Keskustelut Tekniikka Metsänomistajan parempi uusi auto

Esillä 10 vastausta, 2,751 - 2,760 (kaikkiaan 5,990)
  • Metsänomistajan parempi uusi auto

    Nyt siis on aika etsiä uudempi auto.
    Parametrit:
    Mukavuus maantiellä
    Ilmastoitu
    Automaatti
    Bensiini
    käytetty alle 10v
    kilometrit alle 150 000
    Hinta alle 10 000€
    Ei nahkapenkkejä, pakuja, varmareita ei shitty maastureita
    Optiot:
    neliveto

    Merkkejä:
    Volvo S60 tai S80, ei äksiä
    Citroen
    Muita?

    Ruotsista tai saksasta tuonnin kannattavuus?

  • MaalaisSeppo

    Sähkössä voisi olla ideaa, jos auton sisätilan lämmitys toimisi jollan muulla kuin sähköllä. Webasto tupaöljyllä voisi olla ratkaisu. Tupaöljyähän voi käyttää, kun autossa ei oli polttomoottoria.

    jees h-valta

    Hyvä ajatus maalais-Seppo mutta ehkä tuo pienen eineen pissittäisi koko ajatusta mutta hyvä ajatus koska se on todella hyvä lämmitinsysteemi kyllä.

    jees h-valta

    Tuolla edellisellä suorittava märehti minun hakkuideni yhdistämisihanteitaan. Koita sitten selvittää kuinka kolmen eri koneketjun alueen hakkuut yhdistellään kätevästi kun palstojen välimatkaakin on noin 80 km:ia. Se on ainakin tähän asti ollut mahdotonta. Siitä en tiedä onko syy hakkuiden teettäjä/vaiko koneurakointien reviirikateus mutta kyllä se vain on noin mennyt. Minua se tosin ei häiritse eikä myös hakkuiden laatukaan jos tuollaiset parikymmentä tuhatta per vuosi tulee hakkuutuloa. Minulle sama hakataanko niissä keppejä vai porkkanoita. Ja mitä ajeluuni tulee niin kahden auton kilsat ovat luokkaa 13000-15000 joka sisältää toisella mökkeilymatkoja n.10000 km:ia. Mielestäni kohtuullista hyvinkin. Ainakin meillä on siihen varaa ollut.

    Jätkä

    Jeessille tuottaa vaikeuksia keksiä ratkaisua järkiperäistää noita hakkuusavottojaan. Voiko tosiaan olla noin yksinkertainen tyyppi oikein puotipuksuna? On täytynyt olla hirveä työvoimapula Harjavallassa aikoinaan, vaikka suhteillahan jotkut tuollaiseen vakanssiin pääsevät.

    jees h-valta

    Eihän tuon mikään MINUN ongelma ole eikä tule. Minulle ei ole tarvis tuollaisia fundeerailla kun pystykauppoja tehdään. Kyllä se on aivan muiden ongelmia ne suoritusasiat. Koita nyt jätkä edes pikkaisen ymmärtää nykyaikaista puukauppaa jos olet edes joskus kuullut sielläpäin jonkun sellaista tehneen. Omia kokemuksiahan sinulla toki ei voi ollakkaan.

    Jätkä

    Yksi iso kauppa antaa AINA paremman yksikköhinnan kuin kolme pikkuruista kauppaa. Myös savotan jälkihoidossa saa paljon enemmän tulosta kuin häsläämällä joka vuosi kolmella raiskiolla.

