Keskustelut Tekniikka Metsänomistajan parempi uusi auto

Esillä 10 vastausta, 2,271 - 2,280 (kaikkiaan 5,990)
  • Metsänomistajan parempi uusi auto

    Nyt siis on aika etsiä uudempi auto.
    Parametrit:
    Mukavuus maantiellä
    Ilmastoitu
    Automaatti
    Bensiini
    käytetty alle 10v
    kilometrit alle 150 000
    Hinta alle 10 000€
    Ei nahkapenkkejä, pakuja, varmareita ei shitty maastureita
    Optiot:
    neliveto

    Merkkejä:
    Volvo S60 tai S80, ei äksiä
    Citroen
    Muita?

    Ruotsista tai saksasta tuonnin kannattavuus?

  • jees h-valta

    Mitä lainkaan olisikaan hurvittelu kun ostaisi aivan kunnon kiesinkin vielä alleen. Voisi kuuskymppisenä tulla minsoja lissää SIIHEN KESTOON.

    Jätkä

    Sinun olisi pitänyt sitä fundeerata, kun aloit autokuumeessasi meuhkaamaan. Olisihan siinä ollut oikea autokin myynnissä, eikä mikään Ranskanpulla.

    jees h-valta

    Se Ranskanpulla vain jätti taakseen Mersut ja Alfat yms. tuollaisia hiukan eri hintaluokan rottanoitakin olevinaan. Jätkä, annan hyvän ohjeen: Lähde kevään korvilla sillä armokiesilläs autokaupoille ja osta ihan sellainen uusi auto kuin itteäs huvittaa. Mutta älä kadehdi muita jotka ovat sen jo tehneet. Rahalla saa ja autolla pääsee. Jos et saa lahjapolleas senvertaa lähtöön kylille tilaa netistä. Sekin luonaa nykyisin jos edes senverran on tili puhdas että Santander lainaa.

    Gla Gla

    Visakallo: ”Ehkä Glan kannattaa uusia se kymmenen vuotta vanha autonsa, niin päästään puhumaan samoista asioista. Turhahan näistä on täällä väitellä, kun oma kokemus kuitenkin ratkaisee.”

    Ajattelin kyllä vielä kerran uusia renkaat nykyiseen, vaikka uudehkoilla autoilla silloin tällöin pääsenkin ajamaan. En tosin niillä ääritilannekokeita tee varsinkaan vertailukelpoisissa olosuhteissa omani kanssa, tuskin sinäkään. Mutta minähän etupäässä kysyin sinulta perusteita väitteillesi, kuten sille, ettet ajaisi kuluneilla renkailla. Kokemuksella toki on merkitystä, mutta vielä tärkeämpää on ymmärtää, mistä kokemus muodostuu ja erottaa se luuloista ja mielikuvista. Erikoista on sekin, että uusien autojen ajettavuutta hehkuttaessasi sanot nyt 9 vuotiaan automallin olleen tähän saakka paras autoistasi. Ei tuosta kovin montaa vuotta taaksepäin tarvitse mennä, niin päästään oman autoni vuosimalliin. Mitä ihmettä noiden muutaman vuoden aikana on tapahtunut?

    Ruotsalaisen Teknikens Världin älgtestissä nykyinen autoni on selvittänyt testin aikanaan 1-2 km/h kovemmalla nopeudella kuin uusi CX-3 (testattu kaksi eri versiota). Muutenkaan noissa tuloksissa ei näy mitään radikaalia tulosten kehittymistä vuosien mittaan.

     

    Tolopainen Tolopainen

    Kun ostaa uuden ranskalaisen auton, se antaa toiminnan vapautta mistään kaupasta ei voi tulla enempää tappiota seuraavien kolmen vuoden aikana kuin lähtee auton arvosta.

    harrastelija harrastelija

    Palstan uusien autojen hankkijat tuntuvat päätyvän pieniin itsekantavan korin omaaviin etuvetoisiin kaupunkiautoihin. Näihin kun rakentaa vielä bensakoneen, niin voi sitten hyvällä omallatunnolla hankkia toiseksi autoksi Metsänomistajan oikean metsäauton, jolla kehtaa ajella metsäteitäkin eikä tarvitse varoa, että vesat raapivat.

