Keskustelut Tekniikka Metsänomistajan parempi uusi auto

Esillä 10 vastausta, 2,281 - 2,290 (kaikkiaan 5,990)
  • Metsänomistajan parempi uusi auto

    Nyt siis on aika etsiä uudempi auto.
    Parametrit:
    Mukavuus maantiellä
    Ilmastoitu
    Automaatti
    Bensiini
    käytetty alle 10v
    kilometrit alle 150 000
    Hinta alle 10 000€
    Ei nahkapenkkejä, pakuja, varmareita ei shitty maastureita
    Optiot:
    neliveto

    Merkkejä:
    Volvo S60 tai S80, ei äksiä
    Citroen
    Muita?

    Ruotsista tai saksasta tuonnin kannattavuus?

  • Jätkä

    On ihan yks hailee, mitää ”maailmanlaajuisesti touhutaan. Sen teorian mukaa Jeessi innostuu kohta Intialaiseen kotteroon.

    Kun nuuka ja tyhmä väittää 15.02. 2017 ilmestynyttä TM:ää vanhaksi, niin osoittaahan se lukutaidon puuttumista, mutta myös järjen valon pimentymistä.

    Jos jeessin mukaa Peugeot 3008  vm 017 on vanhaa kamaa, niin herra on hyvä ja esittelee tuoreemman vertailun uudemmilla autoilla.

    Ei auta mikään Jeessi. Seisot paskat housussa siellä tiskin takana hölmöjen väitteittesi kanssa.

    jees h-valta

    Peugeot 3008:aa en ole vanhaksi väittänyt vaan vain uuden vertailun ykköseksi eli VUODEN AUTOKSI. Ja siinä jäi kyllä monta kallista kiesiä vartoilemaan niille parempia malleja.

    jees h-valta

    Onneksi muuten seison tiskin takana enkä edessä paskat housuissa. Niitä nimittäin tuolta syrjäkulmilta metsän siimeksestä välistä pöllähtää ja nimenomaan pöllähtää sanan varsinaisessa merkityksessä. Joten lue siellä ulkohuussissas vain sitä TM:aa vaikka sen jälleenkäyttö varmaan hiukan ongelmallista onkin kovan paperin vuoksi. Siinä on huonot pyyhimäominaisuudet mutta taitaa se noin loistavana aviisina jätkälle kelvata siihenkin. Jos kerran lähes raamattuna tuollaistakin ”aikuisviihdettä” luetaan.

    Jätkä

    Voi kauheeta…

    rööri roope

    Nii sitä tuli taas tultua sivuille nenä valkeena.Kaikki autothan ois hyviä suomessa jos niissä olisi meidän oloihin sopiva nykyinen älytekniikka.Kutenkin tää meidän ilmasto vaikuttaa siten ettei kaikkien kotteroiden tekniikka meillä pelaa.Esim alfva romeon autot on siitä esim eli pelaavat ranskassa mutta ei meillä.

    jees h-valta

    Rööri varmasti oikeassa juuri tuon merkin suhteen. Onhan sen muotoilu kieltämättä isoille asfalttibaanoille tehty. Mutta meidän oloihimme pelkästään juurikaan ei kovin kummia kannata minkään autotehtaan satsata, olemme niin olemattoman pieni markkina maailmassa. Ja näitä kelejähän on vain pohjoismaissa jotka ruostuttavat ja hapettavat autot niin pelleistään kuin sähköjärjestelmistäänkin. Tosin sähkölinja saadaan jo aika hyvin pois suolakorroosion ulottuvista. Myös etelä-eurooppalaisissa autoissa. Joka onkin paljon parantanut niiden käyttövarmuutta. Nythän esim. Peugeotin ja Citroenin tavara-autotkin ovat jälleen erittäin suosittuja ja kilpailukykyisiä.

    Gla Gla

    Jees: ”Rööri varmasti oikeassa juuri tuon merkin suhteen. Onhan sen muotoilu kieltämättä isoille asfalttibaanoille tehty.”

    TM:n testissä Alfan maavara oli joukon pienin, 11 cm. Ei siis mikään etu talvikäytössä, vaikkei olisi edes metsätalouden harjoittamisen vaatimuksista kyse.

    Jees: ”Ja näitä kelejähän on vain pohjoismaissa jotka ruostuttavat ja hapettavat autot niin pelleistään kuin sähköjärjestelmistäänkin.”

    Paitsi Kanadassa, jossa suolataan ahkerammin kuin täällä. Ja tietyssä osaa Aasiaa, jossa ilmankosteus on huikea ja siten paljon vaikeampi paikka elektroniikan valmistajille kuin Suomi.

     

    Gla Gla

    Visakallo: ”Ilo on ollut nyt huomata, että taas on menty kehityksessä eteenpäin.”

    Sain uudet renkaat alle ja ero paljaallakin asfaltilla on kuin yöllä ja päivällä. Vaikken pitoa liukkaalla tai ääritilanteissa olekaan testannut, ajettavuus arkisissa tilanteissa muuttui paljon vakaammaksi kuin vanhoilla. Kun monilla on kolmen vuoden käytön jälkeen kilometrejä sen verran, ettei renkaat ole enää parhaassa mahdollisessa kunnossa ja uuden auton hajukin on kadonnut, koeajo uudella on varmasti autokauppiaan kannalta miellyttävä asia. Kannattaa kyllä kokeilla muitakin vaihtoehtoja.

    Gla Gla

    Harrastelija: ”Huvittaa kyllä edelleen nuo ”katumaasturit”. Jo nimessä on ristiriita, mitä helevetin maasturia sitä katuajossa tarvitaan? Jotenkin myös ihmetyttää, että nuo nykyaikaiset ”maasturit” ovat pääasiassa 2-vetoisia. Maasturilla ymmärrän, että niillä pääsee muuallakin kuin kadulla.”

    Toinen nimitys on kaupunkimaasturit ja ihan hyvä onkin. Kyllähän maantiellä ihan tavallinenkin matala henkilöauto on ongelmaton, kaupungissa on paljon enemmän varottavaa. Etupuskuri osuu varomattomasti pysäköitäessä joissain paikoissa jalkakäytävän reunaan, aurausvalleja siellä ja täällä jne. Toki matalalla autollakin kaupungissa pärjää, mutta enemmän katumaasturin ominaisuuksille on kaupungissa käyttöä kuin maatiellä. Olkoon sitten asfalttiviidakkoa, jos se autovalintaa helpottaa.

    2-vetoisuutta ei mielestäni tarvitse ihmetellä. Kulutus on alempi kuin nelivedolla, tekniikka yksinkertaisempaa ja hankintahinta pari tonnia alempi. Kun ei koe tarvetta nelivedolle ja useimmat eivät koe, olisi tyhmyyttä sellainen itselleen hankkia. Toki jotkut hankkii silti, mutta aina halu ja tarve ei kulje käsikädessä.

    Maasturilla minäkin ymmärrän jonkinlaista maastokelpoisuutta, mutta katumaasturi ei olekaan maasturi. Se on katumaasturi. Se vain hiukan näyttää maasturilta, mikä myyjien mielikuvamarkkinoinnin avulla monien valintaa hämääkin.

    pikkutukki

    Katumaasturit tuli sattumalta . Ne tehtiin taajamien ulkopuoliseen käyttöön erilaisille harrastepiireille , mutta asiakkaat huomasi ne hyviksi huonosti auratuilla kaduilla , helppo nousta autoon ja tunne turvallinen kaupungissa , koska ollaan vähän ylempänä .

Esillä 10 vastausta, 2,281 - 2,290 (kaikkiaan 5,990)