Keskustelut Tekniikka Metsänomistajan parempi uusi auto

Esillä 10 vastausta, 2,311 - 2,320 (kaikkiaan 5,990)
  • Metsänomistajan parempi uusi auto

    Nyt siis on aika etsiä uudempi auto.
    Parametrit:
    Mukavuus maantiellä
    Ilmastoitu
    Automaatti
    Bensiini
    käytetty alle 10v
    kilometrit alle 150 000
    Hinta alle 10 000€
    Ei nahkapenkkejä, pakuja, varmareita ei shitty maastureita
    Optiot:
    neliveto

    Merkkejä:
    Volvo S60 tai S80, ei äksiä
    Citroen
    Muita?

    Ruotsista tai saksasta tuonnin kannattavuus?

  • Visakallo Visakallo
    wanhajätkä

    Tiedossahan se oli että kaikilla autonvalmistajilla oli sama kikka käytössä. Oishan siitä noussut ihan erinlainen älämölö jos muilla ois ollu puhtaat jauhot pussissa. Nyt oltiin uhan hissukseenja ooteltiin milloin itekukanenkin käryää. En ylistä mitään autoa mutta tuo nyt sopii meille toiseksi.

    Uskon enemmän Kemijärven hankkeeseen kun Kemin. Toivottavasti ainakin toteutus. Takkusta on kuidun menekki. Ensiharvennukset täys nolla. Energiapuuta on parituhatta mottia tien varressa eikä yhtään kuormaa oo tänä talvena lähteny vaikka on sopimukset kahdeltakin toimijalta.

    Ei ku +-0 hommaa tehdä enskaa omillakaan koneilla. KEmera sen paikkaa että voi yleensä tehdä. Mutta pakkohan ne on hoitaa ja terveyslannoituksella 15 vuoden päästä harvennuksessa saa jo tilin.

     

    jees h-valta

    Tiguanhan on ikäänkuin puristettu Touaregista pienempään pakettiin ja pitää kuitenkin sisällään ne hyvät ominaisuudet matkantekoon kuin isommassakin. Noinhan ne yleensäkin menee että premiumluokan ominaisuuksia tippuu alaspäin joka vuosi ja lopulta niiden käyttö vakiintuu joka kokoluokkaan soveltuvilta osiltaan. Edelleen samaa mieltä, VW on erittäin hyvä auto ja sellaisena jää parin kuukauden sisään jonkun ostettavaksi Porilaisen autoliikkeen pihalle.

    Tolopainen Tolopainen

    Taitaa olla jo liikkeessä tuosta Volkkarista varauslista, kun tieto on levinnyt että on tulossa vaihtoon. Menee ilmeisesti arvontaan tai automyyjän sukulaiselle.

     

    harrastelija harrastelija

    Näinhän se on, kun on suosittu ajoneuvo, siitä kilpaillaan ja katsastusmieskin varaa. Omalle kohdalle on sattunut muutamia kertoja vastaavanlaista:

    Menin Kuopioon vaihtamaan Volvo Amazonia Ford Cortinaan. Volvo oli ollut aikaisemmin virka-autona ja oikean puoleinen takaovi ei oikein pysynyt kiinni. Alunperin Volvo oli ollut musta, mutta hioin ja maalasin sen punaiseksi. Päivä oli perjantai ja Suonenjoen – Kuopion välillä takaovi aukesi monta kertaa. Teimme naisautomyyjän kanssa kaupat. Myyjä ihastui Volvoon ja kertoi ottavansa sen viikonlopuksi omaan käyttöön! En puhunut mitään vaan läksin ajelemaan Cortinalla Suonenjoelle.

    Nykyistä Toyota Land Cruiseria LJ 70 on nuosiso kysellyt monta kertaa parkkipaikalla ja huoltoasemilla, että onko myynnissä? LJ 70 soveltuu Off road-harrastajille, koska se on rungollinen – kuten maasturin tulee ollakin – omaa lyhyen akselivälin. on lukoilla varustettu ja myös pikkuperäinen,  joten siitä voi varustella eteenpäin

    Gla Gla

    On ihan mahdollista, että VW ”jää parin kuukauden sisään jonkun ostettavaksi Porilaisen autoliikkeen pihalle.” Kenties pidemmäksikin aikaa.

    Ostaja voi olla valmiina tai sitten ei. Mehän emme tiedä, millaisen hyvityksen seurauksena kaupat syntyivät. Jos itselläni olisi tulossa 4000 euron remontti autoon, josta aiheutuu kohtuulliseen nähden kaksinkertaiset polttoainekulut ja joku yli 10 vuotiaasta autostani suostuisi jotain maksamaan, saattaisin lyödä kaupat kiinni melko nopeasti ilman sen suurempaa autokuumettakin. Vaikka sitten menettäisinkin 4% käteisalen uudesta autosta.

