Keskustelut Tekniikka Metsänomistajan parempi uusi auto

Esillä 10 vastausta, 2,401 - 2,410 (kaikkiaan 5,990)
  • Metsänomistajan parempi uusi auto

    Nyt siis on aika etsiä uudempi auto.
    Parametrit:
    Mukavuus maantiellä
    Ilmastoitu
    Automaatti
    Bensiini
    käytetty alle 10v
    kilometrit alle 150 000
    Hinta alle 10 000€
    Ei nahkapenkkejä, pakuja, varmareita ei shitty maastureita
    Optiot:
    neliveto

    Merkkejä:
    Volvo S60 tai S80, ei äksiä
    Citroen
    Muita?

    Ruotsista tai saksasta tuonnin kannattavuus?

  • jees h-valta

    Ei noista ominaisuuksista ainakaan haittaa ole kun lähes nelisen tuntiakin voidaan yhtä soittoa ajella. Toki sitä ei käsitä jos käy kylillä kaljakaupassa ja palaa jälleen korpeen. Ei siinä suuria ominaisuuksia tarvita.

    Jätkä

    Joudutko Jeessi ihan itse lähteä hakemaan kyliltä kaljasi? Kannattaisi sinunkin lopettaa tuo jatkuva juopottelu. Minä olen sen tehnyt jo vuosikaudet sitten.

    jees h-valta

    No eipä tässä erireissuja ajella kylille muutenkaan. Kyllä lähes päivittäin, (kun kylälle on sillan ylitys), tulee käytyä että kauppatarpeet kulkee siinä sivussa mukana. Ja sattuupa tuo tankkaus autollekkin olemaan nykyään sillä puolen jokea.

    harrastelija harrastelija

    Nykyautoissa valmistajat kilpailee siitä, että kenellä on eniten elektroniikkaa. Elektroniikan avulla on kyllä saatu p.aine/ happi suhde ideaaliseksi, mutta ohessa on sitten kaikenlaista turhaa hömppää.

    Itselle riittää muutama perustoiminto, kuten : * automaattivaihde, *pysäköintitutkat, * vakionopeussäädin, * navigaattori, * bluetooth, * radiosoitin, * espi, * absi, * keskuslukko, * lasin nostimet, *vetokoukku. Sitten on monia elektroonisesti ohjattuja toimintoja, jotka helpottava ajoa, mutta voidaan helposti hoitaa manuaalisestikin.

    Tihkukytkimet, valonvaihtajat (nykyliikenteessä pitkiä valoja tarvitaan hyvin vähän) sähköiset istuimen säätäjät, kaistanvahdit eivät toimi jäisellä tiellä, missä tieviivoja ei näy…..

    Gla Gla

    Harrastelija: ”Jos suurempi tarve on ajaa vuodessa vaikka 30 000 km pitkiä ajoja, niin kyllä sitä mieluummin tekee taivalta sopivan tilavalla – ja samalla vakaalla autolla. Kaikilla autoillahan pystyy ajamaan, mutta onhan se miellyttävämpi painasta cruiseri päälle ja lepuuttaa vasenta jalkaa.”

    Minusta esim. VW Golf on täyttänyt nuo vaatimukset jo vuosikaudet. Onko Golf sinusta liian epävakaa ja/tai ahdas tai muuten sopimaton 30 tkm vuotuiseen ajosuoritteeseen? Tavaratilan tarpeesta riippuu, valitaanko 4,5 metrinen farkku vai riittääkö 4,2 metrinen pystyperäinen malli. Muutenhan autot ovat jokseenkin identtisiä.

     

     

     

    Jätkä

    Volkkarin kysytyimmät autmallit ovat kuitenkin autoja, joilla matkanteko on helppoa. Minun käyttämäni Volkkarit ovat kaikki ( lukuunottamatta kupla-Volkkaria) – olleet autoja, joissa löytyy hyvä ajoasento, hyvä kyyti ja joissa ainoa vaihe, jossa pitää ”ajaa”, on se, kun auto otetaan katoksesta ja viedään tien päälle. Sen jälkeen tuntuu, että auto tietää, mihin ollaan menossa.

    Kun lukee autolehtien koeajoraportteja, joissa vertaillaan eri henkilöautoja keskenään, on ajo-ominaisuuksien puolesta kärjessä olleet jo vuosikymmenten ajan VAG- konsernin merkit, eli siinä firmassa tiedetään, millainen alusta autossa pitää olla.

     

    Gla Gla

    En yhtään ihmettele, miksi konsernin autoja myydään paljon. Onhan niissä erinomaisia ominaisuuksia. Golf ja Octavia etenkin farkkuna ovat jokseenkin täydellisiä varsin monen käyttäjän tarpeisiin. Itsekin pidän niitä tällä hetkellä kiinnostavimpina vaihtoehtoina omaan käyttööni, onhan autoihin saatavilla vakiota hiukan korkeampi jousituskin. Harmi vain, että testeissä arvioidaan pääasiassa uuden auton ominaisuuksia ja valtaosa elinkaaren käytön huolettomuudesta jää toissijaiseen arvoon. Kun nykyinen autoni on ainakin tähän saakka ollut luotettava ja viat suht edullisia korjata, ei luottamus VAG:n suhteen ole yhtä korkealla. TSI ja/tai DSG-kirjainyhdistelmän kanssa on syytä budjetoida useamman tonnin ylimääräiset korjauskulut ensimmäisen 200 tkm ajalle normaalien korjausten lisäksi, puhumattakaan 300-400 tkm elinkaaresta.

    harrastelija harrastelija

    Gla’lle: Olen vw:n konsenissa ollut jopa töissä ja ensimmäinen oma auto oli Vw 1 600 sedan. Tiguanilla käytiin ajamassa ja muistaakseni kerroin, että hyvältä tuntui. Vw Alltracikkia odottelen, että milloin pääsee kokeilemaan? MB oli vaihdossa, kun ajettiin Passattia dsg:llä. Vw tarjosi entisestä aika hyvin, mutta Volvo silloin voitti, koska Passatissa oli niin ruma perä 🙁

    Poika ajoi Skodalla yli 300 000 km ja toisen pojan perheellä on kaksikin Skodaa. Varmoja autojahan nekin ovat, mutta vähän tuntuu vanhan aikaisilta, ennemmin vaikka Golf. Matalan auton penkiltä alkaa olla jo tässä iässä vaikeahko nousta. Kyllä se nivelillä parempi on, jos autoon saa nousta eikä laskeutua!

    jees h-valta

    No johan on VW NIIN loistava auto! Missäs ne takinkääntäjät luurasikaan? Onpa hauskaa lukea oikein olan takaa jätkänkin suitsutusta, vai osaa ite mennä sinne kaljakauppaan. Oppivainen yksilö-VW, ei silti ihme, on se varmaan senverran usein tikattu reitti. Vaikkei olisi vielä tietotekniikasta haisuakaan on varmasti oppinut. Taitaa olla senverran syvät urat siinä kuraprunnissa jota tieksi vissin sielläpäin kutsutaan.

    Jätkä

    Meillä ei tarvitse ”katumaasturia” pistää osamaksukaupan tilaukseen, menee sentää viime kesänä päällystetty valtatieksi kutsuttu baana vierestä  Luuletko mäntti, että olisin useita (jopa uuttakin) Volkkaria ostanut, jos se olisi niin paska kuin sinun ropposesi ovat – ja tulevat olemaan jatkossakin.

Esillä 10 vastausta, 2,401 - 2,410 (kaikkiaan 5,990)