Keskustelut Tekniikka Metsänomistajan parempi uusi auto

Esillä 10 vastausta, 2,711 - 2,720 (kaikkiaan 5,990)
  • Metsänomistajan parempi uusi auto

    Nyt siis on aika etsiä uudempi auto.
    Parametrit:
    Mukavuus maantiellä
    Ilmastoitu
    Automaatti
    Bensiini
    käytetty alle 10v
    kilometrit alle 150 000
    Hinta alle 10 000€
    Ei nahkapenkkejä, pakuja, varmareita ei shitty maastureita
    Optiot:
    neliveto

    Merkkejä:
    Volvo S60 tai S80, ei äksiä
    Citroen
    Muita?

    Ruotsista tai saksasta tuonnin kannattavuus?

  • Gla Gla

    Sillä oli ajettu 100 tkm, kun Jesse sen osti ja nyt on vajaat 200 tkm. Toki silti on mahdollista, että Virosta tuodun auton lukemat ei pidä paikkaansa varsinkaan, kun Jessellä on syytä epäillä sen olleen jossain asiantuntemattomalla pajalla huollettavana. Saattoi olla hyvinkin asiantunteva paja.

    Joka tapauksessa olen samaa mieltä kuin Jätkä eli 200 tkm on vasta pieni osa tuollaisen moottorin kohtuullisesta elinkaaresta, vaikka ikää autolla jo hiukan onkin. Miljoona on ehkä yläkanttiin, mutta kun auto on maksanut uutena 80000 euroa, pitäisi sen jossain näkyäkin. Nythän se on ainoastaan autoteollisuudelle todellista premiumia. Tehdään halvalla auto, myydään se poskettomalla hinnalla, omistaja paalaa sen sisäänajettuna ja tulee ostamaan uutta.

    Ketjun laadusta omistajalle muuten vastaa VW. Toki se on alihankkijan tekele, mutta VW on määritellyt ketjulta vaadittavat ominaisuudet. Me emme tiedä sitä, onko kelvottomassa laadussa kyse VW:n spekseistä vai alihankkijan tuotteesta, joka ei noita speksejä täytä.

    Tolopainen Tolopainen

    Suomem autovero vääristää arvostustasoja. Autot ovat bulkkitavaraa, joita tuotantolinjat sylkee suuria määriä, aivan turha kuvitella, että tavoitteena olisi tehdä autoja, jotka kestävät lähellä pohjoisnapaa vuosikymmeniä. Koska siellä on korkea verotus ja autot statussympooleja. Kun saksalainen ostaa laatuauton, hän ei tietenkään osta volkkaria tai opelixia, silloin mennään bemari-tai mersukauppaan.

    Gla Gla

    Tuollainen auto on kallis myös Saksassa kuten mersut ja bemaritkin, eikä sen moottori taatusti kestä autobahnoilla yhtään paremmin kuin täällä.

     

    jees h-valta

    Niinpä, asiaakin kyllä, mutta sitähän emme tiedä kuinka kauan tuo ketju oikeasti kestäisi. On vain olemassa yksi ”turhakekukkanen” siellä kojetaulun mittaristossa. Jota sitten ei aivan ole ehkä balanssoitu pitkän käyttöiän mukaiseksi. Moottorissa ei kuulu mitään venyneen ketjun krapinaa kuin aivan kovalla pakkasella hetken kun kuiva ketju pyörähtelee. Tuollaisena taas ”letukan” ketju on kestänyt aivan oikean auton iän eli nelsäsataatuhatta ja kaksikymmentäkuusi käyttövuotta. Enkä tosiaan ole vaivautunut edes katsomaan kuuluisiko VW:n huolto-ohjelmaan tuon paikan tarkastus jossain kohtaa. Epäilen. Toki ne sen tietokannasta katsovat mutta eivät sitten kyllä muuta tee. Sinne olisi pitänyt laittaa säätömahdollisuus jakoketjulle koneen ulkopuolelle. Pienellä kiristyksellä todennäköisesti valo kojetaulusta sammuisi ja ajelu (myös katsastukselle) olisi huoletonta. Ei kait tämä yksi ongelma silti koko autosta sutta tee. Ei minulle ainakaan ole tehnyt.

    Tolopainen Tolopainen

    Ketjuissa on automaattinen säätö öljynpaineella, mutta säätövaraa ei enää ole siksi se hälyttää.

    jees h-valta

    En kyllä oikein usko että jollain tavispikkukoslalla olisin tuota taivalta (vajaa 100000 km.) kovin paljon edullisemmin tehnyt. Toki bensankulutus ja vakuutuskulut olisivat olleet edullisemmat mutta enemmän korjaamokäyntejä varmasti olisi tullut. Ja vaikka se jotemkuten olisi mennytkin niin matkanteon mukavuusasteessa olisi ainakin iso ero. Ja turvallisuuden tunteessa. Ei se niin huono ostos aikanaan ollut vaan on tarjonnut tilavan, turvallisen ja käyttövarman matkanteon. Ja käytön monipuolisuus on myös isoa plussaa. Kyllähän tuolla on ne rospuuttoreissut metsään tehty kun ei avolavalla olisi ainakaan uskaltanut yrittääkkään. Kerran tosin yritin ja se vedettiin naapurin traktorilla kovemmalle tielle. VW on kaikki kulkemisen tarpeet tyydyttänyt paremmin kuin hyvin ja siksi siitä on jopa hiukan maksanutkin (normi pikkuauton, uuden hinnan) ja myös matkakulujakin. Yhtään ylimääräistä korjaamoreissua ei ole tehty. Normihuollot. On se -03:lle autolle aika hyvä saavutus kuitenkin.

    MJO

    Miksi jesse sitten päätyi pieneen taviskoslaan? Eikös pösö ole juuri sellainen?

    jees h-valta

    Tuo MJO.n kateellisuus alkaa hipoa jo mauttomuuden rajoja. Pösön korin koko on aika lähellä Touaregin koria mitoiltaan ja siksi se todettiinkin riittäväksi kokonsa puolesta meidän tarpeisiin ja varsinkin mökkireissujen tarpeisiin. Lisäksi auton maavara ja mukavuudet hipovat samaa tasoa joten ei ole tingitty juuri mistään.

    rööri roope

    Elä jees höpöile 30 tonni auto on eriluokassa ku 80 tonni auto älä ränkytä ja siitä  mitä olet kirjoittanu.Toiset laittaa muistiin mitä kirjoitit toiset unohtaa.Nii menee somes eli pyyhi persees joillakin ajatuksillasi nii mie ainakin tein aikoja sittaen.

    Kuitennii sulla on esim volvoon nähden mopoauto.Onhan pösöllä hyviäkin.

    Terve

    oksapuu

    Heh…

    Paitsi että moottorin sylinteriluku väheni puolella ja neliveto muuttui vajaavedoksi…

    Oli pakko, sori 🙂 …

Esillä 10 vastausta, 2,711 - 2,720 (kaikkiaan 5,990)