Keskustelut Tekniikka Metsänomistajan parempi uusi auto

Esillä 10 vastausta, 2,641 - 2,650 (kaikkiaan 5,990)
  • Metsänomistajan parempi uusi auto

Nyt siis on aika etsiä uudempi auto.
    Parametrit:
    Mukavuus maantiellä
    Ilmastoitu
    Automaatti
    Bensiini
    käytetty alle 10v
    kilometrit alle 150 000
    Hinta alle 10 000€
    Ei nahkapenkkejä, pakuja, varmareita ei shitty maastureita
    Optiot:
    neliveto

Merkkejä:
    Volvo S60 tai S80, ei äksiä
    Citroen
    Muita?

Ruotsista tai saksasta tuonnin kannattavuus?

• jees h-valta

Ja jätkälle vielä että olen nyt päässyt jutulle parin ensimmäisen H-vallan 3008:n oikean omistajan kaas (tänään viimeksi) ja erittäin tyytyväisiä ovat ostokseensa molemmat olleet. Heppoista on lähinnä arvostella sitä mistä ei muuta tiedä kuin vanhat ennakkoluulot ja nehän siellä korvessa tuntuu juurtuneen syvälle. Tahi sitten kumpuaa syvältä. Kateudestako? Annoin jo kerran ohjeen että meneppä ja osta aivan itse oma uusi auto niin tiedät jotakuta muutakin kuin heppoisia ennakkoluulojasi.

jees h-valta

Juuri muuten lueskelin Iltalehden jutuista kuinka dieselautoja jo nyt hyvitetään vaihdossa huonosti. Vaihtoarvo on jopa kymppitonnin pudonnut aiemmmin saaduista. Ja mitä vanhempi diesel sitä vaikeampi saada edes kauppaa aikaan sellaisella vaihturilla. Ainoastaan laadukkaammat tuoreet mersut ja bmw:t vielä pitävät hintaansa. Nyt kuulemma autojen ikkunoihin lisätään tarra ”bensiini” kun se on rivissä. Kertoo jotain mihin suuntaan ollaan kovaa kyytiä menossa.

Visakallo Visakallo

Vuoden autoksi valinta nostaa alussa aina kyseisen automallin kysyntää ja hintaa, mutta ei enää vaihtoarvoa muutaman vuoden kuluttua, sillä silloin on jo 2-3 uutta autoa ehditty valita vuoden autoksi. Tämän takia Jessen kannattaisi vaihtaa 3008 pois melko pian. Tämä koskee kaikkia vuoden autoksi valittuja merkkejä, eikä pelkästään Peugeottia.

Rane2
    oksapuu

Miten on jesse?

Afrikkaan menee paljonajettua Hiluxia ja Hiacea, maksavat parempaa hintaa kuin paikalliset autojobbarit…

Hiacella on ajettu yli 1 milj.km taxi-ajoa, todennäköisesti paikallinen yrittäjä teki hyvän tilin 🙂 …

jees h-valta

Visakallo, en ole havainnut Peugeotin minkään mallien tavanomaisesta poikkeavia käytetyn auton hintoja. Ne tekevät hyvin kauppansa muutaman vuoden ikäisinä ja ovat maineeltaan hyvässä kurssissa. Mikä ihmeen paniikki olisi vaihtaa? Kuten olen maininnut nelikkoa sähköllä odotellessa. Kait vois saman neuvon antaa Mazdan suhteen, vaihtoon ja äkkiä ennenkuin arvo romahtaa. Kun isoa bensakonetta ei kukaan kaipaa. Kun pienelläkin mennään. Kun tuo vanhakantainen ajattelu alkaa pikkuhiljaa romuttua alkaa isomoottoriset autot niin bensana kuin dieselinäkin romuttua samaa vauhtia. En tiedä mikä ihmeen ongelma täällä riivaa, H-vallassa esim. teollisuuden alihankinnan pakettiautot ovat näyttäneet järjestän olevan ranskalais-valmisteisia tahi korkeintaan italian Fiatteja. Kerran uteliaisuuttani kysyin sellaisen firman työntekijältä että miksi ihmeessä teillä on pakettiautot kaikki pösöjä tai citikoita. Hän mainitsi yhdeksi syyksi että teollisuusalueen sisällä olevat hapot purevat niiden peltejä huonoimmin! Pysysvät pisimpään kuosissaan ja tekniikka kuitenkin on kaikilla toimivaa. Ja uskottavahan tuo on kun muutama vuosi sitten esim. Transit tuoreenakin mätäni suorastaan näyttävästi ja samoin tuppasi käydä Vitoillekkin. Se tosin korjaantui uuden korimallin myötä. Transitteja ei ole liiemmin kukaan uskaltanut enää tehdasalueen portista sisään ajaa. Toki hän mainitsi myös edullisen hankintahinnan ja korkean tavaratilan edun. Siellähän on aina mahtunut todella asentaja hakemaan tavarat autosta eikä kurottelemaan jostain ovensuusta ja konttaamalla. Tämä nyt hiukan varsinaisen vierestä mutta eipä taida pahentaa kun siellä asiattomallakin näytetään viihtyvän varsin hyvin.

Tolopainen Tolopainen

Ei ole mikään ihme jos dieseleiden suosio täällä ryöstöverotuksen maassa laskee,  polttoaine on lähes ssmanhintaista kuin bensa ja lisäksi pitää maksaa vielä veroja valtiolle. Autojen suosio on muutenkin hämmästyttävä. Meillä on miljoona ylimääräistä autoa parkkipikoilla. Ne seisovat siellä 95% ajasta. Autojen käyttöaste on vain 5%:ia. Ei ole mikään ihme että tarpeettomia autoja ei uusita.

Visakallo Visakallo

Jesse: ”En ole havainnut Peugeotin minkään mallien tavanomaisesta poikkeavia käytetyn auton hintoja.”

Juuri tuotahan minä tarkoitin kun puhuin Vuoden Autoksi valittujen autojen vaihtohyvityksestä. Ne eivät poikkea yleisestä linjasta, vaikka autosta on jouduttu maksamaan muutaman tonnin ylimääräistä uutuuuslisää. Kyllähän minä sen arvasin, ettet Jesse minua usko, mutta tulet näkemään asian aikanaan itse. Toistan vielä, ettei tämä koske pelkästään Peugeotteja vaan yleisesti kaikkia automerkkejä. Kyllä tämän myyntialalla ikänsä ollut Jessekin ymmärtää, jos vain haluaa ymmärtää.

Sitä minä en taas ymmärrä, mikä tekee Jessen mielestä isommasta moottorista huonon, jos sen päästö- ja kulutusarvot ovat kuitenkin uusimman teknologian ansiosta samaa luokkaa kuin pienen koneen?

Tolopainen Tolopainen

Kun ostaa uuden auton sen vaihtohinta puolittuu kolmessa vuodessa. Pösöissä tipahtaa 70%, jos menee johonkin autoon vaihtamaan.

Gla Gla

Siksi en ymmärräkään puheita tarpeesta vaihtaa siksi, että autosta vielä hyvitetään jotain. Pitäisi ostaa uusi auto, jotta sen arvo jatkaisi samanlaista syöksyä, vaikka 10 vuotta ja 200 tkm auto säilyy hoidettuna yleensä täysin moitteettomassa kunnossa ilman varsinaisia merkkejä ikääntymisestä.

Esillä 10 vastausta, 2,641 - 2,650 (kaikkiaan 5,990)