Keskustelut Tekniikka Metsänomistajan parempi uusi auto

Esillä 10 vastausta, 2,651 - 2,660 (kaikkiaan 5,990)
  • Metsänomistajan parempi uusi auto

Nyt siis on aika etsiä uudempi auto.
    Parametrit:
    Mukavuus maantiellä
    Ilmastoitu
    Automaatti
    Bensiini
    käytetty alle 10v
    kilometrit alle 150 000
    Hinta alle 10 000€
    Ei nahkapenkkejä, pakuja, varmareita ei shitty maastureita
    Optiot:
    neliveto

Merkkejä:
    Volvo S60 tai S80, ei äksiä
    Citroen
    Muita?

Ruotsista tai saksasta tuonnin kannattavuus?

• Puuki

Päästöarvot alkoi kummasti pienetä silloin kun niiden perusteella autoilusta perityt verot alkoi nousta.   Kun niitä laskennallisia päästöarvoja on sitten verrattu todellisiin, niin kulutus ja päästöt on yleisesti n. 25- 30 % korkeampia puhumattakaan oikeasti  haitallisista päästöistä, joita vanhat dieselmoottorit ja vanhat öljyä polttavat bensa-autot aiheuttavat moninkertaisesti ns. virallisiin mittauksiin nähden. VW joutui jo maksamaan muutaman miljardin  sakkoja päästömittausmanipuloinnista.  Sama ongelma mittaustilanteen ja normaaliajon havaituttujen päästöjen eroista taitaa koskea monia muitakin merkkejä.

Gla Gla

Totta on, että ilmoitetut kulutukset putoavat nopeammin kuin kulutus käytännössä. Mutta mitä ovat todelliset päästöt? Nehän riippuu ajotavasta ja olosuhteista, eikä niitä voi verrata normikulutukseen, joka perustuu tietyn ajo-ohjelman mukaiseen mittaukseen. VW:n ongelmana ei ollut normikulutuksen ja todellisen kulutuksen ero, koska sellaista ei ole olemassa. Ongelmana oli laiton normikulutuksen mittaustapa. Korjatun auton kulutuksessa ja suorituskyvyssä ei ainakaan Tekniikan Maailman testin mukaan ollut merkittävää eroa.

Gla Gla

Jees: ”Juuri muuten lueskelin Iltalehden jutuista kuinka dieselautoja jo nyt hyvitetään vaihdossa huonosti. ”

Jos tuo pitää paikkaansa, näkyyköhän se myös kauppahinnoissa? Pitäisiköhän vaihtaa oma muutaman vuoden ikäiseen dieseliin? Harmi vain, että Golf Alltrack on saatavissa ainoastaan nelivetoisena. Dieselinä sen saisi sentään manuaalina. Siinä olisi erinomaiselta vaikuttava auto niin perheen arkeen kuin metsäkäyttöönkin.

jees h-valta

Ainakin hyvitysarvoa on huononnettu mutta eri asia on kuinka sitten kun lähtee sellaista ostamaan. Mutta sekin vaihe tulee että edullistuu jos niitä alkaa seistä autoliikkeiden pihoilla riesaksi asti. Kuten hiukan nytkin alkaa jo olla. Glan ihastus Golfin Alltrackiin ei lainkaan huono ajatus vaikka itse sitä pidin hiukan tylsänä ja pinehkönäkin autona. Mutta se oli vain autoliikkeen näyttelyssä koettua. Tuo manuaali on aivan turha hinku muuten mutta kärryn vetäjälle tietenkään ei. Tolopan irvistelyt pösön vaihtoarvon pudotuksista eivät pidä paikkaansa, senverran olen seurannut aivan konkreettisellakin tasolla koska työkaverilla on ollut kaksikin pösöä minun aikanani. Tämän viimeisen vaihdossa hän oli itekkin hämmästynyt vaihtoarvosta ja kun pikkupösö meni hyvin kaupaksi Porin R-Joupilta Raumalle melko pian luovuttamisensa jälkeen. Ja pyyntö oli melkein samaa luokkaa kuin hän itse maksoi siitä pari vuotta sitä ennen Laakkoselle. Itse tietysti sai hyvän hinnan vaihdossa uuteen Skodaan. Nuo käsitteet elävät ihmeen sitkeästi joidenkin vanhoissa mielikuvissa taapertajien ja vähemmän nykyajassa mukana kulkevien mielikuvamaailmoissa. Kannattaisi lähteä ”tuulettumaan” kevätsäähän vähän kiertelemään vaikka autoliikkeiden pihoja ensalkuun. Katsoisi mitkä siellä makaa ja mitkä ei. Pienet ja keskiluokkaa olevat autot pienellä bensiinmoottorilla tekevät tänäpäivänä hyvin kauppansa ja yksi suosituimpia on esim. se paljon täällä parjattu VW, (esim. Golf pitää vaihtoarvonsa huikeasti).

