Keskustelut Tekniikka Metsänomistajan parempi uusi auto

Esillä 10 vastausta, 2,901 - 2,910 (kaikkiaan 5,990)
  • Metsänomistajan parempi uusi auto

    Nyt siis on aika etsiä uudempi auto.
    Parametrit:
    Mukavuus maantiellä
    Ilmastoitu
    Automaatti
    Bensiini
    käytetty alle 10v
    kilometrit alle 150 000
    Hinta alle 10 000€
    Ei nahkapenkkejä, pakuja, varmareita ei shitty maastureita
    Optiot:
    neliveto

    Merkkejä:
    Volvo S60 tai S80, ei äksiä
    Citroen
    Muita?

    Ruotsista tai saksasta tuonnin kannattavuus?

  • Tolopainen Tolopainen

    No miten Jätkän kävi, laittoivatko puimurin käyntiin yhden korren takia.

    jees h-valta

    Jätkällä ei sitten lykästänyt ”saatille” H-harjun mataliin rivitaloihin (koppeihin). Tuskin silti aivan mahottomasti paitsi jäit. Vai on sitä Kullaan Metsäopistonkin keikkoja tullut tehtyä. Muutama kerta on käytyä sielläkin tullut mutta onneksi ei sentään taloiksi sen enempää. Yhden kerran oli liki kun metsätilallisille järjestettiin vuoden opinnoilla mahdollisuus moton puikkoihin. Sattui pojan talonrakennusbuumi vain samaan aikaan ja jätin silloin menemättä. Ilmoittautua kyllä kerkesin mutta peruin. Kovasti sieltä perään soiteltiin ja maaniteltiin mukaan.

    Visakallo Visakallo

    Taloustaidon vertailun mukaan Citroenin ja Peugeotin THP-156-moottorit ja BMP6-robottivaihteistot ovat tuottaneet ongelmia ja siksi näiden autojen hinta on pudonnut muita enemmän. Seatilla ja Skodalla taas TSI-moottorien ketjuongelmat ja 7-vaihteiset DSG-automaatit ovat tiputtaneet autojen arvoa. Kaikilla autoilla alle 120 000 ajokilometriä on se raja, kun auto menee vielä helposti kaupaksi. Sen jälkeen ostajien kiinnostus laskee nopeasti.

    Harjavallan suunnalla näkyy nuo edustajien automerkitkin olevan osittain toisin. Täälläpäin ovat Skodat, Hyundait ja Bemarit yleisimmät. Yhtään ranskalaista ei ole ainakaan kymmeneen vuoteen pihassa näkynyt.

    jees h-valta

    Jokos sieltä Visakallon teiden varsilta on kaikki VW:n tienvarren raarot korjattu. Että mahtuisi yksi ranskalainen sinne joukkoon vaikka ensiviikonlopun aikoihin. Skodat siellä onkin näkyneet olevan edustettuna siellä Lahden moottoritien varressa. Hinauspalvelua vartoilemassa. Pitää varmaan kuvata Peugeot siellä Päijät-Hämeen pitkillä peltosuorilla vaikka siinä yksinäisen puun levähdyspaikalla että sellainenkin ihme sitten taltioituu sielläkin kulmilla. Täällähän pösöjä tulee vastaan useita jo kylillä käydessä. Näitä 3008-mallejakin jo ainakin neljä bongattu. Hyundaita ei juuri havaittuja eikä bemareitakaan mitenkään ainakaan lisääntymään päin ole. Puhumattakaan edustajien autoina. Seuraan nimittäin myös yhden K-Supermarketin edustajaliikennettä eikä tosiaan ole niissäkään nuo Visakallon merkit loistaneet. Kuin poissaolollaan. Skodia kyllä eläkeläispappaliikenteessä runsaastikkin. Siinähän ne jopa kyllä paikallaan. Muutama kymmenen kauppareissua vuodessa, hyviä siihen. Toyota-paapat ovat nyt Skoda-faneja. Vanha suola varmasti janottanut.

    jees h-valta

    Tuolta Ilta-Sanomien lööpeistä taas vahvistusta diesel-autojen tarun päättymiseen ja ennakoitua nopeampaa tahtia. Ferrarin,Fiat/Chrysler-yhtymän johtaja Marchionne päätteli että dieselhenkilöautojen taru alkaa olla lopussa. Tämä linja alkaa olla aika yleinen isojen autovalmistajien julkaisuissa. Joten kehotan palstan dieselfanaatikkoja, jätkä mukaan lukien hävittämään tulevan piharojunsa eturivissä jos vielä saisi uunotettua jonkun autokoijarin sellaisen nurkkiinsa haalimaan riesoikseen.

    Tolopainen Tolopainen

    Seuraavat kymmenen vuotta mennään halvalla dieselillä, ja vielä sen jälkeenkin, kun pököttimen kone hyytynyt vuosia aikaisemmin ja auto on paalattu.

    Nimetön

    Jeese on nyt vähän turhan vakavasti hypännyt ennustajeukkojen kelkkaan, minä ainakin nautin diiselin mukavasta väännöstä pitkälle tulevaisuuteen ja halvasta polttoaineen hinnasta.

    Seitkytluvulla minäki nuorena miehenä otin ennustajaeukkojen ennustukset niin tosissaan polttoaineen loppumisesta että pari autoa ostin siinä luulossa että tämä on nyt viimmenen auto mihin vielä polttoainetta riittää. Pahasti meni ennustukset pieleen energiariisin aikaan.

    Niin ja autojen kans pitää olla sama juttu kuin sahojen kans että pitää olla talossa molemmat Husku ja Stihl ja bensa ja diisseli auto. Meillä näyttää olevan että akat ajaa bensa autolla ja miehet  tiisselilä.  No kyllä naisetkin meillä osaa kysyä tiisseliä jo yli 20km matkalle.

    jees h-valta

    Valitan, kyllä nämä aivan maailman arvostetuimpien autotoimijoiden kertomaa ovat. Ja paljon jyrkemmässä sävyssä kuin minä kirjoitin. Tämä viimeksi kertomani tosiaan (Marchionne) oli suoraan tylyttänyt että diesel henkilöautoihin on lopullisesti haudattu ja loppuu. Saksassahan tilanne on jo vuotanut senverran että yli 15% tippunut dieselautojen osto viimevuoden loppuun. Kertoo aikalailla nopeammasta tahdista kuin Lasse meinaa. Uskokaa tai älkää mutta näissä jutuissa nopeat syövät jälleen hitaat!

    jees h-valta

    Diisselautossa on miehekästä vain se sama sumu siellä peräaukon lähistöllä. Mitään järkeähän tuossa ei nytkään ole enää hetkeen ollut. Juuri naapurin mersumies suunnitteli myös vaihtoa. Ja Dacia huimasti pensakoneella ajatuksena!

    jees h-valta

    Volvon johtaja Samuelsson jo ilmoittikin Kauppalehdessä luopuvansa dieselautojen valmistuksesta vuoteen 2023 mennessä. Yhtään uuden sukupolven dieselkonetta siellä ei kehitetä vaan vanha moottorityyppi kalutaan loppuun. Uuden kehittäminen olisikin hänen mielestään näillä päästövaatimuksilla mahdotonta.

Esillä 10 vastausta, 2,901 - 2,910 (kaikkiaan 5,990)