Keskustelut Tekniikka Metsänomistajan parempi uusi auto

Esillä 10 vastausta, 2,581 - 2,590 (kaikkiaan 5,990)
  • Metsänomistajan parempi uusi auto

    Nyt siis on aika etsiä uudempi auto.
    Parametrit:
    Mukavuus maantiellä
    Ilmastoitu
    Automaatti
    Bensiini
    käytetty alle 10v
    kilometrit alle 150 000
    Hinta alle 10 000€
    Ei nahkapenkkejä, pakuja, varmareita ei shitty maastureita
    Optiot:
    neliveto

    Merkkejä:
    Volvo S60 tai S80, ei äksiä
    Citroen
    Muita?

    Ruotsista tai saksasta tuonnin kannattavuus?

  • Gla Gla

    Paljonko tuolla on ajettu?

    Omallani on vähän päälle 300 tkm ja öljyä sekin vähän syö. Niin vähän, ettei 20 tkm huoltovälillä tarvitse lisätä. Mutta sehän onkin pari vuotta tuoreempaa vuosimallia kuin sinulla.

    koillis lappi

    251000 ja litran ryyppää kymppitonnilla.Aina on maistunu.

    Visakallo Visakallo

    Autokauppaa käytiin maaliskuussa Euroopassa ennätyslukemissa. Automerkeistä italialainen Fiat ja ranskalainen Renault pönkittivät asemiaan saksalaisen Volkswagenin ja Peugeotia valmistavan PSA Groupin kustannuksella.
    Fiat Chryslerin markkinaosuus nousi vuodentakaisesta 6,3 prosentista 6,8 prosenttiin uusien mallien, kuten Fiat 500X:n vauhdittamana. Myös Renault kasvatti siivuaan vuodentakaisesta 9,2 prosentista 9,5 prosenttiin.
    Sen sijaan PSA:n osuus laski maaliskuussa 16,9 prosentista 16,1 prosenttiin ja Volkswagenin 22,4 prosentista 21,4 prosenttiin.
    Taloussanomat

    A.Jalkanen A.Jalkanen

    Annoin näemmä väärää tietoa: Range Rover (Land Rover) Discovery Sport ei ole uutuus, vaan on pari vuotta vanha automalli. Sitä saa jo ’sisäänajettunakin’, hinta alkaen noin 45 tuhatta euroa. Tuolla hinnalla se alkaisi jo olla kilpailukykyinen vaihtoehto, jos etsii premium-maasturia.

    jees h-valta

    Kovinpa on jätkä, MJO ja tikkula revitelleet edellisellä sivulla. Gla sentään asialinjoilla. Kiitos siitä. Mitä itse aiheeseen eli juuri väitettyyn mielipidemuutokseen, niin on todettava (kun itekkin selasin sekä alusta että lopustakin kommenttejani) ettei aivan hurjan suuri tuo järisyttävä kannan muutosrevitys kohdallani ole ollut. Esim. jo sivuilla 10 ja 11 olen jo haku päällä nykymaasturien pienempimoottorisiin. Montaa aivan hurjaa V-6 revitystä en löytänyt. Yhdessä mainitsin kuinka pirteästi 3,1-v-6:n kulkee. Tuo kait lieneen arvon arvostelijoillekkin aika luontaisen kuullosteista. Näillä mainitsemillani sivuilla vielä epävarmana haeskelin Mazdan CX:n 1,6- ja 2,0 litran moottoristen suuntaan. Mutta siinäkin törmäsin juuri siihen ettei vanhaan ole paluuta eli arvot olivat kovasti vaatimattomia ahtamattomilla bensakoneilla. Ei järkevää. Siitä alkoi pikkuhiljaa hyväksyntä ”mopon” moottorien arvojen tutkailuun ja kuten kävikin että sieltä löytyi kuitenkin varsin puhdikas ja pirteä ja hyvämaineinen moottorimalli pösön uuden mallin nokalta. Eli olen ylpeä takin kääntäjä ja arvostan niitä (kuten Gla) jotka hyväksyvät järjen ”käteenoton” eli mieli saa muuttua kun tarve on. Ja nyt oli. Ympäristön ja taloudellisuuden puolesta vahvoja argumentteja ei kannata halveerata koska se on meille kaikille huomattavasti helpompi tie kuin hakata kuin palokärki lahoa päätään lahoon puun kylkeen. Näissä keskusteluissa on ehkä jotkut sekoittaneet myös ajatuksiani avolavan jatkon suhteen joka on vielä ollut aika kirjavaa, syystä ettei nytkään vielä vaihto ole kiireellinen. Se tuli nimittäin juuri tänään katsastettua eli sekin taas lähtee vaikka Kouvolan kulmille tarvittaessa.

    Jätkä

    Aika monta sivua piti Jeessin mieltä muokata, eli kovapäinen on kuitenkin, vaikka rivakka palttoonkääntäjä, kun mielen hallinta saatiin kuntoon.

    Kaikki hyvin Jeessi.

    pihkatappi pihkatappi

    Onko Jätkän iltateessä terästystä, kun alkaa jutut pehmenemään? No, vitsi vitsi. Jessen vahvat mielipiteet on olleet jopa pitkästyttäviä jaaritteluja, tämä takinkääntö piristää.

    Visakallo Visakallo

    Olisikohan mainintani Volkkarin mahdollisista ketjuongelmista ja uuden auton myyntipuheet vaikuttaneet Jesseen jollakin tavalla?

    MJO

    Lainaus Jesseltä sivulta 7.

    Pitäisi ostaa autoja kunnon moottoreilla eikä noilla mopon moteilla varustettuja krääsyttäjiä.

    heh heh..

    jees h-valta

    Tuo kommentti jolla MJO vielä yrittää koski pieniä dieselmoottoreita joten ei aivan säväytä. Muusta sisällöstä repäistynä näitä ”revenneitä kumisaappaita” tietty saadaan. Kyllä pieni diesel on nimenomaan aika kova ”krääsyttäjä” aina kaksilitraisia nelosmoottoreita myöden. Mutta kauaahan näistä ei murheita enää ole. Verotuksellinen lynkkaus on jo menossa. Kaikkine käyttövoima-yms. Heh vain itelles.

Esillä 10 vastausta, 2,581 - 2,590 (kaikkiaan 5,990)