Keskustelut Tekniikka Metsänomistajan parempi uusi auto

Esillä 10 vastausta, 2,851 - 2,860 (kaikkiaan 5,990)
  • Metsänomistajan parempi uusi auto

Nyt siis on aika etsiä uudempi auto.
    Parametrit:
    Mukavuus maantiellä
    Ilmastoitu
    Automaatti
    Bensiini
    käytetty alle 10v
    kilometrit alle 150 000
    Hinta alle 10 000€
    Ei nahkapenkkejä, pakuja, varmareita ei shitty maastureita
    Optiot:
    neliveto

Merkkejä:
    Volvo S60 tai S80, ei äksiä
    Citroen
    Muita?

Ruotsista tai saksasta tuonnin kannattavuus?

• Jätkä

Minä olen noudattanut vanhemman ja viisaamman automiehen neuvoa ja mielipidettä että öljyt vaihdetaan 15 tuhannen välein, vaikka huoltokirja sallii samalla öljyllä 30 tuhannen vaihtovälin. Näyttää kalenteri mitä näyttää.

Olen valmis jopa takuun kustannuksella tekemään oman pääni mukaan.

jees h-valta

Tuskin takuuasiat ainakaan huononee jos useammin öljyt vaihtaa kuin suositus on. Enkä tiedä edes missä kohtaa tuo esim. omassa nyt vaikuttaisi kolmen vuoden takuuseen jos kuitenkin alkaisi öljynvaihtoa esim. harventaa. Mitään järkeä siinä ei kyllä ole mutta jos vahingossa menee jonkinverran yli. Kun varmaan auton oma huoltomuisti pelaa enemmän kilometripainotteisesti. Kuulemma kyllä huomioi jonkinverran myös ajotapaa.

Jätkä

Öljy ja -suodatin ovat niin halpoja, että se ei pitäisi olla rahasta kiinni. Vaihdattaminenkaan ei ole kallis ja huoltaja pätkäisee leiman tapahtuneesta ainakin johonkin.

Visakallo Visakallo

Tuo öljyä koskeva vuoden vaihtoväli pätee Suomen ilmastossa kaikkiin moottorityyppeihin. Eihän sitäkään kaikki kuitenkaan noudata. Olen tavannut ihmisiä, jotka ajavat uudella autolla 2-3 vuotta, eivätkä teetä sinä aikana niille mitään huoltoja.

Jätkä

Nuo uutena hankitut autot, joihin ei tehdä edes öljynvaihtoja, vaikka niillä ajetaan kymmeniätuhansia kilometrejä, ilmaantuvat usein autoliikkeessä myyntiin täydellisellä huoltokirjalla varustettuna leimoilla.

Eräskin autonkuluttaja kertoi aikoinaan, ajavansa autolla noin kaksi vuotta, eikä autolle tehdä muuta kuin lisätään bensaa tankkiin ja pissapoikaan nestettä ja auto vaihdetaan uuteen samalla välirahalla, joka menisi siihen, että ostaisi uudet kesä – ja talvirenkaat, jotka jo olivatkin lähes vaihtokunnossa.

MJO

Ei kannata uskoa kaikkia autonkuluttajia.

Mahtaa jätkän autokuluttajalla parin vuoden välein vaihtua halvempaan malliin. Ei varmasti vaihda uuteen VASTAAVAAN kahden rengaskerran hinnalla

Gla Gla

Parin vuoden ikäinen auto vaihtuisi uuteen kahden rengassarjan hinnalla eli tonnilla. Just, uuden toimituskulutkin on 600 €. Tai jos iso auto vaihdetaan pikkuautoon, silloin homma voi onnistua. Minulle tuli joskus tarjous, että jonkun Clion perusmallin tms. auton olisi saanut kahdella tonnilla. En muista, oliko renkaat mukana, tuskin. Jos siihen olisi tarttunut, seuraava vaihto olisikin pitänyt tehdä mopoautoon ja sitä seuraava polkupyörään, jotta väliraha olisi pysynyt ennallaan. Mutta ehkä joku tuollaistakin kauppaa voi pitää onnistuneena. Ainakin yrittää uskotella sitä itselleen.

Jätkä

Kyseessä oli Fiat 600 ja vaihto samassa liikkeessä Fiat 600:seen.

Kyllä me sitä ihmeteltiin, että miten kauppias saa vaihdokin myytyä kannattavasti.

Puuki

Fiat 600:en kulta-aikaa oli 70-luku jolloin inflaatio% oli korkea.  Taisi auton vaihdon pieni väliraha selittyä sillä.

Tolopainen Tolopainen

Nykyisin autoja voi vaihdella uudempaan sijoittamatta omaa rahaa kaupankäyntiin yhtään. Homma vain pitää osata ja olla suhteita.

Esillä 10 vastausta, 2,851 - 2,860 (kaikkiaan 5,990)