    Visakallon linkittämässä Kauppalehden jutussa jää yksi asia vaivaamaan. Kun autovalmistaja pyrkii välttämään tylsyyttä, luvassa ei todennäköisesti ole minunkaltaiselleni kuluttajalle mitään kiinnostavaa. CH-R:ssä ei ole muotoilua lukuunottamatta mitään, millä auto erottuisi markkinoilla. Muotoilunkin vaikutus on negatiivinen, kun erikoiseen ulkonäköön on onnistuttu yhdistämään käytön kannalta surkeat ominaisuudet. Sitten kun käyttökelpoisuus kasvaa ja ulkonäkö saadaan hyväksi, voi valmistaja paukuttaa henkeleitään. Ehkä muualla maailmassa ostovoima on niin kova, että asiakkaat ovat valmiita ostamaan tuollaisen, ajamaan sillä pari vuotta ja sitten luopumaan autosta kyllästyttyään siihen. Tähän markkinaan Toyotakin iskee. Toivottavasti ei käy kuten Nissanille 90-luvun lopulla. Erinomaisista autoista tuli vähemmän ”tylsiä” ja samalla unohtui ylläpitää korkeaa laatua.

    jees h-valta

    Ain niitä ostajia Gla vain tuppaa löytymään noille autoliikkeiden pihojen koristeillekkin. Harvempi siihen on maatunut. Voi se kiertää ehkä jonkin jopparinkin satsiin mutta voihan tukeva citymaasturi vielä kiinnostaa jotain muutakin kuin minua samaisen liikkeen pihalta muutama vuosi sitten. Ulkonäkö kunnossa ja tilava perheenkin käyttöön. Remontti varmasti hoituu kaupan yhteydessä autoliikkeen tomesta. Jos he saavat siitä noin kymppitonnin jonka lähes minulle hyvittivät on varmasti värkeisää varaa tehdä omalla verstaallaan remppa koneeseen.

    torppari

    woeha poejat.. tehkee puukaapat oekeella hintoo nii on vara ostoo hummer.. ei tarvii japanialaesten pikku sity muastureita katella..nyttenkii on netti aatossa alle 100 000 egua pyynti ja ajettu wua 15 000.  siihe mahtuu kyytiinkii se oma mualiman paras raevuri ja se mualiman parraen ketju sahahii.  jos sattuu nuapuri ostamaa kalliimman nii aenaha se on vara sitte vaehtoo vähä uuvempaan  ja kalliimpaa jottei hopialle jiä

    Visakallo Visakallo

    Maailman suosituin auto oli viime vuonna vanha tuttu. Muuten top ten-lista mullistui perusteellisesti.

    Viime vuonna maailmalla myytiin ennätysmäärä henkilöautoja. Määrä nousi edellisen vuoden 73,5 miljoonasta lähes 77 miljoonaan autoon. Tarkkaa lukua ei ole vielä tiedossa.

    Ennätystahdista vastasi suurimmaksi osaksi Kiina noin 35,7 miljoonalla autolla. Edellisenä vuotena luku oli 32,3 miljoonaa. USA:ssa autokauppa piristyi varovasti 17,5 miljoonaan ja Euroopassakin noin 14 miljoonaan.

    Maailman suosikkimallien lista viime vuodelta näyttää mielenkiintoiselta. Vuoden 2015 kymmenen myydyimmän joukosta putosi neljä mallia: Ford Focus, VW Polo, Honda CR-V ja Toyota RAV4.

    Niiden tilalle nousivat Wuling Hong Guang, VW Lavida, Toyota Hilux/Vigo ja Buick Excelle.

    Toyota Corolla/Auris pysyi edelleen kirkkaasti maailman eniten ostettuna automallina. Sen perässä top ten-listalla kävi myllerrys. Joukkoon harppasi yllättäen kolme eurooppalaisittain eksoottista peliä.

    Kuudenneksi kivunnut Wuling Hong Guang on seitsemän hengen tila-auto. Sitä on valmistettu Kiinassa vuodesta 2010 alkaen GM:n ja paikallisen SAIC:n yhteistyönä. USA:ssa malli tunnetaan Chevrolet Enjoyna.

    VW Lavida nousi 7.sijalle. Se on VW:n ja kiinalaisen SAIC:n yhteistyön tuote. Malli perustuu neljännen sukupolven VW Golfiin.

    Kahdeksantena komeileva Buick Excelle on kiinalainen näkemys amerikkalaisesta Buick Veranosta, joka taas perustuu Opel Astraan. Excelle syntyi alkujaan korealaisesta GM-Daewoon Nubirasta.

    Viime vuoden suosikkilistalla on merkittävää myös VW Golfin ja Toyota Camryn alamäki. Vastaavasti jenkkien lavamallit Ford F-150 ja Chevrolet Silverado menestyvät vuosi vuodelta paremmin. Kovan nousun teki myös Hyundai Elantra/i30.

    Suosikkimallit vuonna 2016 (sijoitus vuonna 2015):

    1. (1.) Toyota Corolla/Auris                           1,1 miljoonaa

    2. (3.) Ford F-150                                          707 000

    3. (6.) Hyundai Elantra/i30                            652 000

    4. (9.) Chevrolet Silverado                            648 000

    5. (2.) VW Golf                                              599 000

    6. (-) Wuling Hong Guang (SAIC)                  593 000

    7. (-) VW Lavida                                            545 000

    8. (-) Toyota Hilux/Vigo                                 482 000

    9. (-) Buick Excelle                                        460 000

    10. (5.) Toyota Camry                                  446 000

    Lähde: PricewaterhouseCoopers (PwC)

     

    Visakallo Visakallo

    Suomessa myytiin 2016  119.000 henkilöautoa, eli n. 1,5 promillea koko maailman myynnistä.

Esillä 10 vastausta, 2,311 - 2,320 (kaikkiaan 5,990)