Keskustelut Tekniikka Metsänomistajan parempi uusi auto

Esillä 10 vastausta, 2,491 - 2,500 (kaikkiaan 5,990)
  • Metsänomistajan parempi uusi auto

    Nyt siis on aika etsiä uudempi auto.
    Parametrit:
    Mukavuus maantiellä
    Ilmastoitu
    Automaatti
    Bensiini
    käytetty alle 10v
    kilometrit alle 150 000
    Hinta alle 10 000€
    Ei nahkapenkkejä, pakuja, varmareita ei shitty maastureita
    Optiot:
    neliveto

    Merkkejä:
    Volvo S60 tai S80, ei äksiä
    Citroen
    Muita?

    Ruotsista tai saksasta tuonnin kannattavuus?

  • Jätkä

    harrastelija: ”-Synnyttäminen luonnolliseti vaatii riittävän tilan, mutta eihän siinä takapenkille tarvitse molempien aikuisten ängetä.

    Mini oli sentään suhteellisen tilava takaosaltaan, kun siinä etupenkit väistyivä hyvin jalkatilaa tehden. Muistan, kun huimassa nuoruudessani jokusen kerran harrastin läheisempää kanssakäymistä vastakkaista sukupuolta olevan henkilön kanssa.

    Samaa puuhaa harjoitin myöhemmin pikku-Fiatissa, ja kyllä se sielläkin onnistui, vaikka nainen olikin tuntuvasti pitempi versio.

    Visakallo Visakallo

    500 000 Volkswagenin dieselautoa odottaa korjausta Yhdysvalloissa. Niissä on niin sanottu huijausohjelma, jolla Volkswagen vääristeli päästölukemia testeissä.

    Volkswagen on luvannut ostaa autot takaisin, jos korjauksesta ei päästä sopuun. Ehdotettujen toimien on kelvattava Yhdysvaltain viranomaisille.

    Erityisen ongelmallisia ovat 325 000 niin sanotun ensimmäisen sukupolven dieselautoa vuosilta 2009–2014. Niissä käytetään vanhempaa teknologiaa typen oksidien puhdistukseen.

    Parempien typpioksidipuhdistimien asentaminen ei ole yksinkertaista, International Council on Clean Transportationin asiantuntija John German sanoi uutistoimisto Bloombergille. Volkswagen on luvannut, että muutokset eivät vaikuta auton suorituskykyyn. Moottorissa ei ole kunnolla tilaa uudelle puhdistimelle.

    Voi olla, että muutostyöt ovat yksinkertaisesti liian kalliita – varsinkin, jos lakivääntö viranomaisten kanssa venyy. Autojen arvo laskee kuitenkin koko ajan.

    – Kaikki on mahdollista, mutta jos kustannukset ylittävät romuttamisen kulut varsinkin vanhemmissa vähäarvoisissa autoissa, Volkswagen voi vain romuttaa ne, German sanoi.
    Taloussanomat

    jees h-valta

    Kaupallista, peri kaupallista ja siinä tuota dieselautojen tulevaisuuttakin sivutaan samalla. Piisaa uuskierrätettyä terästä ja hiukan muoviakin nykyautojen tekoon. Mitä niitä vanhoja romuja yrittää ehostaa kun uusiakin tehdään. Ja paljon parempia.

    MJO

    Kirjoittaa yes-mies, joka ostelee vanhoja ns. ”premium” volkkareita.

    jees h-valta

    Kirjoittelee juu mutta ei yritä ehostaa vanhaa eikä varsinkaan dieseliä vaan bensa-auto se VW ”premiumina” on ja lähipäivinä vaihtuu seuraavaan bensiinicitymaasturiin joka onkin sitten toinen merkkinsä edustaja H-vallassa. Ensimmäisen oli tilannut heti joulukuussa kun oli nähnyt ensimmäiset mainokset. Sai noin vajaa kuukausi sitten. Poikkesi tänään jutulla.

    MJO

    TSi, TFSi tai FSi bensakone ja hajosiko jakopää.. heh..

    jees h-valta

    Ei tässä mitään VW:a olla ostamassa MJO. Maailman parasta moottoria tyrkkää seuraavaan painokseen.

    rööri roope

    Tiedätkö jees mikä automerkki Fokuksen alusta jossa pösön diesel kone?

    sitolkka

    Miksi metsänomistajan auto eroaisi muiden ihmisten menopeleistä. Vihreät kieltää autoilun kuitenkin. Eli ei kannata autoa enää uusia.

    jees h-valta

    Pitää myös myöntää tulevaisuuden tilanne kun se kerran on helposti nyt luettavissa. Miksi takoa päätä seinään kun pääsee paljon helpommalla kun myöntyy piperryksen vaatimuksiin. Mitään vahinkoahan siinä ei käytännössä tehdä. Vaatimukset haastavat ainoastaan autojen valmistajia. Meidän käyttäjien osa on helppo. Ajaa ja nauttia valmiista huipputuotteesta.

Esillä 10 vastausta, 2,491 - 2,500 (kaikkiaan 5,990)