    Jos tavoite ei ole myydä eri tyyppiset puutavaraerät eri ostajille paremman hinnan takia, en näe Jeessin toiminnassa vähääkään järjen hiventä. Toope mikä Toope.

    jees h-valta

    Olenko jostain pikkukaupoista silti maininnut. Kyllä viimenen kauppa silti oli tuhannen motin kokonaisuus mutta sitä ei silti tehty yhtenä vuonna eikä yksillä koneilla. Minun ei tarvitse missään vaiheessa kauppoja murehtia iteasiassa yhtään mistään vaan kun homma tehty alta kuukauden aina tilillä raha. Vaikka homma olisi vielä osalla kuvioita kesken. Aina sen työn mikä tehty on, tilitys tulee heti. Toisin kuin nämä mhyy-uskovaiset jotka vartoillee rahojaan täysin mielivaltaisesti. Pieni nökö jätetään lanssiin vaikka lähes vuodeksi eikä rahoja näy eikä kuulu. Mutta siinä jätkä oikeass, kait peiliin katsottuaan, toopeja piisaa pitkin korpia.

    Visakallo Visakallo

    Henkilöautojen päästömittaus muuttuu EU:ssa tämän vuoden lopulla vastaamaan paremmin todellista ajotapaa. Muutos lisää autojen normikulutuksia ja ajaa dieselautot entistä ahtaammalle. Pienet dieselautot saattavat kadota kokonaan markkinoilta.

    EU uudistaa testissä käytettävän päästömittaussyklin eli laboratoriotestin, jolla polttoaineen kulutusta ja ilman laatua pilaavia päästöjä mitataan. Lisäksi dieseleiden todelliset typpioksidipäästöt varmistetaan vielä erikseen maantiellä ajettavilla testeillä.

    Uusituilla testeillä saadaan paremmin hillittyä päästöhuijauksia. Dieselautojen typpioksidipäästöt ovat saattaneet olla käytännössä jopa kuusinkertaiset laboratoriotesteihin verrattuna.

     

    Visakallo Visakallo

    Tutkimuksen mukaan suomalainen ei ole autokaupoissa törsääjä. Uuden auton aikoo ostaa vain runsas neljäsosa autonhankkijoista, ja käytettyyn tukeutuu kaksi kolmannesta. Uuden auton ostajien määrä on tosin pienessä kasvussa.
    Halutuin hintaluokka on 10 000–20 000 euroa.
    Sukupuolet eroavat myös hinnassa, sillä naiset ostavat maltillisemmin: naisista 63 prosenttia ja miehistä 49 prosenttia valitsisi alle 20 000 euron auton. Yli 30 000 euron autoja aikovat hankkia useimmin pääkaupunkiseudulla asuvat ylemmät toimihenkilömiehet.
    Naisostajan unelma on ympäristöystävällinen ja edullinen auto, jonka kulutus on pieni. Miehet taas unelmoivat hienommista ja paremmin varustelluista autoista. Naiset laskevat kuukausikustannuksia tarkemmin kuin miehet, jotka katsovat enemmän ostohintaa.
    Hybridi- ja erityisesti sähköautot ovat yhä vähemmistöilmiö.
    Sähkö-, hybridi- tai kaasuautoa pohtii 21 prosenttia vastaajista. Kiinnostus on hiukan noussut kahden vuoden takaisesta kyselystä, jolloin 17 prosenttia ilmaisi kiinnostuksensa niihin.

    Visakallo Visakallo

    Saamme odottaa sähköautojen aikakautta vielä sukupolven, yli 20 vuotta, ennustaa Morgan Stanley. Sen mukaan sähköautoja myytäisiin suunnilleen yhtä paljon kuin polttomoottoriautoja vasta vuonna 2040. Silloin suhde sähköautojen hyväksi olisi niinkin tarkka kuin 51 vastaan 49 prosenttia. Vuonna 2030 sähköautojen osuus myynnistä olisi vasta 16 prosenttia. Vuonna 2050 päästäisiin jo 69 prosenttiin. Siten perinteisillä moottoreilla varustettuja autoja liikkuisi teillä vielä jopa tämän vuosisadan loppupuolella.

    Morgan Stanley ei ole ennustuksessaan  yksin. Esimerkiksi Bloomberg Energy on vielä varovaisempi: se ennustaa, että 35 prosenttia globaalista autokaupasta on sähköautoja vuoteen 2040 mennessä.

Esillä 10 vastausta, 2,751 - 2,760 (kaikkiaan 5,990)