Keskustelut Tekniikka Metsänomistajan parempi uusi auto

Esillä 10 vastausta, 2,341 - 2,350 (kaikkiaan 5,990)
  • Metsänomistajan parempi uusi auto

Nyt siis on aika etsiä uudempi auto.
    Parametrit:
    Mukavuus maantiellä
    Ilmastoitu
    Automaatti
    Bensiini
    käytetty alle 10v
    kilometrit alle 150 000
    Hinta alle 10 000€
    Ei nahkapenkkejä, pakuja, varmareita ei shitty maastureita
    Optiot:
    neliveto

Merkkejä:
    Volvo S60 tai S80, ei äksiä
    Citroen
    Muita?

Ruotsista tai saksasta tuonnin kannattavuus?

• Jätkä

Kunhan opettelisit ymmärtämään omia sävellyksiäsi. Jos olet joskus saanut sellaisen käsityksen, että elvistelen eläkkeelläni se suuruuden takia, niin korjaan pikaisesti senkin väärinkäsityksesi, joka ei kylläkään ole sinulla ainutkertainen.

Kyllä minä, kuten lähes kaikki eläkeläiset, lähinnä moitin eläkkeeni pienuutta, kuin myös siitä suoritettavan veron suuruutta.

Tolopainen Tolopainen

Jos on pieni eläke se on omaa tyhmyyttä, miksi et ottanut lisäeläkettä tai mennyt sellaisiin töhin, joista maksetaan kunnon palkka, niin olisi eläkekin isompi kuin puotipuksujen taulukkopalkat. Ei niiden moottorisahojen parissa  värkkäämisestä mitään makseta, pitää kyetä ottamaan vastuuta hiukan isommista koneista, niin saa myös eläkkeen, jolla tulee mukavasti toimeen ja voi heittää pari allinclusive lomamatkaa vuosittain etelän aurinkoon ja autona voi pitää takuuautoa.

Gla Gla

Töisä on muitakin arvoja kuin palkka. Jonkinasteinen loppuunpalaminen tms. väsähtäminen ei ole ollenkaan harvinaista. Omasta lähipiiristä tiedän useita, jotka ovat käyneet välillä huilaamassa viimeisten vuosien aikana. Ja mitä vaativampi työ, sitä suurempi riski tällaiseen on. Vaativuus tietysti suhtautuu tekijän kapasiteettiin ja ominaisuuksiin. Toisaalta helppoakin työtä voi tehdä liikaa, mutta minun tuntemilleni tapauksille on yhteistä työn henkinen kuormitus. Koska rahaa, ainakaan omaa rahaa, vain harvoilla on taskut pullollaan ja kun työelämässä on vauhdikkain vaihe silloin, kun perhekin vaatii huomiota, en jaksa ymmärtää tarvetta ajaa takuuautolla polttaen rahaa sen pääomakuluihin. Ehkä mieli muuttuu sitten, kun on perintörahat taskussa ja lapset maailmalla. Josko metsähehtaareitakin olisi tuolloin jo sen verran, että ilman maasturia ei pärjää. Valitettavasti tulevaisuudessa sen täytyy tienata yhä enemmän, jotta valinta olisi perusteltu eli maasturin ominaisuuksilta vaadittavan saatavan lisäarvon määrä kasvaa. Maasturia ei taloudelliseksi saada ja epätaloudellisten autojen käyttö tulee kallistumaan suhteessa taloudellisiin.

Tolopainen Tolopainen

Ei se väsähtäminen tarkoita elämän loppua, kyllä siitä yleensä muutaman kuukauden sairaslomalla selviää ja voi sen jälkeen hiukan vaihtaa työtehtäviä yhtiön sisällä.

Takuuautoja on monenlaisia, jotkut laittavat saksalaisiin autoihin ylimääräistä ostettaessa ja lisäksi korjaavat niitä omaan laskuunsa. On olemassa aasialaisia laatuatoja ja sitten näitä eurooppalaisia tekeleitä, joiden pito maksaa maltaita. En ymmärrä miksi autoiluun kannattaa pistää mahdottomasti rahaa, kun halvemmallakin pääsee hyvin liikkumaan.

Jätkä

Tollobainen:-Jos on pieni eläke se on omaa tyhmyyttä, miksi et ottanut lisäeläkettä tai mennyt sellaisiin töhin, joista maksetaan kunnon palkka, niin olisi eläkekin isompi kuin puotipuksujen taulukkopalkat. Ei niiden moottorisahojen parissa  värkkäämisestä mitään makseta, pitää kyetä ottamaan vastuuta hiukan isommista koneista, niin saa myös eläkkeen, jolla tulee mukavasti toimeen ja voi heittää pari allinclusive lomamatkaa vuosittain etelän aurinkoon ja autona voi pitää takuuautoa.”

