Keskustelut Tekniikka Metsänomistajan parempi uusi auto

Esillä 10 vastausta, 2,521 - 2,530 (kaikkiaan 5,990)
  • Metsänomistajan parempi uusi auto

Nyt siis on aika etsiä uudempi auto.
    Parametrit:
    Mukavuus maantiellä
    Ilmastoitu
    Automaatti
    Bensiini
    käytetty alle 10v
    kilometrit alle 150 000
    Hinta alle 10 000€
    Ei nahkapenkkejä, pakuja, varmareita ei shitty maastureita
    Optiot:
    neliveto

Merkkejä:
    Volvo S60 tai S80, ei äksiä
    Citroen
    Muita?

Ruotsista tai saksasta tuonnin kannattavuus?

• Gla Gla

Itse ajan japanilaisella taviksella, eikä remonttia ole tiuhaan tarvinnut tehdä. Tälläkään hetkellä ei ole mitään, mikä vaatisi toimenpiteitä. Toki ikääntyminen alkaa näkyä, esimerkiksi talven aikana oikean sivupeilin lämmitys lakkasi toimimasta, mutta sitä en enää aio korjauttaa. Sähköinen säätö kuitenkin toimii.

Uskon kuitenkin, että jos käytettynä lähtisin samanlaista autoa 500-2000 eurolla ostamaan, herkästi todellisen murheenkryynin itselleni saisin. Vaan kun olen uudesta saakka autollani ajanut, kohtalaisen hyvää huolta siitä pitänyt ja siten historia on tiedossani,  tilanne on toinen. Voi tietysti olla, että tavisjapsin sijaan aikanaan 1,5…2-kertaisella hinnalla hankittu saksalainen tai ruotsalainen premium olisi jo 100 tkm sitten tullut korjausten takia liian kalliiksi ylläpidettäväksi ja lähtenyt vaihtoon.

Klapikone

Kai se sitten täytyy siirtyä japanilaisiin tavis- autoihin.

Toisaalta jos on perus luotettavaksi todettu auto, (tai on merkkiuskollinen?), joka maksaa sen 500e, ei sijoituksen riski ole kovin iso.

Jätkä

Jeessi. En usko, että minä ihan heti Peugeot-kauppaan lähden, kaksi pösöä on pihassa, enkä aio merkkiä lisää hankkia.

Onhan minulla ollut yksi Ranskis ennenkin Rellun malli 12, joka oli kyllä semmoinen lellutin, ettei pahemmasta väliä.

MJO

Jeessin pösö on vuoden auto, joskus jopa kahden..

Olihan Fiat uno:kin vuoden auto, muttei sillä romulla mitään tehnyt.

rööri roope

Tuli se jeesin pösö koeajettua.Ihan ok hintaansa nähden 28000 ekee.Miinusta pieni kone (1,2) ei karkaa käsistä kun tallaa painaa,huono äänieristys (rengasäänet).Nelikko tulee myöhemmin.

Esittelijä ei kauppamies liekkö säikähtäny kun tulin autolla ei alkanu hieroo kauppoja milläin muodoin.En kyllä alkanu minäkään.

Jeesille ihan hyvä kaakon reisulle harkitsisin kyllä kärryn vetämistä varsinkin raskaalla lastilla.

Tolopainen Tolopainen

Saako edes vetää kärryä, Ford edellyttää pikku bensakoneeseen, tehokkaampaa vedenkierrätystä, jos vetää peräkärryä. Jessille auto tulee iliman koukkua, näin on maininnut.

jees h-valta

Tolopalta oikeaa infoa, en yleensäkkään halua vetää kärryä millään matkalla. Siksi minulla on avolava-auto. Ei ole ollut VW:kaan koukkua. Olen silti joutunut toisten mökkiroinien yli ajamaan moottoritiellä kun oli jonkun mökkiläisen huonosti kiinnitetyt tavarat lähteneet myrskyssä kiitämään kärriltä. Kun sellainen tilanne tulee pimeällä ja tosi huonon näkyvyyden aikana eteen oli aika vaistomaisia liikkeet joita tehtiin. Korkeimmat ryönät koitin sihdata auton pohjan keskelle ja se onnistui. Matalampaa kamaa jäi renkaiden alle. Mikään ei omassa autossa rikkoontunut vaan jatkoimme pysähtymättä. Ei paljon kiinnostanut nokkaansa pihalle laittaa siihen keliin. Setviköön pöljäilynsä. Rööriltä sentään kohtelias arvostelu, Kiitos siitä! Kokeiluautosi on varmaan ollut vielä talvirengastettu mutta onhan sitä siitä hiukan moitittu kieltämättä. Huomasihan sen itekkin ettei se aivan kolmelitraisen V-6:n tehoille yllä mutta ei tarviikkaan. Tässä myönnytys piperryksen suuntaan. Ohituksiin on vain hiukan tarkistettava turvamatkoja. Muuten varmasti meitin kuormalla liikkuu riittämiin.

jees h-valta

Kuolasin muuten Fiat Ducatoa avolavana kun taannoin poikettiin liikkeen pihassa Porissa. Mutta kun juuri kerkesin sopia pojan kaas Chevyn laitosta en enää viitsi juuri katsastettua heti vaihtaa. Mutta jos viihtyy pidempään siellä se Fiiu kuorma-auto niin laitan kotitulille päin.

Visakallo Visakallo

Minua hieman ihmetyttää tuo mielikuva ”tavisjapseista”. Samantasoisestihan autot nykyisin varustetaan on ne sitten kotoisin mistä hyvänsä. Hintaluokka ja varustelupakettihan sen varustelun määrää eikä valmistusmaa. Japsiautojen sisustuskaan ei häviä yhtään eurooppalaisille tai muille autoille, voi olla jopa päinvastoin. Löytyy nahkaa, puuta, tekstiiliä, ym. roinaa kuka mitäkin haluaa.

oksapuu

Aikamoinen peliliike, V6, neliveto VW:n jälkeen tuo 3008. Pökötissä sittarin koppa, vajaaveto ja 1,2 litran 3 syl:moottori…

Auto on kyllä nätti kuin karamelli ja nelivetokin tulossa…

Esillä 10 vastausta, 2,521 - 2,530 (kaikkiaan 5,990)