Keskustelut Tekniikka Metsänomistajan parempi uusi auto

Esillä 10 vastausta, 2,731 - 2,740 (kaikkiaan 5,990)
  • Metsänomistajan parempi uusi auto

    Nyt siis on aika etsiä uudempi auto.
    Parametrit:
    Mukavuus maantiellä
    Ilmastoitu
    Automaatti
    Bensiini
    käytetty alle 10v
    kilometrit alle 150 000
    Hinta alle 10 000€
    Ei nahkapenkkejä, pakuja, varmareita ei shitty maastureita
    Optiot:
    neliveto

    Merkkejä:
    Volvo S60 tai S80, ei äksiä
    Citroen
    Muita?

    Ruotsista tai saksasta tuonnin kannattavuus?

  • jees h-valta

    Tuo automaatti kyllä pysyi ja pysyy vastakkin. Käsi”hämmentimeen” en enää ryhdy.

    MJO

    Tuo MJO.n kateellisuus alkaa hipoa jo mauttomuuden rajoja.

    Meidän autojen hinta ero on lähes 50 te. Eli se siitä kateudesta. Arvaa kumpi meistä ajaa ”premiumilla”?

    tupe tupe

    Ostakaa Mersu ja se Suomessa kasattu.

    Tolopainen Tolopainen

    Kun katsoo muutosta viimeisen kymmenen vuoden aikana autokannassa ja tulevaisuuden tavoitteita, niissä on valtava ristiriita, ei ole tapahtunut juuri mitään, sähköautoja on pari tuhatta ja polttoomoottorikäyttöisiä useita miljoonia. Sähköautoihin siirtyminen ei ole realistinen vaihtoehto edes kolmessa kymmenessä vuodessa. Ainut nopea keino pienentää päästöjä on vähentää yksityisautoilua suurkaupungeissa nostamalla autoilun hinta niin korkeaksi, että yksityisautoista luovutaan. Emme tarvitse mihinkään autokaupan kasvua, se ei suomalaisia työllistä, että täällä myydään ulkomailla tehtyjä autoja ja huollossa niihin vaihdetaan öljyt ja rasvataan ovet, josta pitää maksaa satoja euroja  autoliikkeelle. Sehän on naurettavaa rahan haaskausta, lisäksi jokaisesta uudesta autosta valtio vie ostajalta tuhansia euroja turhia veroja ja me idiootit myös vastustamme autoveron poistoa. Kun muutostilanne pysäyttäisi vähäksi aikaa ostajille raskaasti tappiollisen autokaupan.

    Gla Gla

    Tammikuussa Berner julisti, että autoilun kustannukset kevenevät. Esimerkki on tässä ja hakukoneella löytyy muitakin artikkeleita:

    https://www.kauppalehti.fi/uutiset/berner-lupaa-autoilun-kustannukset-kevenevat/SaRQ5EvS?_ga=1.142659507.768619738.1483171925

    Nyt, muutamaa kuukautta myöhemmin Bernerin työryhmä on pohtinut keinoja päästöjen alentamiseen ja päätynyt siihen, että autoilun käyttökuluja on kasvatettava:

    http://www.mtv.fi/lifestyle/autot/artikkeli/valtiovarainministerio-yksityisautoilusta-syyta-tehda-nykyista-kalliimpaa/6405490

    Joskus tuntuu siltä, että tämän tason kansalaisten aliarvioinnin seurauksena olisi syytä ns. tehdä omat johtopäätökset. Mutta kun me emme Berneriin voi vaikuttaa, ainoa mahdollisuus on vaikuttaa omiin ratkaisuihin ja tämän asian suhteen se tarkoittaa turhan ajamisen välttämistä ja valitsemalla mahdollisimman taloudellinen kalusto. Mustan jään tai lumisateen takia ei minulla tulisi mieleenikään valita hankintahinnaltaan ja käyttökuluiltaan vastaavaa kaksivetoista kalliimpaa nelivetoa. Kaksivetoisen renkaiden kitka on noissa olosuhteissa tasan sama kuin nelivetoisessakin. Kyse on vain siitä, miten tuota kitkaa käyttää.

     

    Rane2

    Jos Gla lukisi ko.uutisen niin hän voisi huomata että kyseessä on valtiovarainministeriön virkamiesten lausunto tälle Bernerin nimittämälle työryhmälle.Ei siis työryhmän,saatikka Bernerin,kanta.

    Ehkä nimimerkki Glan olisi syytä tehdä omia  johtopäätöksiä?

    Esim.valehtelu on rumaa?

    Tolopainen Tolopainen

    Lisäksi tuo vm:n lausunto on täyttä asiaa, liikenteen päästöhin voidaan vaikuttaa tehokkaimmin nostamalla yksityisautoilun hintaa, joka vähentää autojen käyttöä erityiseti suurkaupungeissa. Avaruusaluksessa ei pitäisi ajella saastuttavilla peltilaatikoilla.

    MaalaisSeppo

    Eihän VM:n tavoite ole päästöjen vähentäminen vaan Valtion tulojen lisääminen. Päästöjen vähetämistavoite on oiva väline lisätä autoilusta Valtiolle tulevia tuloja. Koska hallitusohjelman mukaisesti verotusta ei voida kiristää, VM:ssä mietitään pää punasena sopivia vaihtoehtoja. Ehkä joku käyttömaksun korotus tulee suomalaisille autoillekin. Ulkomaisille rekoillehan sellainen on viimeinkin tulossa.

    Tolopainen Tolopainen

    Näyttää tuo kuitenkin vaikuttavan, kun kutoskone vaihtuu kolmipyttyiseen ja päästöt puolittuu samoilla ajomäärillä ja valtion verotulot polttoaineesta vähenee ja autoilijan kokonaiskulu autoilusta kuitenkin nousee, mutta on tyytyminen  kohtaloonsa.

    Puuki

    Ajoneuvovero on noussut esim. 4 vuodessa n. 50 % .  Sieltä ne verotuotot on saatu kun kulutuslukemat on pienentyneet.

    Isompien kaupunkien ja maaseudun autoilun vähentämistoimet verotuksen avulla pitäisi erottaa toisistaan , koska joukkoliikennettä on vähennetty eikä se toimi juuri  muualla kuin kaupungeissa.  Töissä käynti estyy monella, jos autoilusta tehdään entistäkin kalliimpaa ja verotulot voi hyvinkin tippua korotuksien takia.

Esillä 10 vastausta, 2,731 - 2,740 (kaikkiaan 5,990)