Keskustelut Tekniikka Metsänomistajan parempi uusi auto

Esillä 10 vastausta, 2,501 - 2,510 (kaikkiaan 5,990)
  • Metsänomistajan parempi uusi auto

    Nyt siis on aika etsiä uudempi auto.
    Parametrit:
    Mukavuus maantiellä
    Ilmastoitu
    Automaatti
    Bensiini
    käytetty alle 10v
    kilometrit alle 150 000
    Hinta alle 10 000€
    Ei nahkapenkkejä, pakuja, varmareita ei shitty maastureita
    Optiot:
    neliveto

    Merkkejä:
    Volvo S60 tai S80, ei äksiä
    Citroen
    Muita?

    Ruotsista tai saksasta tuonnin kannattavuus?

  • jees h-valta

    Niin ja rööri varmaan meinailee tuota Volvoaan mainostaa? Fordin alustat kyllä mainittu myös maailman parhaiksi joten kaksi parastahan siinä sitten kohtaa.

    rööri roope

    Hyvä jees nii on,Oli muuten pösön dieselkoneessa citikan merkillä varustettu nokkahihna.eka vaihto syksyllä oli.

    Visakallo Visakallo

    Viherlandia-Suomessa saa ajaa vain uusilla vähäpäästöisillä autoilla. Itseajavien autojen yleistyessä voi kuljettajakin vaikka vähän pössytellä aatetoverien kanssa ja antaa auton viedä. Autoilu tosin sallitaan vain puolueen jäsenille ja muutamille muille tärkeille henkilöille. Katsotaan nyt mihin Viher-Jyväskylässä päädytään. Neste-Ralli otetaan varmasti Lahdessa ja Heinolassa aivan mielellään isännöitäväksi, kun Jyväskylä sen alueellaan kieltää. Samoin käy varmasti monille yrityksillekin.

    Puuki

    Bensamoottorit päästää c02:a itikan pierun verran suhteessa muuhun tuprutteluun, vaikka hiiliveroa maksetaankin niistä n. 15-kertaisesti   , kun päästöt lasketaan päästöoikeuksien hinnan mukaan.

    Dieselmoottorien päästöt on jo merkittävämpiä varsinkin suuremmissa kaupungeissa. Siksi kai niitä ei kohta enää h-autoissa käytetäkään ellei sitten moottoreita muuteta vähemmän saastuttaviksi.

    pikkutukki

    Taas yksi sähkönsyöjä . Onneksi sähköä saa töpselistä 🙂 .

    jees h-valta

    Onneksi ydinvoima jyllää. Kunhan ranskalaismylly alkaa jauhaa.

    harrastelija harrastelija

    ”Puukin” kanssa erimieltä! Dieselmoottorien päästöt on jo merkittävämpiä varsinkin suuremmissa kaupungeissa. Siksi kai niitä ei kohta enää h-autoissa käytetäkään ellei sitten moottoreita muuteta vähemmän saastuttaviksi.

    Henkilöautojen dieselithän on juuri kehitetty vähäpäästöisiksi. Suodattimilla saadaa noet pois. Diesel-moottorin hyötysuhde on niin paljon bensamoottoria parempi (jopa 30-40 %), että se näkyy fossiilisen raaka-aineen tarpeessa!

    Tuo kaupunkien saastuminen on monen saastuttajan summa, suurena tekijänä on kivikylässä ahtaasti asuvien ihmisten huoltamiseen tarkoitetut kuorma-autot, joiden päästöt ovat eri luokkaa kuin suodatetut h-autojen d-moottorit.

    Olen viimeksi ajanut bensakuormuria autokomppaniassa 1960-luvulla. Kulutus oli tankkimittareiden mukaan 60-70 l/100 km.

    Klapikone

    Diiseleissä tosiaan parempi hyötysuhde, mutta kai nuo hiukkaspäästöt edelleen on jonkinlainen ongelma, kun niitä kaupungeissa kielletään?

    Meillä oli armeija-aikaan telakuorma-autot, joilla kuljettiin. Moottorina bensa v6. Kulutus maantiellä 80 – 90l/100 ja maastossa 100 – 110 litraa/100km.

    Pitää olla bensaa varastossa jonkun verran, jos sota syttyy.

    Sähköautossa hyötysuhde ylivoimainen.

    Puuki

    Esim. Saksassa muutamissa kaupungeissa ei saa enää ajaa diesel-käyttöisillä h-autoilla noki-ja typpioksidipäästöjen takia. Ne päästöt on hengitysilman laadulle paljon haitallisempia kuin hiilidioksidi ja päästömäärät jopa monikymmenkertaisia Co2:iin verrattuna.

    rööri roope

    Jyväskylässä ensikesänä saa vain kävellä.Viherkommarit saa kyllä ajaa autolla ei omalla vaan kaverin bemarilla.Sitten ollaan niin neekeriä!

Esillä 10 vastausta, 2,501 - 2,510 (kaikkiaan 5,990)