    Valitettavan huonoa on ollut Fordien laatu jo piiiitkään. Paljon kokemusta vanhoista Transiteista ja ei kovin paljoa myönteistä sellaista. Myös kuorma-auto Ford Customista hajosi kone alle kesken ajon pyytämättä ja yllättäin. Siihen asti ilman mitään oirettakaan moisesta. Onneksi mikään ei omia kuitenkaan.

    Nimetön

    Jees, kyllä Visakallo varmaan tyytyväisenä Mazdalla ajelee, kyseinen toimittaja oli 2,5v Mazdalla ajanut ja ei pienintäkään vikaa eikä vikavalon väläystä.

     

    Jätkä

    Kyllä kai se on käyttäjästäkin kiinni – se kesto. Foortti tarvitsee monoa.

    Kyllä meillä ajettiin Ransuilla paljon ilman remppoja. Helposti 300 000 km ennen kuin kori alkoi olla kypsä.

    Kun tuli nuo luiskanokkaiset transut, niin ainoa merkittävä haitta oli, että olivat todella hyvän kulkuisia, niissä oli myös etupää rakennettu niin, että paksussa lumessa se höyläsi lumet konepellin alle – ihan täyteen, tuli ongelmia (valitettavasti). Ja älyttömän hyviä lähtemään pakkasellakin käyntiin.

    Visakallo Visakallo

    Viidenkympin villitys meni aikoinaan 20 minuutissa ohi, mutta nyt kuudenkympin kohdalla Mazda CX3 tuntuu oikein hyvältä kärryltä. Tuntuu kuin itse nuortuisi 15 vuotta kun kaasua polkaisee!  Jospa parikymppisenä olisi tiennyt, miten mukaviksi autot kehittyvät, eipä sitä olisi ollut olleenkaan vanhenemisestaan huolissaan!

Esillä 10 vastausta, 2,261 - 2,270 (kaikkiaan 5,990)