Keskustelut Tekniikka Metsänomistajan parempi uusi auto

Esillä 10 vastausta, 2,661 - 2,670 (kaikkiaan 5,990)
  • Metsänomistajan parempi uusi auto

Nyt siis on aika etsiä uudempi auto.
    Parametrit:
    Mukavuus maantiellä
    Ilmastoitu
    Automaatti
    Bensiini
    käytetty alle 10v
    kilometrit alle 150 000
    Hinta alle 10 000€
    Ei nahkapenkkejä, pakuja, varmareita ei shitty maastureita
    Optiot:
    neliveto

Merkkejä:
    Volvo S60 tai S80, ei äksiä
    Citroen
    Muita?

Ruotsista tai saksasta tuonnin kannattavuus?

• rööri roope

jeesiä

Visakallo Visakallo

Miksi minä kadehtisin, jos joku ostaa alle kolmenkympin auton kolmellakymmenelläviidellätuhannella?

rööri roope

Vauraat kuten sie

Jätkä

Visakallo. Varmaan nuo Kamuxin Golfit ovat hinta / laatusuhteeltaan varsin edullisia autoja hankkia, jos auto on muuten käyttöön sopiva.

jees h-valta

Kyllä tuon minun autoni hinta nyt vain sattui olemaan piirun vajaa 35000, laitoin numeroina jos jollain on kielenymmärrysongelma. Aina jokainen lähes ostaa jonkunverran lisävarusteita vaikka ei varmasti kannattaisikaan. Mutta esim. toiset aluvanteet ja renkaat jo maksaa kuten met.hohtovärikin. Olihan siinä jo muutama mitä ruksattiin joita kaikkia nyt edes muista mutta sen mukaan on maksettava ja harvempi vain tyytyy perusversioon. Ja olipa bensakoneistakin se isompi kuitenkin. Kaikki tietää että niistä kaikesta maksetaan aina erikseen lisää. Valitan ja pahoittelen Visakallo jos ostin kuitenkin kalliimman kuin sinä. Yhtään tonnia en vastikkeetta lahjoita.

Gla Gla

Näyttää Mazda 2:n hintakin pomppaavan 37 000 euron luokkaan jo ilman talvirenkaita ja lisävarusteita, kun alle laitetaan isommat pyörät nelivedolla ja perusvarustelua hiukan nostetaan. Etuvetoisena tuollainen pikkuauto maksaa vain 32 000 €. Ehkä kalliina pitämäni Golf Alltrack ei niin kallis olekaan, vaikken tuollaista summaa autosta olekaan valmis maksamaan.

Visakallo Visakallo

Jokainen ostaa autonsa niillä varusteilla kuin katsoo tarvitsevansa ja tämän varustelun maksaa aina ensimmäinen ostaja. Hyvityshinnassa varustelun arvo häviää suurelta osin pois. Tässä yhdeksi ratkaisuksi tulee ajaakin auto itse loppuun. 3008 kuuluu nyt kaikkein eniten myytyyn ja kilpailtuun autoluokkaan. Niitä tulee siten olemaan myös vaihdokkeina erittäin runsaasti. Tämä tulee näkymään myös laskevina hintoina. Olen koettanut vain kertoa yleisiä suuntauksia autokaupan alalta, eikä niitä pidä ottaa henkilökohtaisesti.

Gla Gla

Kommenttini oli vastine näkemykseesi, jonka mukaan Jesse maksoi autostaan 5 000 euroa liikaa. Sen suurempaa henkilökohtaisuutta ei siihen sisältynyt.

jees h-valta

Onhan täällä molemmillakin ollut hupina vähän tölväistä silloin tällöin Visakallon kaas ja sehän kuuluu ja sopii keskusteluun ainakin minun puolesta. Autothan nyt varsinainen ”herkkuleivos” tässä lajissaan. Sinällään väittäisin etten maksa ollenkaan liikaa koska vaihtohyvitys VW:sta on todella hyvä. Kun tosiaan maksettavaa siunaantui se noin kymppitonnin vähemmän kuitenkin. En henk.koht. uskonut pääseväni tuolle hintatasolle joten tyytyväinen olen vaihtorahan suhteen ja saavutettuun uuteen autoon. Malttamatonta vartoilua ja vanhan ehjänä pysymistä siihen asti toivon. Glata kannustan Golf-kaupoille. Olishan siinä autoa kyllä taas pitkäksi aikaa. On ne hämmästyttävän suorituskykyisiä ja hyviä ajettavia.

Puuki

Tdi ja tsi -moottoriset ei ole olleet kovin luotettavia ainakaan  viime vuosina päätellen niiden omistajien palautteesta.

Ruotsissa, jossa oli TM:n testistä poiketen, testattu myös WV:n 1,6 l dieselmoottorin tehohäviöitä takuukorjauksen jälkeen, oli ilmennyt melko suuria tehohäviöitä. Kaikkia moottoreitahan ei voi korjata samalla tavalla sallittuun päästötasoon pääsemiseksi.

Esillä 10 vastausta, 2,661 - 2,670 (kaikkiaan 5,990)