Keskustelut Tekniikka Metsänomistajan parempi uusi auto

Esillä 10 vastausta, 2,411 - 2,420 (kaikkiaan 5,990)
  • Metsänomistajan parempi uusi auto

    Nyt siis on aika etsiä uudempi auto.
    Parametrit:
    Mukavuus maantiellä
    Ilmastoitu
    Automaatti
    Bensiini
    käytetty alle 10v
    kilometrit alle 150 000
    Hinta alle 10 000€
    Ei nahkapenkkejä, pakuja, varmareita ei shitty maastureita
    Optiot:
    neliveto

    Merkkejä:
    Volvo S60 tai S80, ei äksiä
    Citroen
    Muita?

    Ruotsista tai saksasta tuonnin kannattavuus?

  • jees h-valta

    Onpa hyvä että annustajaeukon taipumuksiakin sieltä korvesta löytyy. On se mukava tietää milloin pääsee tila-Touranilla kylille tahi sitten ei. Minulle ei yhtään paskaa volkkaria ole osunut, kun vain yksi on tullut ajeltuakkin mutta tyytyväinen olen. Ja näyttää sitä olevan liikkeellä jopa laajemminkin näissä kuhnureissa jotka vain haaveilevat ja haaveilevat vaihtoa. Luulisi se Golffikin sitten kelpaavan jos niin kerran on ”taivaalliset” ominaisuudet. Mutta toki ne eivät varmaan aivan vieläkään yllä sen ”jumalaisen” Corollan tasolle sentään.

    jees h-valta

    Tuli muuten sitten tänään bongattua aivan ehta tuliterä 3008:n Harjavallan katukuvasta ja musta ja kiiltävä ja virkeästi liikkuva näytti olevan. Erottui massasta edukseen ja sinällään ilahduttavaa noin yleensäkkin ranskalaisautoissa. Aina löytyy persoonallista ilmettä oli sitten malli mikä tahansa. Jota taas ei saksalais/saati korealais/saati japanilaisversioista löydy itkemälläkään. Audin ulkonäössä pikkuisen mutta sisältä täyttä p..kaa.

    Visakallo Visakallo

    Automyyjä lupasi, että Mazda kääntää parkkipaikoilla päitä aivan toiseen tahtiin kuin monet muut merkit. Se lupaus on kieltämättä pitänyt. Viime viikollakin yksi naisihminen käveli kiinni oman Golfinsa keulaan, kun jäi tuijottamaan Mazdan sulavaa muotokieltä! Kyllä siellä Japanissakin on alettu autoja muotoilla aivan toiseen tahtiin kuin joskus ennen.

    Jätkä

    Jotain rajaa saisi tuossa muotokielessäkin jo olla. Alkaa nuo kotteromalliset autot muistuttaa lintulaudan ja käkikellon risteytystä.

    Mistään tyylistä ei voi enää niiden kohdalla puhua.

    harrastelija harrastelija

    Korreloiko ulkonäkö ja ajomukavuus?

    Visakallo Visakallo

    Kyllä vain! Mazda on tähänastisista autoistani kaikkein paras ajettava.  Nyt tämän voi jo sanoa, sillä kaikki ajopinnat on nyt tullut jo koettua. Tänä päivänä lähes kaikki autot ovat hyviä ajettavia, mutta pieniä eroja kuitenkin löytyy. Huonoilla ajopinnoilla eron havaitsee parhaiten. Kannattaa rohkeasti kokeilla useampia automerkkejä ja -malleja. Vanhat mielikuvat menevät silloin monesti romukoppaan. Kehitystä on tapahtunut koko ajan.

    Gla Gla

    ”sulavaa muotokieltä”

    Hyvin on markkinointi hommansa hoitanut.

     

    Visakallo Visakallo

    Se oli kyllä oma lainaukseni jostain rakennusalaan liittyvästä julkaisusta!

    harrastelija harrastelija

    Kilpa-autoilu on kautta aikojen ollut auton kehityksen pohjana. Ajonopeus on F1 ja rallissakin niin suuri, että tuulitunneleilla on hyvin tarkasti tutkittu ajoneuvon linjoja. Tämä sen vuoksi, että ajovastus lisääntyy nopeuden toisessa potenssissa.

    Ajotyyli on sitten kiinnikuljettajasta. Latvalan ja Ogierin menestyksen ero johtuu Latvalan repivästä ja tosin näyttävistä ajolinjoista. Ogier ei ole niin näyttävää, mutta maalissa sitten tyyliero huomataan ajasta. Ajotyylillä on myös suuri vaikutus auton kestävyyteen.

    Mäkinen on saanut vähän rauhoitettua Latvalan kohellusta. Tulevaisuudessa veikkaan, että Kalle on seuraava Mäkisen kuski, ajolinjat ovat ainakin jo nyt todella juohevan – ja kello tykkää!

    Jätkä

    Varsinkaan ralliautoissa muotoilussa ei ole pyritty sulavuuteen, vaan siihen, että auto painuisi paremmin tiehen kiinni. Suosilla osuuksilla kaikkien spoilereiden ja taka”hyllyjen” poissaolo antaisi autolle huomattavan lisävauhdin. Samaa on F1- autoissakin, vai luuletteko, että takasiipeä avataan vai sulavalinjaisuuden esittämiseksi.

Esillä 10 vastausta, 2,411 - 2,420 (kaikkiaan 5,990)