Keskustelut Tekniikka Metsänomistajan parempi uusi auto

Esillä 10 vastausta, 2,331 - 2,340 (kaikkiaan 5,990)
  • Metsänomistajan parempi uusi auto

    Nyt siis on aika etsiä uudempi auto.
    Parametrit:
    Mukavuus maantiellä
    Ilmastoitu
    Automaatti
    Bensiini
    käytetty alle 10v
    kilometrit alle 150 000
    Hinta alle 10 000€
    Ei nahkapenkkejä, pakuja, varmareita ei shitty maastureita
    Optiot:
    neliveto

    Merkkejä:
    Volvo S60 tai S80, ei äksiä
    Citroen
    Muita?

    Ruotsista tai saksasta tuonnin kannattavuus?

  • torppari

    voepi olla jotta tuollehhii tehtaalle tullo tekijät tallinkin laevoella, niinku aenahii sawossa on mehtähallituksella vähä hoono soomi raevoojat..oli tuo hallituksen pomo koettanu sannoo suomeks ja savoks jotta jos on aakkopaekkoja kuusikossa nii jättäkee koevuja..nämä oli ymmärtäny vähä viäri ja oli husopit ruvennu soemaa vähä kovemmin ja vetämään närreikköö harvemmaks ja samalla kaekki koevu poes…vielä on tuo kielimuuri

    Visakallo Visakallo

    Taitavat Mersun tekijät tulla Uuteenkaupunkiin aika paljon myös lentokoneilla. Tehtaalla on osaajia ympäri Eurooppaa aina Välimeren rantoja myöten.

    Osalla palstalaisista on jo sen verran aikaa omilta työajoiltaan, ettei nykyinen työelämä enää ole niin tuttua. Ei tämän päivän Suomessa tarvitse kovinkaan iso firma olla, niin jo puolenkymmentä eri kieltä siellä päivittäin puhutaan. Maatiloilla on sama tilanne.

    jees h-valta

    Jätkä tuolla edellisellä revitteli suulla suuremmalla. Palkat noissa tehtaissa määräytyy pitkälti työehtosopimuksen mukaan joten ilman vuorolisiä ei juuri paljon yli kahdentuhannen kuukausiansioista vielä puhuta. Ja siihen saa tehdä töitä lähes tauotta. Vain lyhyet kahvi-ja ruokatauot. Nekin ”kellokalletuksella” tietysti. Näiden omien hommien eli erikoisalojen myyjien palkat määräytyy kutakuinkin suoraan kahdenvälisellä sopimuksella. Itse olen nykypalkkaani tyytyväinen ja tauot ja rytmin saa aivan omavoimaiseksi määrittää. Aukioloajat tietysti määrää työajan mutta aika hyvin sitten normaalisti saa siitäkin omien asioiden hoitoaikojakin. Noissa tehdastöissähän usein harhauttaa vuorolisät jolla työntekijän ansio nousee jos lähtee tuolle lähinnä puoli-itsarilinjalle.

    Kalle Kehveli Kalle Kehveli

    Taidan olla palstalla ainoa, joka on ollut siellä autoja tekemässä. Täysin orjatyötä, vain ruoskat puuttuvat.

    Visakallo Visakallo

    Millä vuosikymmenellä?

    Kalle Kehveli Kalle Kehveli

    1980…

    oksapuu

    Katukuvassa tänään vilahti uusi 3008, kuski vähän ”vedätteli” 🙂 . Ihan näpsäkkä peli, vielä kun tuohon nelivedon värkkäävät niin hyvä…

    Visakallo Visakallo

    Trafin ja Tilastokeskuksen ensirekisteröintitilasto kertoo positiivisen talousviestin. Sen mukaan tammi–helmikuussa pakettiautoja myytiin neljännes enemmän kuin vuosi sitten vastaavaan aikaan. Kuorma-autojen rekisteröinnit olivat kohonneet 13 prosenttia.
    Autoalan Keskusliiton toimitusjohtaja Pekka Rissa kuvaa nousua huimaksi. Se on alkanut jo viime vuonna. Tuolloin pakettiautojen ensirekisteröinnit suurenivat noin 18 ja kuorma-autojen 23 prosenttia.
    Etenkin rakennusalan yritykset ovat olleet auto-ostoksilla, mikä kuvaa alan hyvää tilannetta. Rakentaminen on lisääntynyt viime vuosina etenkin pääkaupunkiseudulla ja yritykset tarvitsevat paketti- ja kuorma-autoja sekä maansiirtokoneita.

    Jätkä

    Jeessi: -”Jätkä tuolla edellisellä revitteli suulla suuremmalla. Palkat noissa tehtaissa määräytyy pitkälti työehtosopimuksen mukaan joten ilman vuorolisiä ei juuri paljon yli kahdentuhannen kuukausiansioista vielä puhuta. Ja siihen saa tehdä töitä lähes tauotta. Vain lyhyet kahvi-ja ruokatauot. Nekin ”kellokalletuksella” tietysti. Näiden omien hommien eli erikoisalojen myyjien palkat määräytyy kutakuinkin suoraan kahdenvälisellä sopimuksella. Itse olen nykypalkkaani tyytyväinen ja tauot ja rytmin saa aivan omavoimaiseksi määrittää. Aukioloajat tietysti määrää työajan mutta aika hyvin sitten normaalisti saa siitäkin omien asioiden hoitoaikojakin. Noissa tehdastöissähän usein harhauttaa vuorolisät jolla työntekijän ansio nousee jos lähtee tuolle lähinnä puoli-itsarilinjalle.”

    Puotipuksujen palkat näyttää olevan vielävuoden ajan voimassaolevan TES:in mukaan seuraavanlaiset: Palkat nousevat työvuosien mukaan ja olen katsonut palkan korkeimman, eli väh. kahdeksan vuotta alalla olleen palkoista.

    A- ryhmä = 1850 € /kk tuntipalkka 11,56 €/h. Ryhmiä on useampia, joista paras on D – 2280 € /kk  tuntipalkka 14,25 € /h.

    En kyllä noilla palkoilla alkaisi pilkkaamaan autontekijöiden, enkä muidenkaan ansiotasoa. Sen vaan totean, että ei noissa niin hirveästi ole kerskumisen varaa.

    jees h-valta

    Eikö ymmärrys luettuun riitä jätkä? Jos mainitsen että palkat sovitaan päinyhteen pöydän vieressä niin mitä ihmeen työehtojen minimejä silloin alat säheltää? Kyllä nuo taulukotkin samoilla linjoilla autolinjan kaas pärjää ettei senpuoleen. Enkä sitäpaitsi mitään pilkkaa, aivan asiallisia tessinkin mukaan mutta se että olisi jotain erityistä palkassa kun ”pääsee” mersuja tekemään, ei pidä paikkaansa. Ja tiedän myös jonkinverran ammatillisten kouluttajien palkkoja ja niissäkään ei kyllä ole ollut mitään aihetta hurraamiseen. Mutta pääseehän siitäkin toki eläkkeellee. Jossa hurraamista vielä vähemmän.

Esillä 10 vastausta, 2,331 - 2,340 (kaikkiaan 5,990)