Jos on maksanut lisäeläkevakuutusmaksuja, niin voi vain todeta, että siinä on vaan tyhmää kusetettu oikein kaksin käsin.

Kyllä minun eläkkeeni on tuntuvasti parempi kuin puotipuksujen taulukkopalkat.

Pienkoneasentaja tienaa hyvinkin sen, mitä raskaskoneasentajana. Jos kuitilla tekee pienkoneremonttia, on laskutus helposti satasen tunti.

Eikö sinulla ole autossasi enää takuu voimassa? Minulla on vielä neljä vuotta jäljellä takuuaikaa.

Tolopainen Tolopainen

En ole jakoavaimia pahemmin töissä tarvinnut ei pieniä eikä isoja. Kyllä Suomessa koneiden korjaaminen on niin kalliiksi tehty, että ei kukaan pienkoneita enää korjuuta. Kiinalaiset tekee niin halvalla uusia.

Lisäeläkkeen maksaa  työnantaja, kun puhutaan hiukan paremmista eläkkeistä. Takuuta on vielä autossakin lähes 5v, että on aikaa kerätä vaihtorahaa.

Visakallo Visakallo

Olen ollut elämääni tyytyväinen, sillä yrittäjänä olen saanut kantaa riittävästi vastuuta ja nauttia samalla tietyistä vapauksista. Tärkeintä on myös se, ettei eläkkeelle jäädessä tarvitse köyhäillä, vaan jatkaa elämää niin kuin ennenkin. Tyytyväinen olen myös siihen, että sain aikoinaan nauttia palkkatyön monista eduista. Pidän uusista autoista, eikä tässäkään asiassa tule muutoksia. Jos jotkut ajavat vanhoilla autoilla, se on heidän asiansa aivan samalla tavalla kuin toisten uudella autolla ajokin. Metsänomistajien valitusvirsiä en ole koskaan oikein ymmärtänyt, sillä metsänomistus on vapaaehtoista, ja niistä on ainakin tähän asti päässyt helposti ja kohtuu-, jopa hyvällä hinnalla eroon. Kahdehtijoita minä taas suorastaan rakastan, siltä heiltä saa aina sen kaikkein rehellisimmän tunnustuksen omasta elämäntyöstäni.

jees h-valta

Minä en vielä tiedä pidänkö uudella autolla ajamisesta mutta olettaisin. Kunhan noin kuukauden päästä saadaan kiesi alle. Palkkatyöstä olen myös nauttinut koska se on jokaisen perusluonteellekkin avartavaa olla muiden kaas päivittäin tekemisissä. En olisi tämänkaltainen ihminen jos olisin takahuoneen taaviksi jäänyt tai muuten syrjäytynyt. Toisekseen siitä on saanut rahaa ostella monenlaista, kiinteistöjä, metsää ja kalustoa moneen tarpeeseen. Kun sen on tehnyt aina vakityön turvaamalla pankin myötävaikutuksella.

Visakallo Visakallo

Uudenkaupungin autotehtaan tuotannossa keskivuosiansio on noin 30 000 euroa vuoden työssä olleilla. Lähtövaatimuksia työhön ei varsinaisesti ole, koska tehdas kouluttaa työntekijöitä itse. Kolmivuoro- ja seisomatyö kuitenkin edellyttää riittävää fyysistä kuntoa. Tehdas tiedotti tänään, että vuoden 2018 loppupuolella alkaa kolmannen Mersedes-mallin valmistus. Tähän tarvitaan jälleen tuhat uutta työntekijää nyt rekrytoitavien lisäksi.

Visakallo Visakallo

Pariisin syyttäjävirasto on aloittanut tälä viikolla selvitykset Fiatin dieselmallien mahdollisista päästömanipuloinneista. Ranskan petoksia ja kilpailurikkomuksia tutkiva virasto DGCCRF kehotti jo helmikuun alussa oikeuslaitosta puuttumaan raskaisiin epäilyihin.

Fiat Chryslerin epäillään ohjelmoineen Volkswagenin tapaan dieselmoottoreita niin, etteivät typenoksidien todelliset päästöt paljastuisi mittauksissa.

Fiat Chryslerin päästöjä sihdataan Ranskan lisäksi ainakin USA:ssa ja Saksassa. Myös EU vaatii italialaiskonsernilta vastauksia epäilyihin.

Ranskassa tutkitaan parhaillaan kymmenen autonvalmistajan epäiltyjä päästöhuijauksia. Kilpailuviranomaiset ovat vieneet tähän mennessä oikeuteen Volkswagenin ja Renaultin tapaukset. Renaultia uhkaavat noin 3,5 miljardin euron sakot.

Päästöpuolelta kuluu hyviäkin uutisia, kun Opel sai dieseleistä pitkien selvistysten jälkeen ranskalaisilta puhtaat paperit.

Esillä 10 vastausta, 2,341 - 2,350 (kaikkiaan 5,990)