Visakallo Visakallo

Mitä ne Kamuxin mainostamat ”uudenkarheat” Golfit ovat, mitkä maksavat nyt alk. 12.999 euroa?

rööri roope

Kyllähän se jessen pösö on ihan ok karvahattu mallin auto.Motti on hiukan pienen sujakka mutta nykytekniikalla ok.Aika moni kadehtii autovalintaasi.Uusi on aina uusi tekniikka kehittyy.

Enitenhän sinnuu jees kiusataan  entisten mielipiteiden vuoksi kun kaikki alle 3 litran kaarat oli sinun mielestä mopoautoja.Varmaan huomasit et olit väärässä jos et niin ajelet tulevaisuudessa mopoluokan kaaralla.

Tuosta diisel kaaroista tojotan avensiksen kone 2,2 l oli aika huonoo tekoa.Useat levis n 190000 kohdalla,et sattuu sitä hyvillekkin autoille.

jees h-valta

Tätäkin ketjua on menty jo vuosikausia joten on ehkä jonkun muunkin aika tarkistaa näkemyksiään kuin minun. Senverran nopeaa on muutos autoilussakin vuosittain. Olisihan se hienoa ajaa suurella ja tehokkaalla autolla kuten nyt on tehty mutta myös kokeilu keskikokoluokan pienempimoottoriseen on todella kokemisen väärti. Eihän minulla tässä isoisten sarjassa enää mitään koettavaa ole. Aika tasapaksuja ne tuolla tienpäällä ovat loppupeleissä. Paitsi että hirmuinen määrä turhaa tehoreserviä jää suomessa käyttämättä kun moottoriteitäkin on aika vähän eikä niissä ajeta kuin joissain maissa rajoittamatta. Kertaakaan en ole yli sadankuudenkympin ajanut joten pösön satakahdeksankymmentä huippunopeudeksi taatusti riittää. Tämän maan tiet eivät enää minun aikanani tule koskaan antamaan lupaa paahtaa täysillä joten varmaa on että ”mopoauton” nopeus ja tehokkuus riittävät. Kerron kyllä ensimmäisen mökkireissun jälkeen tuntumasta kunhan se saadaan suomeen. Vielä se odottelee ranskan maaperällä laivaamista. Ja röörin huomiot esim. Avensiksen ehkä huonoudesta voivat hyvinkin pitää paikkansa. Noita olen itekkin kuullut ja esim. H-vallasta ”pappakaarti” on paljon vaihtanut Avensiksia Skodan Oktavioihin.

Visakallo Visakallo

Katsoin tarkennin noita Kamuxin tarjoamia n. 13 tonnin Golfeja. Ovat muutaman kymppitonnin ajettuja ja 2015 vuosimallia. Aika paljon ovat niiden hinnat tippuneet parissa vuodessa.

rööri roope

Hitto RIKAS kallo on suurin kadehtija ei uskos.

Nii se vaan menee.

Ihan hyvä kun joku on tyytyväinen mitä ostaa!

Visakallo Visakallo

Siis ketäs minä Rööri olen kadehtinut?

Esillä 10 vastausta, 2,651 - 2,660 (kaikkiaan 5,990)