    Nuo Mazdan SUV:t eivät näytä puristavan moottoreita kovin tiukaksi.

    Jätkä

    Jeessi: ”-Se Ranskanpulla vain jätti taakseen Mersut ja Alfat yms. ”

     

    Ostaisit nyt vihdoinkin sen testilehden. Jos olet sitä jossain vilkaissut, et ole ymmärtänyt koko testiä.

    Voin nyt köyhänapuan antaa listan testituloksesta.

    1 Audi q2 9,1 p.

    2 Volvos90 D3 9,1 p.

    3 Mersedes benz E 220 8,8 p

    4 Volkswagen tiguan 8,7 p

    5 Seat Ateca1,4 TSI 8,6p

    6 Jaguar XE  8,4 p.

    7 Opel Astra Sport Tourer8,4 p.

    8 Alfa Romeo Giulia 8,2p

    9 Hyundai Ionig 8,2 p

    10 Toyota C-HR 8,1 p

    11 Peugeot 3008 Puretech 7,9 p

    12 Citroen C3 7,7

    13 Kia Niro 7,7 p

    14 Ford Ecosport 7,6 p

    15 Honda HR-V 7,6 p

    16 Renault Megane 7,4 p

    Tämä oli siis Tekniikan maailman vertailutesti, johon oli valiittu viime vuoden uutuudet vertailtavaksi.

    Jospa nyt ääliö rauhoittuisi.

    Visakallo Visakallo

    Auton ajettavuus koostuu useista tekijöistä, joista ajohallinta on vain yksi lähinnä ääri- ja yllättäviä tilanteita varten. Lancer oli mm. jäykästä perästä johtuen miellyttävä ajaa erityisesti sora- ja lumisilla teillä. Ero joihinkin sen ajan autoihin oli yllättänkin suuri. Ilo on ollut nyt huomata, että taas on menty kehityksessä eteenpäin.

    jees h-valta

    Jätkällä on hiukan tuota taipumusta. Kun minä puhun tuoreista asioista hän vetelee jotain VANHOJA Tekniikan Maailmoja kehiin. Ei kait siellä aivan kaikki autoteollisuuden tuotteiden tuntijat sentään maailmasta majaile. Ota laajempaa näkökantaa jätkä ja opi tuntemaan edes euroopan automarkkinat. Suomi on pikkuriikkinen markkina jossa peuhaa lähinnä juuri muutama autoasiantuntija jollekkin lehdelle ja vaikuttimina vain pienen maan ostopotentiaaliin vaikuttaminen. On vähän eri juttu kun puhutaan maailmanlaajuisista markkinoista. Näkökanta on hiukan laajempi ja sen huomaa kyllä täällä nurkkakuntalassa.

    jees h-valta

    Ja Tolopainen, en ole ensikertaa ostamassa ranskalaista autoa. Olen saanut Citreniin Ford-liikkeessä vaihdon aivan hyvällä hyvityksellä vaihtaessani Citroenin BMW:n silloiseen 316:een. Oli kyllä pitkä ilta ja automyyjällä meni pari tuntia ylitöiksi mutta kauppaan päästiin. Pitää Toloppa osata vääntää ja senjälkeenhän ranskalaismerkkien arvostuskin on huimasti muuttunut parempaan päin. Paitsi metsämörrimöykyillä mutta se nyt onkin luonnollista. Kuten OP:n Karhinenkin totesi, olisi hyvä jos metsäkansakin alkaisi päästä nykyaikaan ja uudistaisi hiukan ajatteluaan monessakin asiassa.

Esillä 10 vastausta, 2,271 - 2,280 (kaikkiaan 5,990)