Keskustelut Tekniikka Metsänomistajan parempi uusi auto

Esillä 10 vastausta, 2,511 - 2,520 (kaikkiaan 5,990)
  • Metsänomistajan parempi uusi auto

    Nyt siis on aika etsiä uudempi auto.
    Parametrit:
    Mukavuus maantiellä
    Ilmastoitu
    Automaatti
    Bensiini
    käytetty alle 10v
    kilometrit alle 150 000
    Hinta alle 10 000€
    Ei nahkapenkkejä, pakuja, varmareita ei shitty maastureita
    Optiot:
    neliveto

    Merkkejä:
    Volvo S60 tai S80, ei äksiä
    Citroen
    Muita?

    Ruotsista tai saksasta tuonnin kannattavuus?

  • MJO

    Maailman parasta moottoria tyrkkää seuraavaan painokseen.

    Mikäs on jessen maailman PARAS ja MAHTAVIN?

    Et kai ole kirjoituksissa, niin läpinäkyvä, että se olisi ”ranskis”?

    Visakallo Visakallo
    Gla Gla

    Maailman paras moottori on jonkun orkesterin (lehdistö tai joku autoliitto) valinta yhdessä kokoluokassa vuoden moottoriksi. Mitään syytä ei minulla ole epäillä, etteikö tuo olisi terve kone. Aika näyttää, onko siitä kahden vuoden tai jopa 15 vuoden käyttöön, kuten oman autoni koneesta.

    Jätkä

    MJO:”-
    <div class=”comment__text”>

    Maailman parasta moottoria tyrkkää seuraavaan painokseen.

    Mikäs on jessen maailman PARAS ja MAHTAVIN?

    Et kai ole kirjoituksissa, niin läpinäkyvä, että se olisi ”ranskis”?

    Jeessin paras ja mahtavin on se, mikä Jeessillä on, taikka on tulossa. Oli se minkälainen ja mikä tahansa.

    </div>

    jees h-valta

    Koitahan jätkä vain huoltaa omat lahjoitusvagenis. Minulla on täysi syy olla tyytyväinen nykyiseen autoon joka on moitteetta tehnyt taivalta muutaman vuoden. Mitään ongelmia ei taipaleella ole ollut ja matkan laatu on ollut premiumia ja sujuvuus on ollut taattua. On täysi syy olettaa vuoden autolta aivan samoja ominaisuuksia ja hiukan pienemmillä käyttökuluilla. Eli täysi syy olla valinnasta tyytyväinen kunnes toisin huomioidaan. Pääsiäisreissu vielä VW:lla ja sitten pitäisi jo uutta saada ajoon. Pikkuhiljaa niitä on aikataulussaan tippunut ja ne ketkä ovat omansa saaneet ovat kyllä suitsuttaneet tyytyväisyyttään aivan estoitta.

    Jätkä

    Jeessi: ”-ne ketkä ovat omansa saaneet ovat kyllä suitsuttaneet tyytyväisyyttään aivan estoitta.”

    Siis se yksi Harjavaltalainen, joka on jo ”saanut” uuden Pösön. lienee Jeessin sielunveli?

    jees h-valta

    Kyllä nämä puolituttuja ovat olleet ja pösöistähän on hiukan enemmänkin noita malleja kuin tuo vuoden auto. Jonka ensimmäinen H-valtalainen on puhtaasti asiakkaamme. Esim. tätä Allure-varustelua löytyy muistakin mallinumeroista ja tässä naapurustossa on jo pitkältä ajaltakin pösön käyttäjiä jotka vaihtavat muutaman vuoden välein uuteen. Eli laajempaakin mallin näkökulmaa löytyy. Ja uskollisuutta merkille taattuun tyyliin. Panehan jätkä jalkaa pankin oven väliin ja tempaiset kerrankin uutta ranskalaisautoa tilaukseen. Todella AUTOA!

    rööri roope

    Tänään Kiteellä koeajossa 3008 kommentit illalla jos pääsen niin hienon kaaran rattiin.

    Gla Gla

    Laaja näkökulma on varsin vaikeasti käsiteltävä termi. Jos vaihtaa parin vuoden välein uuteen, eihän siinä auton luotettavuudesta ja vikaantumisherkkyydestä saa mitään käsitystä. Helpompaa on lukea TM:n koeajosta, millainen uusi auto on. Tai jos on tarve vaihtaa parin vuoden välein uuteen, kertooko se kyseisen mallin ominaisuuksista enemmän kuin nopeasti ajateltuna voisi olettaa? Uutuuden viehätyksen jälkeen alkaa totuus paljastua ja se ohjaa autokaupoille. Voi myös tietysti kertoa enemmän omistajastaan kuin autosta.

    Kun ajaa noin aluksi 10 vuotta ja/tai 300 tkm samalla autolla, voi sanoa jotain sen mallin ominaisuuksista. Ongelmana tietysti on se, että kun tuon jälkeen vaihtaa uuteen, on malli vaihtunut ainakin kahteen kertaan eli uusi voi olla täysin erilainen kuin vanha.

     

    Klapikone

    Tuosta autojen pitkäaikaiskestävyydestä.

    Omienkokemusten mukaan, melkein autossa kuin autossa alkaa suuri osa tekniikasta olla vaihto kunnossa 200 000 – 300 000 välillä. Noilla kilometrillä ostetuista (hinta 1000 – 2000e) on kaikissa ollut melko tiuhaan erilaista remonttia, kunnes on käytännössä koko tekniikka ja alusta läpikäyty.

    Taas kun on ostanut jonkun yli 300 000 ajetun (hinta 500 e) on päässyt pikku remonteilla, kun on autossa melkein kaikki osat kerran vaihdettu. Tämän voi myydä sitten hintaan 600e, jos haluaa jostain syystä vaihtaa. (Ei olisi pitänyt)

    Ja kaikki ovat olleet saksalaisia tai ruotsalaisia Premium luokkaa.

Esillä 10 vastausta, 2,511 - 2,520 (kaikkiaan 5,990)