Keskustelut Tekniikka Metsänomistajan parempi uusi auto

Esillä 10 vastausta, 2,291 - 2,300 (kaikkiaan 5,990)
  • Metsänomistajan parempi uusi auto

    Nyt siis on aika etsiä uudempi auto.
    Parametrit:
    Mukavuus maantiellä
    Ilmastoitu
    Automaatti
    Bensiini
    käytetty alle 10v
    kilometrit alle 150 000
    Hinta alle 10 000€
    Ei nahkapenkkejä, pakuja, varmareita ei shitty maastureita
    Optiot:
    neliveto

    Merkkejä:
    Volvo S60 tai S80, ei äksiä
    Citroen
    Muita?

    Ruotsista tai saksasta tuonnin kannattavuus?

  • Visakallo Visakallo

    Glan jutuista saa kyllä sen käsityksen, että kaikkein paras auto onkin kymmenen vuotta vanha. Eipä siinä silloin Gla:n kannata uutta autoa koskaan ostaakaan, kengittää vain vanhaa ja ostaa jossain vaiheessa kymmenen vuotta käytetyn pirssin vielä vanhemman kärryn tilalle.

    jees h-valta

    Kyllä edelleen painotan että yksi tekijä katumaasturien suosioon on ikääntyvä väestömme ja lonkkavaivat. On se aika tuhtaamista kun katselee matalasta autosta nousevia ikäihmisiä. Olen aika paraatipaikalla työssäni näitä parkkimaisemia katsellen. Kun taas korkeammasta suorastaan liukumalla ulostutaan. Miksi tätä muka ei sitten kannattaisi ottaa huomioon jo ennenkin kuin liikunta alkaa olla hankalaa? Kun se omakin mökkimatka kestää tunteja on aika jumissa ”perssaranat” kun nousee autosta. Matalasta voi horjahtaa paljon helpommin kammetessaan kuin suoraan suorille jaloille putoava.

    6 m3 6 m3

    Jeesiöltä uusi puoli. Nyt on terveysalan asiantuntijakin. Kattilakaupan ikkunasta voi tehdä syväluotaavia diagnooseja autoilevien ikäihmisten liikuntakyvystä.?

    Noilla meriiteillä pitäisi jo päästä Trafin palvelukseen suorittamaan ajokyky arviointeja.?

    jees h-valta

    Tosiasiaa jota ei lapsellisten ole pakko lukea jos on vanhenemiskompeksi. Noilla meriiteillä pääsee lähinnä pikkukakkosen pellen virkaa tuuraamaan. Tosin hyvin lyhyeksi aikaa. lapsetkin ymmärtävät koska heitä halveerataan.

    Visakallo Visakallo

    Trafin tilaston mukaan juuri ikääntyneet ihmiset ostavat eniten katumaastureita.

    köyhälaulaja

    Samaa mieltä Jeesin kanssa, ikääntyneen henkilön huomattavasti mukavampi laskeutua autosta kuin kammeta perseensä lähes tien tasolta  suorille tolpille, kokemusta on, vaikka ikää ei vielä ole kuin 150 puolivälissä.

    Jätkä

    Tuossa on vain se pieni juju, että Jeessin vankkumattoman mielipiteen mukaan kaikki ne, jotka eivät ole ehdottomasti samaa mieltä hänen hankinnoistaan, vaikka hän vaihtelee niitä kuin tuuliviiri suuntaansa – ovat tyhmiä, vanhanaikaisia , köyhiä ja riippuvaisia perillistensä avusta vaikka tilanne on justiin toisinpäin.

     

    Gla Gla

    Visakallo: ”Glan jutuista saa kyllä sen käsityksen, että kaikkein paras auto onkin kymmenen vuotta vanha.”

    Harmi, jos sinä olet tuollaisen käsityksen saanut. Missään en ole kymmenvuotiasta autoa parhaaksi kehunut. Eihän parasta autoa ole edes olemassa, koska jokaisella on erilaiset tarpeet. Minun kohdallan kyse yli kymmenvuotiaassa autossa on siitä, että kun nykyinen on vielä käyttökelpoinen, minun ei mielestäni kannata vielä uutta ostaa. Toki mietin, kannattaako enää uusia renkaita ostaa, mutta päätin vielä yhdet ostaa. Rahoilleni on parempaakin käyttöä, kun vaihtaa käyttökelpoista autoa uuteen.  Se, että kritisoin sinun ylisanojasi uusien autojen ominaisuuksista tai väitettäsi kulumattomilla renkailla ajamisestasi, ei liity mitenkään siihen, millainen on mielestäni hyvä auto.

    Jessen kommentti korkeudesta pitää luultavasti paikkaansa ja jos Trafin tilasto sitä tukee (kuulostaa loogiselta, esimiehellänikin selkävaivat oli syy päätyä korkeaan autoon), on ihmeellistä, että se antaa joillekin aihetta hyökätä Jessen kimppuun.

     

    harrastelija harrastelija

    Tässäkin tullaan erilaisten tarpeiden ja erilaisten metsänomistajien kategoriaan. Yleisin mo-ryhmä tuntuu olevan katumaastureiden kannattajia. Tavallista korkeampi korirakenne helpottaa meidän ikäihmisten auton käyttöä. Etuvetoisuus riittää katuajeluihin, ei ne tiet taajamissa vielä niin huonossa kunnossa ole, että 4-vetoa välttämättä tarvitsee.

    Toinen etu on pienikorisuus. Nykymarkettien parkkiruudut ovat niin pieniä, että isompaa autoa saa sompailla tarkemmin. Parkkitutkat auttavat tähän asiaan, en ymmärrä mihin parkkitutkia metsässä tarvitsee?

    Sitten on metsänomistajat, joiden hankintahakkuuta tulee muutama tuhat mottia vuodessa ja päätehakkut pystykauppana päälle. Nämä metsänomistajat eivät ole kiinnostuneita pikkuisista etuveto- ”mmastureista”. Käyttöautona on Hilux, Amorek ym . vastaava. Muuten ajokkina on MB, Toyota LC, BMW X5 maastureita, joilla tehdään pitempiä reissuja Lappiin, Rukalle, Vuokattiin …

    Visakallo Visakallo

    Suomessa tullaan metsänomistajiksi keskimäärin kuusikymppisinä. (Jälleen yksi keskiarvo!) Tämä taas osaltaan vaikuttaa näihin autovalintoihinkin.

Esillä 10 vastausta, 2,291 - 2,300 (kaikkiaan 5,990)